یادداشت/ سرهنگ مهدیخانی

انسجام داخلی مهمترین ابزار برای مقابله با دشمن

«انسجام داخلی» مهمترین ابزار ما برای مقابله با دشمن است، که این انسجام زاییده بصیرت است. زمانی که ما نتوانیم از نظر بصیرت خودمان را به حد قابل قبولی برسانیم، قطعا آن اتحاد و انسجام لازم هم حاصل نخواهد شد.
کد خبر: ۲۱۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ - 31December 2016

9 دی /////مهمترین ابزار ما برای مقابله با دشمن انسجام داخلی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از زنجان، سرهنگ مهدیخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در یادداشتی به بررسی نقش مقام معظم رهبری،  بصیرت و ولایتمداری مردم در حماسه 9 دی پرداخت.

وی در یادداشت خود آورده است:

سالروز 9 دی را گرامی می‌داریم. هفت سال پیش در چنین روزی، ملت انقلابی ما در آزمون بصیرت و ولایت‌مداری نمره بسیار خوبی را کسب کردند و فتنه عظیمی را که استکبار جهانی برای فروپاشی انقلاب تدارک دیده بود، نقش بر آب کردند.

فتنه 88 زوایای مختلفی داشت؛ یکی از زوایای مهم آن اجماع همه کسانی بود که به نوعی منافع خود را در فروپاشی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دیدند، از داخل و خارج کشور از قطب‌های مختلف ضدانقلاب داخلی و سرخوردگان در طبقه اشراف تا قدرت‌های جهانی و سرکردگان منطقه‌ای آنها که به نوعی در یک اتحاد نامیمون و نامبارک این سیاست را دنبال می‌کردند. رد پای تمام جریان‌های مخالف و ضدانقلاب در فتنه 88 با رمز «تقلب» مشاهده می‌شود و نمونه‌ها و الگوهایی را که در کشورهای مختلف با موفقیت اجرا شده بود، در فتنه 88 اجرا کردند، که بحمدالله در روز مبارک و میمون 9 دی این توطئه‌ها از هم فروپاشید و نقش بر آب شد.

فتنه 88 در واقع خروج اشرافیت بر جمهوریت نظام بود؛ اما حضور مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب، ولی فقیه و نایب امام معصوم در زمان ما، این فرآیند را نقش بر آب کرد و بهترین هدایت و رهبری را برای هدایت این جریان داشت، به نحوی که با کمترین آسیب، نظام اسلامی این جریان فتنه را پشت سر گذاشت.  فتنه 88 در واقع یک  آزمون «جنگ تحلیلی» بود، در کنار جنگی که در دوران دفاع مقدس به ما تحمیل شد و برخی از افرادی که حتی در 8 سال جنگ تحمیلی آزمون موفقی را پشت سرگذاشته بودند، نتوانستند در جنگ تحلیلی و آزمون بصیرت نمره قبولی کسب کنند.

لذا می‌بینیم که «بصیرت» ابزار بسیار مهم‌تری است؛ حتی از جهاد و سلاح در دست گرفتن در مقابل یک دشمن مشخص. گرامی‌داشت این روز تقویت، آزمون، تمرین و افزایش بصیرت است. در واقع 9 دی یک مانور بصیرت‌افزایی است، تا مردم انقلابی و نسل جوان ما بتوانند در شرایط مختلف راه انقلاب را ادامه بدهند و در بسیاری از فتنه‌ها که غبارشان چهره حق و باطل را می‌پوشانَد و تشخیص حق و باطل در آنها بسیار سخت است، این اصحاب صبر و بصیرت هستند که می‌توانند راه را پیدا و گره‌ها را باز کنند.

ضمن اینکه این ایام باید گرامی داشته بشود، یاد شهدایی که به دست فتنه‌گران و ضد انقلاب به فیض شهادت نائل آمدند نیز باید گرامی داشته شود. شهدای فتنه شهدای مظلومی هستند که متاسفانه از آنها کمتر یاد می‌شود. قهرمان‌های عرصه بصیرت که در روزهای سخت به داد انقلاب و نظام و اسلام رسیدند و جریان اشرافیت را سر جای خود نشاندند و در این راه جان خود را فدا کردند. لذا گرامی می‌داریم یاد این شهدای عزیز را.

جریان 9 دی یادآور این است که ما برای ادامه مسیر انقلاب همیشه نیازمند بصیرت هستیم. در کنار سایر نیازمندی‌هایی که متناسب با هر ماموریت و هر شرایطی ما به آن احتیاج داریم، بصیرت همیشه جوهره و سرمایه اصلی ما است، که ما برای ادامه مسیر به آن احتیاج داریم؛ آن هم در شرایطی که ما در یک جنگ نرم و تهاجم و شبیخون فرهنگی با دشمن در تقابل هستیم.

انسجام داخلی مهمترین ابزار ما برای مقابله با دشمن است، که این انسجام زاییده بصیرت است. زمانی که ما نتوانیم از نظر بصیرت خودمان را به حد قابل قبولی برسانیم، قطعا آن اتحاد و انسجام لازم هم حاصل نخواهد شد.

در شرایط کنونی باید ابعاد و زوایای مختلف جریان فتنه و راهکارهای آن برای نفوذ در ارکان نظام آشکار شود.

اکنون نظام جمهوی اسلامی و ایده انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) به رهبری مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز، سنگرها و خاکریزهای دشمن را یکی پس از دیگری در منطقه تصرف می‌کند و راه پیشرفت را برای اسلام و انقلاب اسلامی باز می‌کند و بنا به اقرار دشمن انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در یک وضعیت پیروزی استراتژیک در منطقه قرار دارد و افق‌های این پیروزی بسیار بزرگ، درخشان است. «پیچ تاریخی» که مقام معظم رهبری به آن  اشاره فرمودند، کاملا هویداست و در دسترس ما قرار دارد.

در پایان ما باید با ابزار بصیرت و با یادآوری روش‌ها و حیله‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی، بتوانیم مسیرهای موفقیت را به سرعت طی و ان‌شاءالله قلب‌ها و جامعه را برای ظهور حضرت حجت و تحویل دادن این عَلم به دست آقا امام زمان (علیه السلام) آماده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار