سردار نجاتی:

محل شهادت سردار عاصمی جزء نقاط یادمانی دفاع مقدس خواهد شد/ رونمایی از کتاب «خلاصه خوبی‌ها»

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌هایی که توسط خواهر شهید عاصمی صورت قرار است صورت بگیرد محل شهادت سردار عاصمی به‌عنوان نقاط یادمانی دفاع مقدس، مورد بازدید اردوهای راهیان نور غرب کشور قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۱۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ - 26December 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، نشست خبری ستاد برگزاری یادواره سردار شهید علیرضا عاصمی فرمانده تخریب قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با حضور اصحاب رسانه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست که خواهر شهید عاصمی، فرزند شهید و جمعی از همرزمان حضور داشتند سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هدف از برگزاری یادواره سردار شهید علیرضا عاصمی را معرفی این فرمانده خراسانی به‌عنوان یک الگو به نسل‌های آینده عنوان کرد و اظهار داشت: عاصمی از سرداران و فرماندهان شهید خراسان است که از هفته اول جنگ تا زمان شهادت در جبهه حضور پیدا کرد و این حضور مداوم در جبهه، منشأ خیر و برکت برای جبهه حق بود.

محل شهادت سردار عاصمی جزو نقاط یادمانی دفاع مقدس خواهد شد/ رونمایی از کتاب «خلاصه خوبی ها» در مراسم سالگرد شهادت علیرضا عاصمی 
وی افزود: شهید عاصمی در زمان شهادت فرماندهی تخریب قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را بر عهده داشت. او به عنوان یک فرمانده تخریب فعالیت ها و خلاقیت های زیادی در زمینه آموزش و ابتکارات که به پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در جنگ کمک می‌کرد از خود نشان داد و 30 ابتکار را به یادگار گذاشت و اگر شهید عاصمی امروز حضور داشت یک طهرانی مقدم دوم بود. 

سردار نجاتی ادامه داد: به جهت اینکه شهید عاصمی کارها و مأموریت‌های خود را ثبت می کرد و همچنین خواهر این شهید والامقام صحبت ها و خاطرات شهید عاصمی را در همان زمان به رشته تحریر در آورده است از ایشان اطلاعات کافی وجود دارد که می تواند به‌عنوان اسناد مرجع مورد استفاده پژوهشگران، اساتید و دانشجویان و علاقمندان فعالیت در حوزه سیره شهدا قرار بگیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه گفت: مراسم گرامی‌داشت سی‌امین سالگرد شهادت فرمانده تخریب قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) چهارشنبه 15 دی‌ماه در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی، ورودی باب‌الجواد(ع) برگزار می‌شود. در این مراسم سردار احمد غلامپور فرمانده وقت قرارگاه کربلا، دکتر محسن اسماعیلی عضو خبرگان رهبری و از اعضاء شورای نگهبان، مهندس فتاح رئیس کمیته امام خمینی(ره) که از همرزمان شهید هستند حضور خواهند داشت و دکتر اسماعیلی به ایراد سخن خواهد پرداخت. در این مراسم از کتاب «خلاصه خوبی‌ها» که مصاحبه طیبه مزینانی با همسر شهید عاصمی است و همچنین از چاپ دهم کتاب نگین تخریب نوشته جعفرآبادی از همرزمان شهید عاصمی با اضافات و تغییرات رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم گرامی‌داشتی نیز روز پنجشنبه 16 دی‌ماه در جوار مزار شهید عاصمی در آرمگاه آیت‌الله مدرس در کاشمر برگزار خواهد شد. همچنین شب خاطره نیز با حضور همرزمان شهید در همین روز در کاشمر برگزار می شود.

 
محل شهادت سردار عاصمی جزو نقاط یادمانی دفاع مقدس خواهد شد/ رونمایی از کتاب «خلاصه خوبی ها» در مراسم سالگرد شهادت علیرضا عاصمی 
 
سردار نجاتی در پایان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط خواهر شهید عاصمی، در محل شهادت این شهید والامقام و پنج همرزم او در کرمانشاه، زمینی به مساحت هشت هزار متر برای احداث مرکز فرهنگی در نظر گرفته شده است. همچنین قرار است با پیگری هایی که صورت می گیرد محل شهادت شهید عاصمی به عنوان نقاط یادمانی دفاع مقدس مورد بازدید اردوهای راهیان نور غرب کشور قرار بگیرد. شهید عاصمی نتیجه تربیت صحیح اسلامی بود.
 
در ادامه این نشست خواهر شهید عاصمی در سخنانی اظهار داشت: فردی که به این جایگاه می‌رسد که خود را فدای دین می کند نشان از آن است که پایه شخصیتی او در بستر خانوادگی مناسب شکل گرفته است. پدرم در تربیت فرزندان بر روی لقمه حلال تأکید فراوان داشت و حتی از لقمه شبه ناک پرهیز داشتند و حتی به پرداخت وجوهات بسیار مقید بود.
 
وی خاطر نشان کرد: پدرم حتی بر روی تربیت علی آنقدر حساس بود که به علت تغییر معلم مدرسه‌اش، برای اینکه بهترین معلم را داشته باشد در یکسال چهار مدرسه را عوض کرد.
 
خواهر شهید ادامه داد: علی طوری رشد کرده بود که همیشه بر این باور بود که همیشه باید کاری کنیم که رضای خدا در آن باشد و توکل بر خدا داشته باشیم. علی قبل از آخرین حضورش در جبهه، یک روز گفت حرف مهمی را می‌خواهم به شما بزنم. هر چه اصرار کردیم که بگوید قبول نکرد و گفت بعد از ناهار که همه جمع هستید آن را بیان می‌کنم. علی آخرین حرفش به ما کلام سیدالشهدا(ع) به یارانش بود که دین اسلام لقلقه زبانتان نباشد و همیشه و همواره با دین و با ایمان باشید و رضای خداوند را مد نظر داشته باشید.
 
محل شهادت سردار عاصمی جزو نقاط یادمانی دفاع مقدس خواهد شد/ رونمایی از کتاب «خلاصه خوبی ها» در مراسم سالگرد شهادت علیرضا عاصمی 
 
وی در پایان گفت: ما باید از شهدا درس بگیریم و آنها را به عنوان الگو به نسل امروز و آینده معرفی کنیم که اگر در این راه کوتاهی کنیم در مقابل شهدا مسئول خواهیم بود.
 
سپس دکتر سید سعید موسوی که قبل از شهید عاصمی فرماندهی تخریب قرارگاه کربلا را بر عهده داشته است در سخنانی گفت: من طی سال های 60 تا 63 در خدمت شهید عاصمی بودم و درس های زیادی از او گرفتم.

وی ادامه داد: علم، ایمان، اخلاص، نبوغ، عملگرایی و اخلاق از مؤلفه های شخصیتی شهید عاصمی بود.
موسوی ادامه داد: ایمان شهید عاصمی کامل بود و علی در کارها، چیزی جز رضای خدا را مد نظر نداشت و در کارها همیشه پیشرو بود و در همه عملیات ها و پاکسازی ها همیشه در کنار نیروها حاضر بود.
 
همرزم شهید عاصمی خاطر نشان کرد: شهید عاصمی جزو اولین کسانی بود که طرح موشک های زمین به زمین و خاکی به خاکی را ارائه داد و همچنین در طراحی میادین مین پیشقدم بود. 
 
در انتهای این نشست، رسول عاصمی تنها یادگار فرمانده شهید تخریب قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ابراز داشت: من 18 ماه داشتم که پدر به شهادت رسید و لذا خاطراتی از او ندارم اما وقتی همرزمان و شاگردانش را می بینم مثل این است که پدرم را دیدم.
 
وی افزود: برگزاری یادواره ها و مراسم یادبود شهدا نمی گذارد که رشادت ها و ایثارگری های جوانان این مرز و بوم به فراموشی سپرده شود. اما باید توجه داشته باشیم که در این یادواره ها شهدا را آن چنان که بودند یاد کنیم و از بزرگ کردن آنها به نحوی که برای نسل امروز دست نیافتنی باشند خودداری کنیم که اگر این امر محقق شد باید به شفاعت شهدا امیدوار باشیم.

فرزند شهید عاصمی در پایان گفت: جنگ نه تنها دانشگاهی برای کسانی بود که در آن حضور داشتند بلکه نقش تربیتی برای نسل های آینده دارد. باید در هر مقطعی و هر کجا حرف از شهید می¬شود فارغ از جناح بندی های سیاسی، شهید را به واسطه ایثارگری اش محترم بدانیم و به او احترام بگذاریم.

در ابتدای این نشست سید هادی علوی دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید علی عاصمی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص برپایی مراسم یادبود سی امین سالگرد این فرمانده شهید ارائه داد.

در پایان این نشست خبری از مجموعه گرد آوری شده مستندهای پخش شده از سردار شهید علیرضا عاصمی رونمایی شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها