فرمانده پیچیده‌ترین عملیات هوایی جهان در گفت‌وگو بادفاع مقدس:

شهید چمران با گذشت و ایثار میان ارتش و سپاه اتحاد ایجاد کرد

فرمانده عملیات حمله به اچ ۳ و از همرزمان شهید چمران با اشاره به برخی از ویژگی های این شهید بزرگوار گفت: شهید چمران با گذشت و ایثار میان ارتش و سپاه اتحاد ایجاد کرد.
کد خبر: ۲۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ - 20June 2014

شهید چمران با گذشت و ایثار میان ارتش و سپاه اتحاد ایجاد کرد

امیر سرتیپ خلبان «براتپور» پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به خاطراتی از شهید چمران در سالهای 58 و 59 به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: من خلبان هواپیمای شهید چمران در سفر به پایگاه همدان و کرمانشاه بودم و ایشان در آن شهر سخنانی را با محوریت مظلومیت مردم فلسطین ایراد کردند.

وی ادامه داد: شهید چمران زمانی که از جنایات اسراییل در صبرا و شتیلا صحبت می کردند اشک از چشمانشان جاری بود ومخاطبانشان نیز تحت تاثیر سخنان این شهید بزرگوار قرار گرفته و می گریستند.

وی با اشاره به خاطره ای دیگر از شهید بزرگوار چمران گفت: زمانی که شهید چمران در پادگان سردشت محاصره شدند من ماموریت یافتم برای نجان ایشان و همرزمانشان از دست منافقین در شب پرواز داشته باشم و اطراف آنها را روشن نگه دارم تا عملیات نجات آنها به درستی انجام شود.

امیر برات پور تصریح کرد: از آنجا که افتخار رهبری عملیات حمله به اچ 3 و الولید را برعهده داشتم پس از پیروزی در این عملیات بزرگ با شهید چمران و جمعی از همرزمان به خدمت امام راحل مشرف شدیم شهید چمران از پیروزی این عملیات بسیار خوشحال بودند.

وی افزود: سال ها بعد در سال 67 زمانی که فرمانده پایگاه شیراز بودم برادرشهید چمران برای افتتاح موزه باغ ارم به این شهر سفر کردند و در دیدار با من از قول شهید چمران گفتند که شهید از شما همیشه به خوبی یاد می کرد اما من خود را بنده حقیری می دانستم که در ذهن این شهید بزرگوار به یاد مانده بودم و این موضوع را دلیلی بر هوش سرشار ایشان می دانم.

امیر برات پور خاطرنشان کرد: شهید چمران مرد بزرگ، دانشمند، مسلمان واقعی و یک اسلام شناس بود و من نمی توانم با زبان الکن خود در باره این مجاهد فی سبیل الله صحبت کنم.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی اظهار داشت: زمانی که با ایشان در یکی از پروازها همسفر بودیم شهید درباره انقلاب اسلامی صحبت می کرد و خدمت هایی که انقلاب کرده را بسیار با ارزش و بزرگ می دانستند و معتقد بودند که مملکت به واسطه انقلاب نجات پیدا کرد و امیدوار بودند که فاصله طبقاتی از بین برود و آزادی ایجاد شود.

امیر برات پور خاطرنشان کرد: اگرچه لحظات کوتاهی را با شهید چمران سپری می کردم اما او انسانی والا مقام، خوش اخلاق و خونسرد بود و با همه به خوبی رفتار می کرد.

وی با اشاره به برخورد بنی صدر با شهید چمران گفت: زمانی به اتفاق شهید چمران پیش بنی صدر رفتیم ، او در برخورد با این شهید بزرگوار بسیار کم لطفی کرد اما شهید با بزرگواری به روی خودش نیاورد.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش شهید چمران برای ایجاد اتحاد میان ارتش و سپاه گفت: با رفتاری که شهید چمران داشتند در جبهه های جنگ عملا با فداکاری و ایثار خود بین ارتش و سپاه هماهنگی ایجاد کردند و هم رزمان از نزدیک با اخلاص ایشان آشنا بودند.

امیر براتپور تصریح کرد: هدف شهید چمران ایجاد اتحاد میان ارتش و سپاه و سایر نهادها بود تا با این همکاری و هماهنگی خاک میهن اسلامی از لوث وجود دشمن پاک شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار