قاضی زاده هاشمی:

کمترین رشد بودجه مربوط به حوزه سلامت است/ ساخت 500 خانه بهداشت تا پایان امسال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گلایه از محقق نشدن وعده های مسئولان برای ارائه بودجه کافی به وزارت بهداشت گفت: کمترین رشد بودجه مربوط به حوزه سلامت است.
کد خبر: ۲۱۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ - 22December 2016
کمترین رشد بودجه مربوط به حوزه سلامت استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست اساتید بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: 31 ماه از آغاز طرح تحول سلامت می‌گذرد. این طرح با اهداف ارتقای عدالت، کاهش پرداخت از جیب مردم و توسعه زیرساخت‌های سلامت آغاز به کار کرد.

وی افزود: در سه برنامه توسعه آمده بود که پرداخت‌های مردمی باید به 30 درصد کاهش پیدا کند، اما عکس آن عمل شد و بین 50 تا 60 درصد افزایش یافت.

قاضی زاده گفت: طی اجرای طرح تحول سلامت 21 میلیون نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند. در بخش ناباروری نیز 85 درصد هزینه‌های درمان را تقبل کردیم.

وی ادامه: در این طرح، یک میلیون و 313 هزار نفر زایمان طبیعی انجام دادند. 102 میلیون نفر نیز با 3 هزار تومان ویزیت شدند.

وزیر بهداشت گفت: کمترین رشد بودجه مربوط به حوزه سلامت است. برخی گفتند وزارت بهداشت از محل مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها، دریافتی خواهد داشت، اما هم بودجه را کم دادند، هم آن چیزی که آن‌ها گفتند، محقق نشد.

قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: اکنون پرداخت از جیب مردم بابت خدمات سلامت 40 درصد است که طبق سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب باید به 30درصد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: 5 هزار و 749 پزشک در طرح تحول نظام سلامت در 338 بیمارستان و در 301 شهر محروم به انجام فعالیت پرداختند.
 
وزیر بهداشت در خصوص ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات، گفت: دسترسی به پزشک را به صد درصد افزایش داده‌ایم و پزشکان تمام وقت مشغول انجام خدمت هستند.
 
وی در رابطه با اورژانس هوایی عنوان کرد: در طرح تحول سلامت، 5562 بیمار و مصدوم طی 3 هزار و 330 سورتی پرواز به مراکز درمانی منتقل شدند. 
 
وزیر بهداشت در خصوص ساخت خانه بهداشت در سراسر کشور گفت: 1874 خانه بهداشت ساخته شده و به بهره برداری رسیده‌اند و تا پایان سال جاری 500 خانه بهداشت دیگر ساخته می‌‌شوند. 
 
قاضی زاده هاشمی با اشاره به ساخت 263 مرکز جامع خدمات روستایی، از ساخت 700 مرکز دیگر خبر داد و گفت: توسعه شبکه بهداشت در دستور کار وزارتخانه بوده است. از این رو خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشت و مراکز خدمات سلامت تاسیس شدند. در این مجموعه‌ها، پرونده‌های سلامت ایرانیان تشکیل می‌شود. 
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار