سردار دکتر کارگر:

لازمه شهادت طهارت است/ بالاتر بودن اجر شهدای مدافع حرم از اجر شهدای دفاع مقدس/ فرهنگ مقاومت در کشور جاریست

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه لازمه شهادت طهارت است گفت: فرهنگ مقاومت، دفاع، از خودگذشتگی و شهادت کماکان در جامعه جاری است.
کد خبر: ۲۱۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ - 21December 2016
به گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر»رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به همراه سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و کمال سرویها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در منزل شهید مدافع حرم سردار غلامرضا سمایی با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

سردار دکتر کارگر در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سمایی، اظهار داشت: افتخار می کنیم در چند سفر گذشته که به مشهد داشتیم این شهید عزیز را زیارت کردیم. افتخاری است که شهید سمایی مدتی را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خدمت کرد، انشاالله خداوند بر درجاتشان بیفزاید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: شهدا حاضر و ناظر هستند. شهید سمایی در مدت حیاتش خدمت کرد حال هم که به شهادت رسیده است حضور دارد و زنده تر است.

سردار دکتر کارگر خطاب به فرزندان شهید سمایی با اشاره به این مطلب که خوشا به حال شما که اینچنین پدری داشتید، گفت: شهادت مانند زیارت است همانگونه که در زیارت تا ائمه نطلبند توفیق زیارت آنها نصیبمان نمی شود شهادت هم تا خداوند نخواهد روزی کسی نمی شود. هر کس برای شهادت انتخاب شد هر کجا که باشد خداوند صدایش می زند. برای شهادت باید آماده بود که لازمه اش طهارت است.

وی در خصوص اهمیت کاری که شهدای مدافع حرم کردند، تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس از اجر بالایی برخوردار هستند، اما شهدای مدافع حرم اهل بیت اجرشان بالاتر از شهدای دفاع مقدس است. شهدای دفاع مقدس در کشور خودمان دفاع می کردند ولی شهدای مدافع حرم بیرون از مرزهای کشورمان، و در کشورهای عراق و سوریه از اسلام دفاع می کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: دفاع از جهان اسلام انگیزه بالایی می خواهد برای همین امتیازی که شهدای مدافع حرم دارند این است که از زرق و برق دنیا گذشتند. اجر شهدایی همچون شهید سمایی بالاتر است چون در سن جوانی انسان خیلی وابستگی ها را ندارد ولی به سن شهید سمایی انسان تعلقات و وابستگی های زیادی دارد و شهادت شهید سمایی نشان می دهد پا روی خیلی چیزها گذاشته است.

سردار دکتر کارگر ابراز داشت: مثل شهید سمایی تکرار شدنی نیست. هر کدام از شهدا هر چند شباهت هایی با هم دارند ولی با هم متفاوتند و همین نشانگر آن است که تکرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم، هجمه گسترده ای از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی علیه جوانان کشورمان سازماندهی شده است، تاکید کرد: سال گذشته 6 میلیون نفر در اردوهای راهیان نور شرکت داشتند که 80 درصد آنها جوانان 15 تا 30 سال بودند که 70 درصد آنها برای اولین بار در این سفر شرکت کردند این در شرایطی است که حتی بسیاری از آنها دفاع مقدس را درک نکردند. امروز می بینید همین جوانان به سوریه و عراق عزیمت می کنند چرا که فرهنگ مقاومت، دفاع، از خودگذشتگی و شهادت کماکان در جامعه جاری است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: دشمن داعش را برای مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی سازماندهی کرد. نقشه داعش و تروریست های تکفیری تصرف سوریه، عراق، لبنان و بعد ورود به ایران بود اما به برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی قوی تر از گذشته شده است.

سردار دکتر کارگر در خصوص نقش همسران مدافعان حرم خطاب به فرزندان شهید سمایی گفت: معلوم است مادر صبر زیادی داشته که در دفاع مقدس به پدرتان اجازه داد تا در جبهه حضور پیدا کند و بعد از جنگ هم راضی شد تا عازم سوریه بشود. در اجر شهید، مادرتان هم شریک است. امروز همسران مدافعان حرم که جوان هم هستند با علم به اینکه رفتن همسرانشان برگشتی ندارد اما با این همه به حضور همسرشان در جبهه مقاومت رضایت می دهند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر می خواهید پدر از شما راضی باشد، اگر می خواهید عاقبت بخیر بشوید قدر مادرتان را بدانید و مراقب او باشید. بهترین کار برای شما دستبوسی مادرتان است. پدرتان حاضر و ناظر است و همه جا با شما است و به شما توجه دارد، ان شاالله که شما هم راه پدر را ادامه دهید.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار صمیمی مصطفی سمایی خاطراتی را از پدر شهیدش در خصوص خدمت به مردم بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار