تحلیل سرلشکر‌ صفوی از تهدیدات علیه ایران؛

احتمال شروع جنگ علیه ایران ‌«ضعیف» است/ تلاش دشمنان برای ‌«ناامن‌سازی داخلی»

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: احتمال بروز جنگ خارجی از سوی دشمنان نظام اسلامی ایران در کوتاه‌مدت ضعیف است، چرا که دشمنان بیشتر در پی ناامن‌سازی داخلی هستند.
کد خبر: ۲۱۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ - 25December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار سرلشکر‌ «سید‌یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بعدازظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه برقراری امنیت پرواز، افتخار بزرگی برای سپاه پاسداران محسوب می‌شود اظهار داشت: برقراری امنیت در پروازها کار بسیار مهم و تخصصی است که اکنون سپاه این ماموریت مهم بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه  بخش امنیت پرواز و حفاظت هواپیما یک ماموریت تخصصی است افزود: افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند باید از تخصص‌های لازم برخوردار باشند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی افرادی هوشمند، مومن و شجاع هستند گفت: این افراد ضمن اینکه باید دارای شاخص‌های یاد شده باشند لازم است اخلاق اسلامی در برخوردار با مسافران و ارباب و رجوع  بکار ببرند.

رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه افراد مومن باید دارای شجاعت در برخورد با دشمنان باشند تاکید کرد: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس ضمن داشتن ایمان بالا در برخورد با دشمن شجاع و نترس بودند چراکه فرهنگ شهادت طلبی در افرادی نهادینه می‌شود که دارای ایمان بالا و شجاعت هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که در  حفاظت هواپیمایی فعالیت می‌کنند باید از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند باشند افزود: کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی ضمن دارا بودن ویژگی چهره شناسی باید شم امنیتی و اطلاعاتی داشته باشند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا داشتن جسمی توانمند را از دیگر ویژگی‌های کارکنان حفاظت هواپیمایی دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین خصوصیات این افراد خوش اخلاقی است چراکه اخلاق خوش نیمی از عقل است.

رحیم‌صفوی با تاکید بر توجه به آیین‌نامه‌ها و روش‌های عملیاتی خاطر نشان کرد: هماهنگی سپاه حفاظت فرودگاه با سایر دستگاه‌ها مستقر در فرودگاه از ملزومات است و در این راستا وحدت مدیریت در ماموریت‌ها باید لحاظ شود.

وی با تاکید بر توسعه تجهیزات امنیتی در فرودگاه‌ها تاکید کرد: ایجاد تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته در فرودگاه‌ها در برقراری امنیت بسیار مهم و اثربخش است که در این زمینه باید سامانه‌های نوین در فرودگاه‌ها مستقر شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه برقراری امنیت پایدار هزینه‌بر است تصریح کرد: دشمنان برای ایجاد ناامنی از روش‌های گوناگون استفاده می‌کنند که در این راستا باید متناسب با نیاز و  پیشرفت تکنولوژی‌ها، فرودگاه‌ها به امکانات نوین تجهیز شود.

رحیم‌صفوی با بیان اینکه دشمنان در پی جنگ خارجی و کوتاه مدت نیستند افزود: بروز جنگ خارجی از سوی دشمنان نظام اسلامی ایران در کوتاه‌مدت ضعیف است چراکه دشمنان بیشتر در پی ناامن‌سازی داخلی هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته افزون بر 700 هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های استان بوشهر تردد کردند گفت: با ایجاد خط ریلی در استان بوشهر و اتصال آن به راه‌آهن استان‌های فارس، هرمزگان و خوزستان تردد مسافران به این استان افزایش چشمگیری می‌یابد.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها