جابری انصاری در دیدار با فیصل مقداد؛

آزادی حلب نتیجه مقاومت ملت سوریه و همپیمانان آن در برابر تروریسم است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: آزادی حلب یک تحول مهم و نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت سوریه و همپیمانان آن در برابر تروریسم است.
کد خبر: ۲۱۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 22December 2016
آزادی حلب نتیجه مقاومت ملت سوریه و همپیمانان آن در برابر تروریسم استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که جهت شرکت در دور جدید نشستهای کمیته مشترک سیاسی ایران و سوریه در دمشق به‌سر می‌برد با فیصل مقداد قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات روابط و همکاری‌های دو کشور و آخرین تحولات بحران سوریه و تحرکات سیاسی ــ دیپلماتیک مرتبط با آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از پایان نبرد حلب، این موفقیت را با توجه به وضعیت حلب و مداخله بازیگران متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی در بحران سوریه، یک تحول مهم و نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت سوریه و همپیمانان آن در برابر تروریسم دانست.

جابری انصاری با اشاره به برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، این نشست را یک اقدام مثبت و رو به جلو دانست که می‌بایست با دقت، پیگیری و زمینه‌های لازم برای بهره‌گیری از همکاریهای منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت حل سیاسی بحران سوریه فراهم شود.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین اضافه کرد: کنار موفقیت‌های میدانی در رویارویی با تروریسم، می‌بایست ابعاد انسانی و سیاسی بحران سوریه نیز مورد توجه و اهتمام قرار گرفته و اقدامات لازم در خصوص آن انجام شود.

فیصل مقداد قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار بر اهمیت روابط متمایز ایران و سوریه تأکید کرد و اظهار داشت: روابط دو کشور از مرحله راهبردی فراتر رفته و به رابطه‌ای سرنوشت‌ساز تبدیل شده است.

قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه پایان نبرد حلب را یک موفقیت تاریخی برای سوریه و همپیمانان آن دانست و از حمایتهای همه‌جانبه و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران کنار دولت و ملت سوریه تشکر کرد.
نظر شما
پربیننده ها