وزیر کشور خبر داد؛

جلو‌گيری از قاچاق با نصب سيستم‌های الکترونيکی در گمرکات

وزير کشور با اشاره به اينکه قاچاق با شيوه‌های مختلف از جمله سندسازی، جعل اسناد، تقلب و دستکاری انجام می‌شود، گفت: قاچاق کالا گاها از طريق مبادی رسمی صورت می‌گيرد که اميدواريم با نصب سيستم‌های الکترونيکی در گمرکات توفيقات بيشتری در توقیف این محموله ها به دست آوريم.
کد خبر: ۲۱۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ - 24December 2016
جلو‌گيری از قاچاق با نصب سيستم‌های الکترونيکی در گمرکاتبه گزارش دفاع پرس از هرمزگان، عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در استان هرمزگان از نمايشگاه دستاوردها و کشفيات نيروی انتظامی استان بازديد کرد.

وزير کشور در حاشيه اين بازديد و درجمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد مطلوب ناجا در ايجاد امنيت اجتماعی و برخورد با ناهنجاری‌ها، اظهار داشت: نيروی انتظامی در اين حوزه کارنامه درخشانی دارد و به لحاظ عملکردی در ماموريت‌ها، سنگ تمام گذاشته و لازم است تمامی دستگاه‌ها در اين زمينه همکاری کنند.

وي افزود: الحمدلله امروز در جلسه شورای تامين، گزارش بسيار خوبی از عملکرد دستگاه‌ها در حوزه امنيتی انتظامی داشتيم که به لطف خداوند متعال استان هرمزگان جزء استان‌های بسيار امن و توأم با آرامش است؛ با کاهش بسيار زياد در حوزه جرايم عمومی طي يک هفته اخير بيش از 22 ميليارد تومان کالاي قاچاق در استان کشف شده است .

کنترل بيش از 80 درصد قاچاق سوخت در هرمزگان

رحمانی فضلی با بيان اينکه امروز وضعيت مطلوب امنيت در کشور حاصل تلاش شبانه‌روزی نيروهای نظامی، انتظامی و امنيتی است، خاطر نشان کرد: استان هرمزگان در حوزه قاچاق سوخت نيز توفيقات خوبی در کشور داشته بطوری که بيش از 80 درصد قاچاق سوخت در اين استان کنترل و مديريت شده و اين امر جز با تلاش نيروی انتظامی و تعاملی که اين ارگان با اداره اطلاعات و قوه قضائيه داشته است، به دست نمی‌آمد.

وي با بيان اينکه مردم ولی نعمت ما هستند و وظيفه داريم که ماموريت خود را به خوبی انجام دهيم، گفت: امنيت مقوله مهم و بسترساز توسعه کشور است بايد در راستای ايجاد و تقويت آن تلاش کنيم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در شرايط کنوني از نظر امنيت داخلي در وضعيت مطلوبی بوده و اين مهم را مديون تلاش نيروهای نظامی و انتظامی هستيم.

جلو گيری از قاچاق با نصب سيستم های الکترونيکی در گمرکات

وزير کشور با اشاره به اينکه قاچاق با شيوه هاي مختلف از جمله سندسازی، جعل اسناد، تقلب و دستکاری انجام می‌شود افزود: برخی از آنها از طريق مباديی رسمی صورت می‌گيرد که اميدواريم با نصب سيستم‌های الکترونيکی در گمرکات توفيقات بيشتری در اين زمينه به دست آوريم.

وي با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبري از دستگاه‌های مسوول در راستای کاهش آسيب‌های اجتماعی، عنوان کرد: نيروي انتظامی در کاهش آسيب‌های اجتماعی توفيقات قابل قبولی داشته و بايد تلاش کنيم رضايتمندی عمومی را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اجتماعی ارتقاء دهيم.

رحمانی فضلی تصريح کرد: در جلسه وزارت کشور مقرر شد همه اطلاعات در بحث قاچاق يکپارچه شود، حتي پليس راه، ايست و بازرسي، گمرک و نهادهای ديگری که دراين امر فعال هستند به صورت يکپارچه و متصل، داده‌ها از طريق سيستم قابل بهره برداری شده و يک بانک اطلاعاتی جامعی در اين مبحث ايجاد شود.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار