امیر مختارزاده:

«فاوا» نقش مهمی در پشتیبانی از یگان‌های عملیاتی در صحنه‌های نبرد دفاع مقدس داشت

معاون فاوای ارتش گفت: مجاهدان بی ادعا و خستگی ناپذیر فاوا (مخابرات) در پیروزی رزمندگان در عملیات های آفندی و پدافندی دوران دفاع مقدس نقش موثری داشتند.
کد خبر: ۲۱۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ - 22December 2016

«فاوا» نقش مهمی در پشتیبانی از یگان های عملیاتی در صحنه های نبرد دفاع مقدس داشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، آیین گرامیداشت شهدای فاوای(مخابرات) ارتش و تجلیل از خانواده های این شهدا شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های گروه مخابرات ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

امیر مختارزاده معاون فاوای ارتش در این مراسم بیان کرد: در سال 91 کنگره بزرگ شهدای ارتش برگزار شد و در آن سال 330 شهید فاوا شناسایی شد. پس از آن دبیرخانه کنگره شهدا فعال بود و طی این سال ها توانستیم 2 هزار و 240 شهید دیگر را شناسایی کنیم که در رسته فاوا خدمت می کرده اند.

وی افزود: علاوه بر این توانسته ایم به شناسایی رزمندگان و جانیازان این رسته نیز بپردازیم.

معاون فاوا ارتش با بیان اینکه این یگان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس یگان های مخابراتی به پشتیبانی از یگان های عملیاتی در صحنه نبرد می پرداختند و فرمان فرماندهان را به یگان های رزمی منتقل و در این راستا به خوبی از سامانه ها استفاده می کردند.

امیر مختارزاده خاطرنشان کرد: مجاهدان بی ادعا و خستگی ناپذیر مخابرات در پیروزی رزمندگان در عملیات های آفندی و پدافندی نقش داشتند.

امیر سرتیپ «رضا خرم طوسی» مشاور عالی فرمانده کل ارتش نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه بیان داشت: ما مهمان شهدا و خانواده های شهدا هستیم و من سلام گرم فرمانده کل ارتش و جانشینشان را خدمت شما خانواده های شهدای فاوا عرضه می دارم.

وی خاطرنشان کرد: نقش موثر ارتش و فاوای ارتش در دفاع مقدس غیر قابل انکار است. ارتش در دوران دفاع مقدس کاملا مردمی بود و هر از قشری در این نیرو با عشق و علاقه خدمت می کردند.
 
همچنین در این مراسم از کتاب خاطرات شهید خوشرو از شهدای فاوای ارتش به زبان انگلیسی توسط فرزندان این شهید رونمایی شد. کتاب 2 جلدی زندگی نامه برخی از شهدای فاوای ارتش و کتاب نقش ارتباطات و مخابرات در عملیات ثامن الائمه نیز در این مراسم رونمایی شدند.
 
خاطرنشان می سازد در این مراسم از خانواده های شهیدان پرویز خوشرو، علی امینی، هوشنگ محمدپور، ماشاالله مظاهری، حسن دریابار، غلامرضا علی بابایی، رضا توکلی، علی اکبر رستم زاده، احمد پورجعفری، رحمت الله صحرانورد، بهرام اسدی، قربان ارجمند، رحیم نورانی، حجت الله روستایی، نصرالله نورایی، حسن رضایی، عبدالحسین پیله ور، عادل عینی، رضا فرجی، اصغر قهرمان ایزدی، محمد حمزه، احمد غفوری، هوشنگ سیاهکلی، احمد محمدی خواجه دهی، محمود رجب، سید مرتضی سید احمد شیرازی، محمود زارع یزدان، حمید جهانبخش، رسول محمدی آویج، ابراهیم پیر سیاهکل، محمدتقی علی راد، ابوالفضل صیادان و علی خسروانی تجلیل شد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها