سردار اشتری تاکید کرد؛

لزوم تقويت اقدامات پيشگيرانه در مجموعه بهداشت و درمان ناجا

فرمانده ناجا بر تقويت اقدامات پيشگيرانه در مجموعه بهداشت، امداد و درمان ناجا تأکيد کرد و گفت: بايد سطح آگاهی کارکنان را در حوزه بهداشت و درمان افزايش دهيم؛ البته انجام اين‌گونه اقدامات بايستی در رزم انجام شود، تا کمترين خسارت را شاهد باشيم.
کد خبر: ۲۱۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ - 21December 2016
لزوم تقويت اقدامات پيشگيرانه در مجموعه بهداشت و درمان ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسين اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در بيست و سومين همايش سراسري مديران و روسای بهداشت، امداد و درمان ناجا اظهار داشت: حفظ سلامت جسم و روح براي هر انسانی واجب است و در نيروهاي مسلح به دليل اهميت کارکنان، حفظ جان و سلامتی آنها از لحاظ روحی و جسمی بر عهده فرماندهان و مديران واگذار شده است.

وي خطاب به مديران و روساي بهداد ناجا، گفت: هر ميزان که شما براي سلامت جسمي، روحي و رواني کارکنان گام برداريد علاوه بر اجر و ثواب معنوي، وظيفه و مأموريت خود را در اين راستا انجام داده ايد.

اين مقام عالي انتظامي کشور تصريح کرد: امروز ناجا به دليل تنوع مأموريت ها، گستردگي از لحاظ جغرافيايي که مأموران پليس در اقصي نقاط کشور حضور دارند و نيز برخورد با جرايم متعدد نيازمند يک مجموعه بهداد قوي است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت، امداد و درمان در نيروهاي مسلح خصوصا در نيروي انتظامي به دليل نوع مأموريت ها از جايگاه و شأن خاصي برخوردار است.

سردار اشتري خطاب به مديران بهداد ناجا گفت: مهم ترين پشتيباني شما از کارکنان در انجام مأموريت ها، موضوع سلامت جسمي و روحي آنان است؛ در صورتي که يک نفر در سازمان بيمار شود اين فرد علاوه بر از دست دادن روحيه کاري خود قطعا بيماري بر کيفيت و راندمان کار او تاثير مي گذارد به نحوي که در اجراي مأموريت ها دچار مشکل مي شويم، از اين رو به منظور شتاب بيشتر و اجراي بهينه مأموريت ها، مراقبت از کارکنان نقش بسيار مهمي دارد.

وي از نيروي انساني به عنوان بهترين سرمايه سازمان ناجا نام برد و گفت: نيروي انتظامي يک نهاد انسان محور است نه تجهيزات محور؛ در بخش هايي از اين نيرو، تجهيزات محوريت دارند اما بيش از 90 درصد مأموريت هاي اين سازمان بر انسان محور بودن آن تکيه دارد.

فرمانده ناجا بر تقويت اقدامات پيشگيرانه در مجموعه بهداد تأکيد کرد و گفت: بايد سطح آگاهي کارکنان را در حوزه بهداشت و درمان افزايش دهيم البته انجام اين گونه اقدامات بايستي در رزم انجام شود تا کمترين خسارت را شاهد باشيم.

اين مقام عالي انتظامي کشور خاطرنشان کرد: تدوين اقدامات پيشگيرانه در راستاي صيانت از کارکنان و پشتيباني مأموريت ها بايد يکي از برنامه هاي متداول معاونت بهداد ناجا باشد و به صورت مستمر اين امر اجرايي و دنبال شود.

سردار اشتري يادآور شد: در سال 94 نسبت به سال 93، با توجه به افزايش 15 الي 20 درصدي مأموريت هاي ناجا، تعداد شهداي اين نيرو 48 درصد کاهش داشت؛ همچنين درگيري مرزبانان با اشرار و گروهک هاي تروريستي طي اين مدت 15 درصد رشد داشته است.

وي به طب رزم اشاره کرد و گفت: طب رزم از اهميت بسياري برخوردار است و برنامه ريزي لازم در اين راستا به منظور اقداماتي که در عمليات ها بايد انجام شود، يک ضرورت است.

فرمانده ناجا بر رسيدگي فوري و اقدامات درماني براي کارکنان مجروح در مأموريت ها، مصدوم در تصادفات و نيز بيماران تأکيد کرد و گفت: بايد بلافاصله اقدامات پزشکي براي درمان و معالجه آنها انجام شود تا خسارت کمتري را شاهد باشيم.

اشتري به خدمات درماني سربازان اشاره کرد و گفت: در ارائه خدمات پزشکي به سربازان بيمار نبايد هيچ تفاوتي ميان آنها با فرماندهان، مديران و کارکنان وجود داشته باشد.

اين مقام عالي انتظامي کشور با بيان اينکه مراکز درماني نيروهاي مسلح خصوصا ناجا بايستي از بهترين مراکز باشند، گفت: مراکز درماني ناجا بايد حرف اول را در کشور بزنند که در اين راستا بايستي طرح ها و برنامه ريزي هاي لازم صورت پذيرد.

وي بر ارتقاء تخصصي در موضوعات درماني تأکيد کرد و گفت: ارائه خدمات درماني به شهروندان از سوي مراکز درماني ناجا باعث افتخار است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه آزمايشگاه هاي بسيار خوبي در پليس مواد مخدر و فتا وجود دارد، گفت: مجموعه بهداد نيروي انتظامي بايد سرآمد باشد و تا پايان برنامه ششم که پنج سال آينده است بايستي به اين افق و چشم انداز برسيم.

سردار اشتري ادامه داد: به دليل حضور کارکنان متعهد و مسئوليت پذير در مراکز درماني ناجا، هم اکنون وضعيت بيمارستان ها و مراکز درماني اين نيرو از وضعيت مطلوبي برخوردار است.

فرمانده ناجا بر به روز شدن تجهيزات پزشکي و نو شوندگي بيمارستان ها و مراکز درماني اين نيرو تأکيد کرد و گفت: نيروي انتظامي بر اين امر اهتمام دارد.

اين مقام عالي انتظامي به طرح امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اين طرح در ناجا به خوبي پيگيري شد و بايد تداوم داشته باشد.

سردار اشتري با بيان اينکه نيروي انتظامي بهترين کارکنان را دارد و بيشترين خدمات را به شهروندان ارائه مي دهد بر ارتقاء روحيه خدمتي کارکنان اين نيرو تأکيد کرد و گفت: معاونت بهداد ناجا بايد به اين مسئله توجه داشته باشد البته خدمت به کارکنان يعني خدمت به امنيت کشور است.

وي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري در حکم انتصاب اينجانب بر موضوع صيانت و معيشت کارکنان تأکيد کردند، گفت: ستاد کل نيروهاي مسلح و در رأس آن سرلشکر فيروزآبادي رئيس سابق اين ستاد و نيز سرلشکر باقري رئيس کنوني آن در اين راستا اهتمام ويژه اي داشته اند.

فرمانده ناجا بر توجه و تکريم و ارائه خدمات درماني به خانواده شهداء و جانبازان و متوفيان اين نيرو تأکيد کرد و گفت: بايد پزشکان و کارکنان مراکز درماني با اين افراد با احترام برخورد کنند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار