مجمع خیرین حامی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران تشکیل جلسه داد

با حضور جمعی از خیرین استان مازندران مجمع خیرین حامی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۲۱۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ - 21December 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، با حضور جمعی از خیرین استان مازندران مجمع خیرین حامی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در اداره مل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تشکیل جلسه داد.

سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در جمع خیرین استان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مازندران در محدوده ای به وسعت 62 هکتار  در سه فاز عملیات والفجر هشت، هفت تپه و مازندران در گذر تاریخ در دو ساحل شرقی و غربی رودخانه تجن شهرستان ساری در حال اجرا است.

وی از پیشرفت هفتاد درصدی این پروژه در بخش سازه فاز یک و دو خبر داد و افزود: هزینه محتوایی این پروژه عظیم بیشتر از سازه ای است.

مدیر کل حفظ و آثار ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه مازندران از داشتن موزه منطقه ای بی بهره است، خواستار همکاری و کمک مردم در ساخت این مرکز فرهنگی شد.

وی با بیان اینکه هزینه محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیشتر از هزینه سازه ای است، افزود: اداره کل حفظ آثار دارای 26 هزار آثار حجمی از دوران دفاع مقدس  جمع آوری نمود که قرار است در این مرکز فرهنگی به نمایش درآید.

سردار ملکی با بیان اینکه ایران اسلامی از نعمت امنیت برخوردار است، عنوان کرد: هر کشوری مقاومت و پایداری کرد عزتمند و پایدار خواهد بود و مردم ایران این سرمایه و فرهنگ را از شهدا آموختند و باید از این سرمایه ارزشمند پاسداری شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران 200 میلیارد تومان  پیش بینی شده است، افزود: باید فرهنگ اصیل اسلامی و پایداری را به همه کشورهای جهان صادر کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس مانند جبهه مقاومت است، اظهار کرد: از مجموع 22 پروژه این مرکز، 14 پروژه به صورت صد در صد کامل شد و هشت پروژه تا 35 درصد پیشرفت داشتیم.

وی همچنین از چاپ 44 کتاب توسط ستاد تدوین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: تعداد 50 کتاب تا پایان سال 1395 به چاپ خواهند رسید.

مدیر کل حفظ و آثار ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مجمع خیرین حامی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران تویط استاندار تشکیل شد، قرار است در تمام شهرستان ها مجمع خیرین ساخت این مرکز را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ادامه راه عاشوراست از مردم مازندران خواست تا دست همیاری  خود را به سمت ما بلند کنند.

وی عنوان کرد: همچنین از خیرین می خواهیم که برای کمک به ساخت این مرکزفرهنگی دفاع مقدس اتمام پروژه خاصی را برعهده گیرند.

سردار ملکی افزود: شماره حساب 8825 و شماره کارت 6037997275952910 بانک ملی شعبه انقلاب ساری برای دریافت مبالغ نقدی خیرین پیش بینی شده است که تا کنون 17 میلیون تومان از سوی خیرین و مردم در این حساب واریز شده است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه در پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در گذر تاریخ سهمی به دستگاه های اجرایی داده شده است، گفت: قرار است ستاد مجمع خیرین شهرستانها برای کمک به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس شکل بگیرد و این یکی از مصوبات جلسه صبح با استاندار بود.

 در این نشست یکی از خیرین گفت: تامین منابع برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس با استفاده از نیم درصد فرهنگی ادارات و سازمان ها از جمله راهکاری تامین منابع مالی است.

همچنین یکی دیگر از خیرین و فعالیت اقتصادی اظهار کرد: باید مالکیت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در برای مردم مازندران مشخص شود.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در صورت اتمام می تواند سالانه 100 میلیارد تومان درآمد داشته باشد، افزود: نباید بار دولت را بر دوش مردم بگذاریم و مسئولان کشور نیز نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند.

این خیر با بیان اینکه باید مالکیت این پروژه گردشگری مذهبی و فرهنگی به مردم مازندران سپرده شود، عنوان کرد: چنانچه 100 هزار نفر از ایثارگران مازندران در این مرکز فرهنگی دفاع مقدس سهام خریداری کنند نیازی به کمک کسی نیست.

همچنین یکی دیگر از خیرین اعلام آمادگی کرد در صورت اختصاص دادن زمین طرح بازی های حماسی را در محوطه آزاد به اجرا درمی آورد.

یکی دیگر از خیرین مازندرانی، گفت: با همکاری با آموزش و پرورش و اهدای قلک به دانش آموزان سراسر استان می توانیم در کمک مرکز فرهنگی دفاع مقدس گام خوبی برداریم.

در ادامه این نشست پیشنمازی مدیر حوزه علمیه نرجس ساری گفت: بحران های فرهنگی به خاطر کاستی در فعالیت های فرهنگی است و مرکز فرهنگی دفاع مقدس می تواند ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس را در یک مجموعه زیبا به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه مردم در دفاع مقدس حمایت همه جانبه داشتند، افزود: در هشت سال دفاع مقدس بارها شاهد بودیم که بسیاری از مادران و دختران انگشتر و دستبند طلای خود را برای رزمندگان به جبهه می فرستادند و باید این حس مردمی در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس تقویت شود.

مدیر حوزه علمیه نرجس ساری تصریح کرد: باید نقش مرکز فرهنگی دفاع مقدس در احیا فرهنگ شهادت تبیین و در این راستا حوزه علمیه می تواند در بخش محتوایی فعالیت داشته باشد.

بر اساس این گزارش یکی دیگر از خیرین با تاکید بر ضرورت ریشه یابی حضور کم رنگ مردم درفعالیت های مشارکتی و خیرخواهانه، گفت: امروز عدم اقدام موثر مسئولین در اختلاس های میلیاردی خیرین را نگران کرده است و وجود فقر و ناعدالتی ها و نشر اخبار اختلاف های برخی از ائمه جماعات در سطح جامعه بر نگرانی جامعه خیرین افزوده است.

وی با بیان اینکه ما کشور ایران اسلامی را از جان بهتر دوست داریم و هر نوع همکاری لازم باشد انجام خواهیم داد،افزود: باید بدون هیچ ملاحظه ای مدیران نالایق را از صحنه فعالیت های اجرایی برکنار کرد و به سزای اعمالشان برسانیم.

یادآور می شود در پایان این نشست، اعضای مجمع خیرین حامی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران از محل ساخت این مرکز فرهنگی واقع در حاشیه رودخانه تجن بازدید و به هشت شهید گمنام آرمیدهدر مسجد فاطمه الزهرا(ع) ادای احترام نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار