مویدی:

بیش از 80 درصد درمان اعتیاد توسط بخش خصوصی و سمن‌ها انجام می‌شود

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بيش از 80 درصد درمان اعتياد توسط بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد(سمن) انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۱۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ - 24December 2016
بیش از 80 درصد درمان اعتیاد توسط بخش خصوصی و سمن‌ها انجام می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «علی مويدی» قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در كارگاه آموزشی كارشناسان درمان شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر كشور كه در مجموعه فرهنگی شقايق برگزار شد، برگزاری اينگونه كارگاه‌ها را در جهت ارتقاء دانش كارشناسان موثر دانست و بيان داشت: رشد و تعالی جامعه در گرو كسب معلومات و آموزش‌های ضروری است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهيم در حوزه‌های پيشگيری و درمان عرصه مبارزه با مواد مخدر موفق شويم، حتماً می‌بايست آموزش را به عنوان مولفه‌ای موثر و اثرگذار در برنامه‌های خود لحاظ كنيم.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: معتقديم كه آموزش نسبت به مسائل روز و در حوزه‌های اجتماعی امری حياتی است، پس آموزش‌ها بايد دراز مدت باشند.

مويدی گفت: داشتن اطلاعات روز و معلومات مورد نياز تنها راه نتيجه بخش ماموريت شما كارشناسان است و اين مهم حاصل نمی‌شود مگر اينكه اين اطلاعات طي برنامه‌های آموزشی، طراحی و مدون شده و به سمع مخاطبان برسد.

وی خطاب به كارشناسان اظهار داشت: در حوزه فعاليت خود مطالبه‌گر و پرسشگر باشيد، در غير اينصورت به نتيجه نخواهيد رسيد،‌ همچنين با دانش روز، مديريت دانش را در حوزه اعتياد دنبال كنيد.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: انتظار مردم، خانواده‌ها، مسئولين نظام و حتي افراد مبتلا به بيماری اعتياد، در خروجی كار شما كارشناسان است، هر چقدر در حوزه مقابله با عرضه عمل شده، به همان ميزان هم بايد در حوزه پيشگيری از اعتياد و درمان هزينه شود.

مويدی در ادامه، برخي پروتكل‌های درمانی اعتياد را مانعی در برابر بهبودی افراد خواند و گفت: معتادان بايد به راحتي مشكل درمان خود را حل كنند و به سمت رهایی از چنگال اعتياد حركت كنند اما پروتكل‌ها مانعی در برابر ترک اعتياد شده است.

وی با بيان اينكه بيش از 80 درصد درمان اعتياد توسط بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد(سمن) انجام می‌شود، گفت: سمن‌ها يک ظرفيت بالقوه در درمان اعتياد به شمار می‌روند كه بايد از آنها استفاده كرد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار