کولیوند:

اورژانس در تهران با مانع ترافیک روبرو است/ نیازمند مکان جدید برای استقرار گروه‌های امدادی هستیم

سرپرست اورژانس کشور گفت: ترافیک تاثیر منفی در ارائه خدمات اورژانسی سریع و به موقع به شهروندان دارد و برای بهبود و اعزام سریع نیاز به مکانی جدید برای استقرار گروه‌های امدادی داریم.
کد خبر: ۲۱۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ - 25December 2016

اورژانس در تهران با مانع ترافیک روبرو است/ نیازمند مکان جدید برای استقرار گروه‌های امدادی هستیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «پیرحسین کولیوند»‌ سرپرست اورژانس کشور ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران و آشنایی با سامانه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرا شده در حوزه مدیریت بحران و تاکید بر لزوم همکاری مشترک دو سازمان در تهران با اشاره به این که هدف اصلی تمامی دستگاه‌های امدادی، نجات جان انسان‌هاست، افزود: تمام تلاش ما این است که خدمات مطلوبی ارائه دهیم اما به دلایل مختلفی چون محدودیت‌های منابع، مالی، تجهیزاتی و انسانی در ارائه این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

وی از همکاری و هم افزایی سازمان‌های مختلف شهری و امدادی به عنوان راهکاری اساسی برای حل این مشکلات نام برد و یکی از اهداف اساسی خود در اورژانس کشور را افزایش این همکاری عنوان کرد.

کولیوند با اشاره به ماموریت‌های اورژانس یادآور شد: در تهران روزانه حدود 12 هزار تماس با مرکز اورژانس برقرار می‌شود که از این تعداد حدود 26 درصد شامل مزاحمات تلفنی می‌شود و حدود چهار هزار تماس نیز منجر به ماموریت می‌شود.

وی افزود: در تهران گاه به علت ترافیک سنگین یک آمبولانس برای ماموریت سه تا چهار ساعت از پایگاه خارج می‌شود و ترافیک تاثیر منفی در ارائه خدمات اورژانسی سریع و به موقع به شهروندان دارد و برای بهبود و اعزام سریع نیاز به مکانی جدید برای استقرار گروه‌های امدادی داریم.

کولیوند گفت: در مبلمان شهری، پایگاه‌های اورژانس باید بر اساس جمعیت و منطقه پیش بینی شوند.

وی از تهیه سند کاهش خطرپذیری محلات که از سوی مدیریت بحران  شهر تهران تهیه شده به عنوان یک خبر خوب یاد کرد که موضوع فوریت‌های پزشکی در آن دیده شده است.

کولیوند با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از ماموریت‌های اورژانس امدادرسانی به کسانی است که دچار نارسایی و سکته قلبی و مغزی شده‌اند، گفت: این افراد باید به سرعت تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرند و در صورت نیاز برای جلوگیری از آسیب بیشتر به قلب و مغز سریع تحت عمل جراحی قرار گیرند برای این منظور در طرحی جدید و طی هماهنگی با دو مرکز تخصصی، چنین بیمارانی به سرعت به دو مرکز نخصصی فوریت‌های قلب و مغز منتقل می‌شوند و پس از تشخیص نهایی توسط جراحان متخصص تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

رییس اورژانس کشور یادآور شد: سازمان مدیریت بحران تهران و سازمان اورژانس دو نهاد همفکر و همدل هستند که می‌توانند با استفاده از امکانات همدیگر اقدامات مشترک را به خوبی پیش ببرند.

 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار