رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان:

مهم ترین پیام حماسه 9دی، وفاداری مردم به ولایت بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مهم ترین پیام 9 دی این بود که این ملت نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار، نسبت به ولایت، دین و آرمان های حضرت امام پایبند هستند.
کد خبر: ۲۱۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ - 25December 2016

به گزارش دفاع پرس از کرمان، مهدی صدفی در نشست هماهنگی آیین گرامیداشت 9 دی در سالن پیامبر اعظم (ص)، اظهار داشت: نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روزی بود که ملت ایران شاهد قدرت خداوند بودند.

وی با اشاره به خلق یک حماسه بزرگ و عظیم مردمی در نهم دی ماه سال 88، تصریح کرد: سناریو و شروع حادثه از ماه های قبل از عاشورای حسینی در سال 88 توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی طراحی شده بود که به فرموده همه کارشناسان، مسئولین و خبرگان جمهوری اسلامی ایران این حادثه خطرناک تر از حادثه جنگ تحمیلی در سال 59 بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تاکید براینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب از ترفندها و توطئه های مختلف در جهت براندازی نظام استفاده کردند، یادآورشد: خطرناک ترین توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حادثه ششم دی ماه سال 88 بود که به وقوع پیوست.

صدفی با اشاره به اینکه همه دنیای استکبار جهانی به کمک ایادی خودشان متحد شده بودند که این حرکت را سال 88 در داخل کشور آغاز نمایند، خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور گسترده و حماسی خود در راهپیمائی 9 دی، نه تنها این حادثه، بلکه بسیاری از توطئه های دشمنان انقلاب و نظام را خنثی نمودند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت:  رهبر معظم انقلاب، 9 دی را از جمله روزهایی عنوان کرده اند که به واسطه حرکت عظیم و فوق العاده مردم در تاریخ ماندگار شد لذا این روز باید باقی بماند و حفظ شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ماندگاری و حفظ این حادثه عظیم به واسطه پیامدهایی که به همراه داشت، اشاره کرد و افزود: 9 دی تنها حضور مردم را در صحنه به همراه نداشت بلکه درس ها، پیام ها عبرت هایی در بر داشت که بر لزوم حفظ این روز می افزاید.

وی با اشاره به اینکه فرمایش مقام معظم رهبری این مطلب را تفهیم می کند که ما در حادثه 9 دی باید به بعد تبیینی توجه کنیم، تصریح کرد: مهم ترین پیام 9 دی این بود که این ملت نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار، نسبت به ولایت، دین و آرمان های حضرت امام پایبند هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تاکید براینکه ملت ایران، ملتی همیشه هوشیار و در صحنه است که دشمنان نمی توانند این ملت و نظام را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: رویکرد ما در رابطه با 9 دی، رویکردی تبیینی است.

صدفی با اشاره به اینکه در مراسم 9 دی شاهد حضور همه گروه ها بودیم، گفت: شاهد بودیم که آحاد ملت و دلسوزان نظام از همه گروه ها، اقشار، سلایق و جناح های مختلف در صحنه حضور داشتند.

وی با تاکید براینکه 9 دی تنها مربوط به یک جناح و گروه خاص نبود بلکه هرکس که دلسوز نظام، انقلاب، ولایت و پیرو امام(ره) بود، در صحنه حاضر بودند، افزود: در بزرگداشت سالانه 9 دی و در تبیین این موضوع، باز هم شاهد حضور همه دلسوزان انقلاب و نظام از هر طیف و جناح خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان یادآور شد: ما دو صف داریم، اول صف دلسوزان نظام، انقلاب و ولایت از هر سلیقه و از هر حزب و دوم صف هم صف دشمنان این انقلاب و نظام است چه خارج نشین و چه داخل نشین، لذا حضور همگان اعم از اصلاح طلب، اصول گرا، مشرقی، مغربی را می طلبد ک در این روز پای کار باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به تدارک ویژه برنامه های پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در سراسر استان، افزود: مراسم رسمی 9 دی امسال نیز مقابل حسینیه ثارالله شهر کرمان ساعت 9:30 صبح با سخنرانی آیت الله خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و حضور اقشار مختلف مردم برگزار می گردد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده اصحاب رسانه در فضای مجازی و سایر رسانه های دیداری و نوشتاری با چاپ مقالات و مطالب پرمحتوا از سخنان مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مراسم 9 دی باید تبیینی و وحدت بخش باشد لذا در جلسه هفته گذشته با مسئولین ستادهای 9 دی تاکید شده که از هر برنامه اختلاف برانگیز و تنش زا در این مراسم پرهیز شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تاکید براینکه مراسم 9 دی باید مقدمه ای باشد برای برگزاری هرچه باشکوه تر ایام الله دهه فجر، گفت: با پرهیز از هرگونه برنامه تنش زا و کش مکش های سیاسی، جناحی و باندی مراسم 9 دی را با شکوه تر هر چه تمام تر با حضور همه سلایق، دیدگاه ها و جناح ها برگزار خواهیم کرد.

صدفی با اشاره به اینکه سخنرانان باید در راستای منویات مقام معظم رهبری، حفظ و تحکیم وحدت اسلامی سخنرانی نمایند، افزود: در دیدار با استاندار کرمان، ایشان قول هر نوع همکاری را داده و برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم نهم دی اعلام آمادگی کردند که هرگونه مشکل و موردی این ستاد دارد، مرتفع گردد.

در این نشست، حمید ذکاء اسدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بر تبیین حادثه نهم دی تاکید و خاطرنشان کرد: وجود فضا و تبلیغات مسموم رسانه های مجازی و ماهواره ای بر لزوم تبیین حادثه نهم دی ماه بویژه برای جوانان و نوجوانان افزوده است.

ذکاء اسدی با اشاره به اینکه تبیین ریشه ای حوادث به حفظ آنها کمک می کند، گفت: طی ابلاغ استاندار کرمان به اداره کل روابط عمومی استانداری، شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برگزار و روابط عمومی ها موظف به تبیین این حادثه و برگزاری باشکوه این مراسم شدند.

دبیر شورای تامین استان کرمان از برگزاری شورای تامین استان در راستای امنیت مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در استان در روز یکشنبه خبر داد و افزود: با توجه به مواردی که در کشورهای همجوار ما وجود دارد و بحث های تروریستی که حائز اهمیت است، موضوع اول شورای تامین استان برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم گرامیداشت نهم دی ماه با امنیت کامل خواهد بود.

ذکاء اسدی بر اصل قانون گرایی در جامعه تاکید کرد و افزود: متاسفانه عدم تمکین به قانون در سال 88 نزدیک بود تا ثمرات هشت سال دوران دفاع مقدس را از بین ببرد و ریشه نظام را مورد هجوم قرار دهد.

وی یادآورشد: به اظهار افراد دلسوز نظام از همه گروه ها و اقشار مختلف مردم که اصل نظام را قبول دارند و در چارچوب قانون اساسی فعالیت می کنند، هشت ماه سال 88 به اندازه هشت سال دفاع مقدس سخت گذشت زیرا در دوران دفاع مقدس صف بندی ها، سنگرهای دوست و دشمن کاملا مشخص بود اما در ان بهبوعه خیابانی و محله ای افراد درگیر تنها اسم دلسوزان وطن، اسلام، امام و انقلاب را یدک می کشیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید براینکه رهبری داعیانه، فرمایشات حکیمانه و راهنمایی هایی مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم در صحنه این حادثه را ختم کرد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که این از ثمرات عاشورا و محرم بود که انقلاب ما هم پیروزی اش از آن بود، خدا به دل مردم انداخت که همه گروه ها وارد صحنه شدند.

ذکاء اسدی با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری، عدم تمکین گروه ها از قانون را، موجب وقوع حادثه 88 عنوان کرد و گفت: افرادی که در هر دوره ای برای کاندیداتوری پیشگام می شوند و مصمم به فعالیت سیاسی، اجتماعی و ... هستند، باید بدانند که قانون اساسی چه چارچوبی برایشان مشخص کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره منویات گهربار مقام معظم رهبری مبنی براینکه اعتقاد من به جذب حداکثری و دفع حداقلی است، یادآورشد: معظم له تاکید کردند که تمسک به گذشته افراد نداشته باشید و حال افراد ملاک است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار