بی‌شرمی از نوع انگلیسی

در پی اظهارات گستاخانه نخست وزیر انگلیس علیه کشورمان، نشریه «خط حزب الله» در شصت و دومین شماره خود به بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سیاست‌های دولت انگلیس پرداخته است.
کد خبر: ۲۱۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ - 23December 2016
بی‌شرمی از نوع انگلیسی
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای، در شصت و دومین شماره «خط حزب الله» آمده است:

فلاکت، بلا، بدبختی، زیان، ضرر و مصیبت ازجمله معناهایی است که در لغت برای کلمه نکبت به کار برده می‌شود. اینکه دولت انگلستان از سوی رهبر انقلاب به عنوان یک دولت شرور و منبع نکبت معرفی می‌شود به این دلیل است که سیاستمداران آن از ریشه و درون دچار بدذاتی هستند و ماجرای آن‌ها مربوط به امروز و دیروز، این فرد و یا آن فرد نمی‌شود.

«از قدیم، به سیاست انگلیسی‌ها گفته می‌شد سیاستِ تفرقه بینداز و آقایی کن؛ فَرِّق تَسُد، آقایی کن به برکت تفرقه انداختن؛ آن‌وقتی که انگلیس قدرتی داشت، این سیاست آن‌ها بود؛ امروز هم این سیاست را قدرتمندان امروز مادّی دنیا دارند؛ چه آمریکا، چه اخیراً باز انگلیس. انگلیس‌ها در منطقه‌ی ما همیشه منبع شر بودند، همیشه منبع نکبت برای ملّت‌ها بودند 95.9.27»
 
«تاریخ ورود و نفوذ دولتهای بیگانه در کشور ما از سال ۱۸۰۰ میلادی است؛ یعنی دویست و دوازده سال است که اولین نفوذ خارجی از طریق حکومت انگلیسیِ هند اتفاق افتاد؛ جان ملکمِ انگلیسی آمد ایران... 92.4.30» آن روزها، روزهای نکبت‌بار گسترش امپراطوری انگلیس در منطقه ما بود. «امپراتوری قبلی انگلیس یک قرن قبل یا کمی بیشتر سرپرستی دنیا را از آن خود می‌دانست! انگلیسی‌ها، آن زمان، در همه دنیا دست وپای خودشان را بازکرده بودند و هر جا که ازاسلام خبری بود، نسبت به آن حسّاستر بودند. 71.1.15»


این روزها ملکه انگلستان در کاخ باکینگهام، ظاهرا فیلش یاد هندوستان کرده و دلش برای احیای امپراتوری بریتانیا تنگ شده است و «ترزا می‌» نخست وزیر این کشور را راهی سفری به غرب آسیا کرده است. ترزامی هم به تکرار لفاظی‌های دوران استعمار پرداخته و با تهدیدخواندن ایران گفت که کشورش حاضر است برای مقابله با ایران، با کشورهای خلیج فارس همکاری کند. «از حدود ۱۸۰۰ [میلادی] به این طرف- هرچه از انگلیس‌ها سر زده است، شرّ و فساد و تهدید بوده؛ آن‌وقت این مسئول انگلیسی می‌آید اینجا و می‌گوید ایران تهدید منطقه است؛ ایران تهدید منطقه است؟ این خیلی بی‌شرمی می‌خواهد که کسانی که خودشان در طول زمان، تهدید و خطر و نکبت برای منطقه بوده‌اند، بیایند کشور مظلوم و عزیز ما را متّهم کنند؛ این‌ها این‌جوری‌ هستند. 95.9.27»

واقعیت صحنه این است که امریکا و انگلیس بعد از شکست‌های سنگین در منطقه آسیای مرکزی و غربی که نتیجه دو راهبرد «دکترین اقدام پیشدستانه» و «طرح خاورمیانه بزرگ» آن‌ها بود، هزینه‌های سنگینی را به دلیل حمله به افغانستان و عراق متحمل شده و همراه با متحد استراتژیکشان یعنی رژیم صهیونیستی شکست‌های جنگ ۲۲روزه و ۳۳ روزه را نیز از مقاومت لبنان و فلسطین پذیرا شدند و به اعتراف «ترامپ» هزاران میلیارد دلار هزینه را نیز بر مردم کشورهایشان تحمیل کردند. استراتژی‌ جنگ‌های نیابتی را با محوریت عربستان، ترکیه، قطر و... برای منطقه طراحی و این بار نیز امیدوار بودند با محوریت و هزینه این کشورها، شکست‌های گذشته را جبران کنند که حمایت و تقویت از داعش و جنگ‌علیه مردم سوریه، عراق، و یمن محصول این استراتژی بود. اما به رغم انتظار آن‌ها، این استراتژی اگرچه هزینه‌های سنگین مادی و انسانی را بر مردم منطقه تحمیل کرد ولی محصول آن نه تنها تجربه شکست‌هایی دیگر، بلکه قدرت یافتن سرپنجه‌های مقاومت در این کشورها بود که نمونه آن را در تشکیل دولت نجات ملی یمن، پیروزی جبهه مقاومت در حلب و آزادی قریب الوقوع موصل می‌توانیم ببینیم.

اکنون دوباره انگلیس با هدف چنبره زدن بر منابع و ذخایر زیرزمینی و غارت آن به خلیج فارس لشکرکشی کرده است. کمبود امکانات و منابع مالی، بحران‌های اقتصادی، اوج‌گیری رقابت سیاسی در داخل اتحادیه اروپا، بحران‌های استقلال‌طلبی در مناطق اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خطرات ناشی از اعتراض‌های ملی، خروج از اتحادیه اروپا و ده‌ها مورد دیگر از جمله عوامل موثر در این لشکرکشی‌اند. این‌ها همان دلایلی است که ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس را مجبور می‌کند بر اریکه ناو جنگی در بحرین حاضر شود و در دفاع از ظالمان و خبیثان و ناقضان حقوق بشر خطابه بخواند و ایران را تهدید کند! و به دنبال کسب منافع و اهداف استعماری خود در خلیج فارس باشد. جهان ما این گونه وقیح است، بدهکارترین‌ها به جهان، ژست طلبکارترین‌ها را می‌گیرند. اشک تمساح برای مردم حلب می‌ریزند، در حالی که ۲۱ ماه است به سعودی برای بمباران مردم یمن بمب‌های خوشه‌ای می‌فروشند.

و البته نباید نقش اصلی او را فراموش کرد: «این رژیم فرتوت استعماری که در منطقه ما هیچ دولتی مثل او چنین سوابق ننگینی ندارد -در شبه‌قارّه هند، در همین افغانستان، در کشور خود ما، در عراق، در فلسطین و در همه این مناطق، جای پای استعمار انگلیس و جنایاتش از صدوپنجاه سال پیش به این طرف مشهود است و از حافظه تاریخی این ملت‌ها محو نخواهد شد- حال که از آن اوج اعتبار سیاسی که مربوط به دوران استعماری‌اش بوده، افتاده است، به دلاّل و واسطه و دنباله‌روِ سیاسی امریکا تبدیل شده است. 80.9.16»

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار