رویترز اعلام کرد:

ابقای «آمانو» به عنوان مدیر کل آژانس با کناره‌‌گیری رقیبِ اصلی وی

یک رسانه غربی اعلام کرد که رقیب «یوکیا آمانو» از حضور در انتخابات منصرف شده است و لذا مدیرکل کنونی آژانس در سمت خود ابقا خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ - 21December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، با کناره گیری رقیب اصلیِ «یوکیا آمانو» مدیرکل کنونی آژانس بین المللی انرژی اتمی، وی برای سومین دوره نیز در سمت خود ابقا خواهد شد.

این خبرگزاری به نقل از دیپلمات‌ های نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته است که با تصمیم «رافائل گروسی» (Rafael Grossi) رقیب اصلی «یوکیا آمانو» برای عدم شرکت در این رقابت، مدیر کل کنونیِ این نهاد برای سومین دوره هم در این سمت باقی خواهد ماند.

آمانو که یک دیپلمات ۶۹ ساله ژاپنی است از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رأس آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد. او تابستان امسال با تأکید بر لزوم تداوم سیاست‌ های کنونی این نهاد در نظارت بر توافق هسته‌ ای ایران (برجام)، گفت که قصد دارد همچنان در این مسند باقی بماند.

یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود در این رابطه به رویترز گفت: غیر از وی هیچ نامزد دیگری وجود نخواهد داشت. آمانو از حمایت انتخاب کنندگان بهره مند بوده؛ و لذا این امر به مثابه یک کار انجام شده است.

پیشتر تصور می‌شد که «رافائل گروسی» دیپلمات کهنه‌ کار آرژانتینی که اخیراً ریاست گروه تأمین‌ کنندگان هسته‌ ای را بر عهده گرفته، قصد دارد با آمانو رقابت کند؛ اما دیپلمات‌ ها می‌ گویند در حالی که کمتر از یک ماه تا پایان مهلت نام‌ نویسی برای انتخابات مانده، وی از حضور در این عرصه خودداری کرده است.

یک دیپلمات دیگر هم گفته است که آرژانتین تصمیم دارد  در سال ۲۰۲۱، یعنی زمانی که سومین دوره آمانو به پایان می‌رسد، گروسی را نامزد احراز این تصدی کند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار