سرهنگ میرشمسی خبر داد؛

ساماندهی 7 هزار شناور در استان هرمزگان

فرمانده دریابانی استان هرمزگان از ساماندهی 7 هزار شناور در این استان خبر داد و از دارندگان شناورهایی که فاقد مدارک شناسایی و پلمب هستند، خواست که هرچه سریعتر در این مورد اقدام کنند.
کد خبر: ۲۱۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ - 26December 2016

ساماندهی 7 هزار شناور در استان هرمزگانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «علی ميرشمسی» فرمانده دریابانی استان هرمزگان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی شناورهای بی هويت در هرمزگان، گفت: اين طرح از طرح‌های بزرگ دريابانی استان و از اوايل مهرماه امسال به صورت رسمی آغاز و هم اكنون درحال اجرا است.

وی با اشاره به ساماندهی بيش از هفت هزار شناور در آب‌های هرمزگان، افزود: با اجرای اين طرح، همه شناورها دارای کارت هويت و پلمپ مخصوص دريابانی می‌شوند.

فرمانده دريابانی استان هرمزگان با بيان اينکه چهار هزار فروند از شناورهاي شناسايی شده دارای مجوز تردد و مدارک دريانوردی هستند، گفت: پيش بينی می‌شود، حدود سه هزار شناور بدون هويت در سراسر استان وجود دارد که تمامی اين شناورها بايد ساماندهی و دارای مدارک شناسايی گردند.

اين مقام انتظامی با اشاره به مزاياي اجرای اين طرح در ارتقاء امنيت دريانوردی و همچنين جلوگيری از سوءاستفاده احتمالی و پيشگيری از سرقت شناورها، خاطرنشان كرد: طراحی پلمب مخصوص توسط کارشناسان حوزه دريابانی و نصب بر روی سيلندر موتور شناورها، می‌تواند مانع خوبی برای جلوگيری از سرقت شناورها و نيز شناسايی موارد سرقتی باشد.

ميرشمسی تاکيد کرد: تمامی شناورها ملزم به نصب اين پلمب بر روی سيلندر موتور قايق خود هستند؛ شناورهايی که فاقد پلمب باشند توسط گشت‌های دريابانی متوقف و به پارکينگ منتقل می‌شوند.

اين مقام انتظامی بيان داشت: علاوه بر پلمب موتور قايق، مالکان شناور موظف هستند با مراجعه به مراکز دريابانی در سراسر استان هرمزگان کارت مخصوص تردد شناور و دفترچه تردد انتظامی را تهيه کنند، درغير اين صورت بدون اين مدارک حق تردد در دريا را نخواهند داشت.

فرمانده دريابانی هرمزگان با تاکيد بر اينکه تمامی اقدامات انجام شده براي ارتقاء سطح امنيتی و جلوگيری از برخی سوء استفاده‌های احتمالی است، گفت: کنترل يک هزار و 100 کيلومتر مرز، بيش از دو هزار و 200 کيلومتر ساحل و 14 جزيره نيازمند تدابير خاص بوده که اجرای اين طرح نيز در حال اجراست.

سرهنگ ميرشمسي در خاتمه از همکاری خوب مسئولان و مرزنشينان منطقه و همچنين مالکان شناورهای استان تقدير و اجرای اين طرح را براي ارتقاء ضريب امنيت در مرزهای استان لازم و ضروری بر شمرد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار