سردار فرحی در همایش مهمات برتر نیروی زمینی سپاه:

موشک‌های ضد زره جدید در راه است/ طراحی ۱۱ نوع موشک طوفان

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع با اشاره به محصولات متنوع این سازمان در حوزه رزم زمینی گفت: ما در زمینه موشک‌های ضد زره محصولات متنوعی تولید کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 18June 2014

موشک‌های ضد زره جدید در راه است/ طراحی ۱۱ نوع موشک طوفان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، سردار «سیدمهدی فرحی» معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان هوافضای این وزارتخانه، صبح امروز در همایش مهمات برتر در نیروی زمینی سپاه، طی سخنانی با موضوع «دقتافزایی مهمات در رزم زمینی»، اظهار کرد: اینکه رئیسجمهور آمریکا در چند سال اخیر مرتبا از گزینههای روی میز حرف میزند به این معناست که آنها وارد عرصه «سوپرسیستم» شدهاند و منشوری از تهاجم را در نظر گرفتند و این به معنی آن است که آنها نمیخواهند فقط یکی از این گزینهها را انتخاب کنند، بلکه در عرصههای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و... تلاش میکنند تا بتوانند به نظام ما ضربه بزنند.

فرحی با بیان اینکه آنها یک جنگ با مدل پستمدرنیسم را مدنظر دارند، خاطرنشان کرد: ویژگیهای این جنگ دورایستا بودن، دقت و هوشمندی بالا، زمان کم، کشته کم، اثر و قابلیت اطمینان بالاست که اینها از مؤلفههای یک جنگ پیشرفته محسوب میشوند که مهمترین ابزار آن هواپیماها و موشکهای کروز هستند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع نبرد زمینی توجه به این مقوله را یکی از هوشمندیهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: با توجه به درگیریهای اخیر در شمالغرب و جنوب شرق کشور و نیز جنگها و درگیریهایی که در عراق و افغانستان و سوریه اتفاق افتاد، نشاندهنده اهمیت نبرد زمینی است که یک موضوع راهبردی محسوب میشود.

معاون وزیر دفاع با اشاره به سرمایهگذاری خوب کشور در حوزههای موشکی، دریایی و پدافند هوایی گفت: ما باید این تجارب چندین ساله را در رزم زمینی نیز به کار ببریم.

فرحی خاطرنشان کرد: نیروها، وزارت دفاع و جهادهای خودکفایی نقش زیادی در ارتقای توان نیروها دارند؛ اما باید توجه داشته باشیم که تعامل زیاد و پرهیز از موازیکاری میتواند این روند را سرعت و کیفیت بیشتری ببخشد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید با زمان کم، هزینه کم و سرعت زیاد به محصول جدید برسیم، گفت: یکی از راهها برای رسیدن به محصولات مورد نیاز استفاده از محصولات موجود و بهینهسازی آنهاست.

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع آیندهپژوهی و نوآوری را یکی از مؤلفههای مهم در طراحی محصولات دفاعی عنوان کرد و افزود: ما در وزارت دفاع به محصولات خود مانند فرزند نگاه میکنیم که نباید این محصولات را تا نقطه وارهایی رها کنیم و باید در زمینه آموزش، تعمیرات اساسی و عمردهی پاسخگو باشیم.

فرحی با تأکید بر اینکه ما سالانه چند صد پروژه بهبود را برای ارتقای سطح محصولات در دست اقدام داریم، به موشکهای ضد زره اشاره کرد و افزود: ما با همان بِیس و پلتفرم موشک تاو، موشکهای طوفان را در هفت مرحله یعنی از طوفان یک تا طوفان هفت تولید کردهایم و این روند ادامه دارد و موشکهای طوفان تا ورژن ۱۱ نیز تعریف شدهاند و البته علاوه بر این موشکهای دیگر نظیر صاعقه، تندر، توسن، دهلاویه و... نیز وجود دارند که میتوان از بالگرد، سکو و تانک آنها را بهکارگیری کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار