سردار منتظر المهدی در نشست خبری عنوان کرد؛

تشکیل قرارگاه امنیت انتخابات در ناجا/ نحوه ارائه خدمات کلانتری‌ها متحول می‌شود

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل قرارگاه امنیت در ناجا با هدف تامین امنیت انتخابات سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ - 25December 2016
تشکیل قرارگاه امنیت انتخابات در ناجا/ نحوه ارائه خدمات کلانتری‌ها متحول می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم «سعید منتظرالمهدی» سخنگوی ناجا و معاون اجتماعی نیروی انتظامی در نشست خبری که صبح امروز(یک‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه امنیت انتخابات به منظور تامین امنیت انتخابات و ایجاد زیرساخت‌های امنیت برای خلق حماسه‌ای دیگر و تسریع در استعلامات در ناجا تشکیل شده است.
 
وی گفت:‌ همچنین شورای عالی تحول کلانتری‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر برای 234 کلانتری مورد هدف تشکیل شده است. 
 
سردار منتظرالمهدی عنوان کرد: سامانه پیامکی 115 آماده دریافت گزارشات شهروندان در سراسر کشور به منظور اعلام معضلات و مشکلات به صورت 24 ساعته است. مشکلات بیان شده در سامانه ثبت و به پلیس‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود.
 
سخنگوی ناجا در بخش دیگری از این نشست بیان داشت: در تهران همچنان شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری ممنوع است؛ در کشور 11 میلیون موتورسیکلت شماره گذاری شده که 1/5 میلیون آن در تهران تردد می‌کنند.
 
وی عنوان کرد: میزان جانباختگان حوادث رانندگی در هشت ماهه نخست امسال، سه درصد کاهش یافته است.
 
سخنگوی نیروی انتظامی بیان کرد: در حوزه کشفیات نیز در هشت ماهه نخست امسال، 42 درصد ارزش ریالی کشفیات افزایش یافته که رقمی بیش از 17 تریلیون و 144 میلیارد ریال است. در زمینه نزاع و درگیری هم کاهش 19 درصدی را در هشت ماه نخست امسال شاهدیم که در این رابطه تهران بیشترین و کیش کمترین تعداد نزاع و درگیری را دارند.
 
سردار منتظرالمهدی گفت:‌ کشفیات مواد مخدر در هشت ماهه نخست امسال 15 درصد افزایش یافته است که مقدار این کشفیات 480 تُن است.
 
وی تصریح کرد: همچنین گردانندگان 300 کانال تلگرامی مروج مزون و مدلینگ و صفحه‌های جعلی سایت‌های دوست‌یابی و همسریابی که اطلاعات شخصی افراد را سرقت و بعد از آن اخاذی کرده بودند، دستگیر شدند.
 
سردار منتظر المهدی گفت: در بخش وظیفه عمومی تاکنون 160 هزار و 639 نفر که مشمول پرداخت جریمه بودند، جرائم خود را پرداخت کردند و در 9 ماهه نخست امسال وضعیت خدمتی 120 هزار نفر مشخص شده است.
 
سخنگوی ناجا اضافه کرد: علاوه بر این 45 هزار کارت معافیت صادر شده و از 320 هزار نفری که برای تعویض کارت پایان خدمت خود ثبت نام کرده بودند، برای 200 هزار نفر کارت جدید صادر شد.
 
وی در خصوص مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: 300 نوع مواد مخدر صنعتی تاکنون شناسایی شده که در صورت مصرف حتی یکبار از این نوع موادهای مخدر، احتمال اعتیاد 90 درصدی را بوجود می‌آورد. ماده شاد زایی که از آن در سایت‌ها نام برده می‌شود به سال 84 یا 85 بار می‌گردد که ریشه آن هم در «ناس» قرار دارد. البته ناس که از برگ‌های خشک شده درخت بتل است در سبد مواد مخدر ما نمی‌گنجد اما به دلیل آنکه از آهک استفاده می‌کنند، به شدت سرطان‌زا است و ممکن است در پاستیل و آدامس نیز وجود داشته باشد.
 
سردار منتظرالمهدی همچنین در پاسخ به سوالی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی در ازای تکالیف شهروندی میسر می‌شود، درباره ساماندهی تلگرام بیان داشت: آنچه درباره ساماندهی شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام عنوان شده مسئولیت آن بر عهده وزارت ارشاد است و در حال حاضر نیروی انتظامی در این زمینه مسئولیتی ندارد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا طرح ریالی جریمه سربازی که در بودجه 96 پیش‌بینی شده در سال آینده نیز اجرایی می‌شود، گفت: اجرای این طرح منوط به تصویب مجلس و تایید ستاد کل نیروهای مسلح است ولی آنچه مسلم است تاکنون هیچ تضمینی برای اجرایی شدن آن در سال 96 وجود ندارد؛ به همین خاطر از متقاضیان و واجدان شرایط می‌خواهیم که امسال که فرصت کافی را در اختیار دارند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.  
 
سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی درباره بودجه نیروی انتظامی نیز تصریح کرد: مکاتبات زیادی با دولت و مجلس برای بودجه داشته‌ایم، اما در حال حاضر در برنامه بودجه سال 96 افزایشی در این خصوص دیده نشده است.
 
انتهای پیام/231 
 
نظر شما
پربیننده ها