صفار هرندی مطرح کرد؛

بسیاری از مشکلات کشور به دلیل پیوند خوردن برخی جریانات با بیگانگان است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جریان ضد انقلاب به تنهایی نمی‌تواند در ایران کاری از پیش ببرد، گفت: بسیاری از مشکلات کشورمان به دلیل پیوند خوردن برخی جریانات با بیرون از انقلاب است.
کد خبر: ۲۱۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ - 21December 2016
/
به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «حسین صفار هرندی» وزیر سابق ارشاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامی‌داشت «حسن شایانفر» که عصر امروز توسط معاونت سیاسی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم شایانفر در دفتر سیاسی وقت سپاه مسائل فرهنگی را با کدهایی مطرح می‌کرد؛ اما برای ما آن زمان مسائلی که ایشان مطرح می‌کرد، پذیرفته نبود، لذا این باعث شده بود برخی‌ها از من خرده بگیرند، که چرا اینگونه مطالب را در بولتن سیاسی سپاه منتشر می‌کنید؛ البته بعدها همین افرادی که به مباحث مطرح شده توسط شایانفر خرده می‌گرفتند، بر تایید موضوعات مطرح شده توسط وی برآمدند.
 
وی افزود: شایانفر بعضا از نشریات ضد انقلاب خارج از کشور کپی می‌گرفت، که در یکی از این نشریات دعوای بین ضد انقلابیون با هم چاپ شده بود، مبنی براینکه چرا به یک روحانی (خاتمی) دلبسته‌اید؟
 
صفار هرندی ادامه داد: پاسخی که به این سوال داده شده بود، عنوان می‌کرد که باید از پدرانمان بیاموزیم؛ در زمان مشروطیت پدرانمان با روحانی‌هایی که مشروعیت داشتند، دوست شدند و از نفوذ معنوی آنها استفاده کردند و بعد زمانی که به نقطه مورد نظر رسیدند، همان روحانی‌ها را کنار گذاشتند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مرحوم شایانفر واقعا دلسوز بود، به نحوی که برای نجات «خاتمی» و اصلاح‌طلبان به آنها تذکر می‌داد که وسوسه نشوید و به جریاناتی که اعتقادی به اسلام و روحانیت ندارند، اعتماد نکنید.
 
وی یادآور شد: زمانی که مقام معظم رهبری از شروع تهاجم گسترده فرهنگی سخن می‌گفتند، برخی تهاجم فرهنگی را فقط به‌عنوان لقلقه زبان استفاده می‌کردند؛ اما شایانفر در این زمینه کُد می‌داد؛ در واقع کشف این کدها و اعلام آنها در وقت خودش، یکی از ویژگی‌های شایانفر بود.
 
صفار هرندی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشورمان به دلیل پیوند خوردن برخی جریانات با بیرون از انقلاب است. به عبارت دیگر با توجه به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، جریان ضد انقلاب به تنهایی نمی‌تواند در ایران کاری از پیش ببرد؛ لذا برای اینکه به اهداف خود دست یابند، «جریان نفوذ» را ایجاد و تحقق این را هم از طریق کسانی که مشروعیت دارند، دنبال می‌کنند؛ این موضوعی بود که مرحوم شایانفر زود متوجه آن شده بود.
 
وزیر اسبق ارشاد گفت: شایانفر بر روی آدم‌های ناباب با فرض اینکه به ماموریت آمده‌اند و می‌خواهند نفوذ کنند، حساس بود و عقیده داشت باید این قبیل افراد معرفی شوند، تا نتوانند به اهدافشان دست یایند؛ در همین رابطه مقاله‌ای را به قلم «رامین احمدی» که در نشریه «پر» منتشر شده بود و به نظر می‌رسید نگارش آن مربوط به قبل از روی کار آمدن اصلاح‌طلبان باشد؛ اما وقایع آن مربوط به دوره اصلاح‌طلبان بود را به بنده نشان داد.
 
وی ادامه داد: در این  مقاله که «در جستجوی میانجی» نام داشت، آمده بود که «چون نمی‌توانیم مستقیم به جامعه ایران ورود پیدا کنیم، نیاز به میانجی داریم، تا به وسیله آن وارد شویم، که این میانجی می‌تواند «نهضت آزادی» و یا گروه‌های ملی و مذهبی باشند؛ اما چون دوره آنها تمام شده، باید دنبال گزینه‌های دیگری مانند «سروش» بود.»؛ چون این فرد آن زمان در جوامع مختلف ازجمله حوزه و دانشگاه و مجامع مذهبی به ایراد سخن می پرداخت.
 
صفار هرندی ترصیح کرد: آنچه می‌توان در مورد شایانفر گفت، این است که او فردی غیرتمند نسبت به انقلاب بود، به نحوی که یکی از نزدیکان خود را که با انقلاب زاویه پیدا کرده بود، به دست عدالت سپرد؛ اما از این موضوع گلایه داشت که ما این کار را نکردیم تا کسانی هر غلطی می‌خواهند بکنند و این انقلاب را در برابر دشمنان خدا حراج کنند.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار