آزاده‌ای که راوی سال‌های اسارتش شده است

«سهیلا راجی» از نویسندگان ادبیات دفاع مقدس کتاب «میرمحمدی» را در رده «آزادگان» برای موسسه روایت فتح می‌نویسد.
کد خبر: ۲۱۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ - 28December 2016
«سهیلا راجی» از نویسندگان حوزه دفاع مقدس درباره کتاب تازه خود که با همکاری موسسه روایت فتح در حال نگارش است در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: از طرف موسسه روایت فتح چند سوژه پیشنهاد شد که خودم کار روی زندگی آزاده «سیداسدالله میرمحمدی» را انتخاب کردم.
 
وی افزود: تحقیق بر روی زندگینامه این شهید از سال‌ها قبل انجام شده بود؛ ولی نواقصی وجود داشت که دوباره با آقای میرمحمدی تماس گرفته شد و ایشان هم قبول کرد که در مصاحبه‌ای چند ساعته موضوعات جا افتاده را توضیح دهد.

وی درباره همکاری خود با موسسه روایت فتح گفت:‌ آشنایی من با موسسه به سال‌ها قبل برمی‌گردد. سال قبل در نمایشگاه کتاب در غرفه روایت فتح با مسئول انتشارات این موسسه ملاقاتی داشتم که پیشنهاد نگارش کتابی را دادند که نتیجه آن به نوشتن کتاب «سیداسدالله میرمحمدی» شد.

عضو موسسه انجمن قلم درباره ویژگی شهید «سیداسدالله میرمحمدی» بیان داشت: زندگی این آزاده سرشار از حوادث و ماجراهای مختلفی است که از زبان خودش روایت شده و به عنوان شخص اول بازگو می‌شود.

وی تصریح کرد: برای من به عنوان نویسنده، اعتقادات عمیق و پایداری این شهید در اسارت جذاب بود. شهید میرمحمدی جزو 57 نفری است که هیچ‌گاه عراق به اسارت‌شان اعتراف نکرد و قصد مبادلۀ آن‌ها را نداشت، تا زمانی که ناچار شد.

نویسنده «با سپیده تا آفتاب» در ادامه گفت: روایت‌های میرمحمدی به دوران اسارت محدود نمی‌شود. در این کتاب به خاطراتی از دوران قبل از انقلاب و ژاندارمری محل خدمت روای اشاره شده است. همچنین بعد دیگر شخصیت ایشان مربوط به ارتباط و دلبستگی میرمحمدی به همسرش است که نکات مهمی را درباره «خانواده» مطرح می‌کند.

راجی در پایان افزود: همه تلاشم این است که در صورت طی شدن مراحل دیگر کار، بتوانم متن نهایی را تمام کنم که کتاب به نمایشگاه کتاب برسد.

وی فعالیت خود را در نشریات مختلف با خبرنگاری و مسئولیت سرویس فرهنگی آغاز کرد. «با سپیده تا آفتاب» که به چاپ چهارم رسیده توسط مرکز استاد انقلاب اسلامی منتشر شده و شامل مجموعه روایاتی از زندگی حضرت امام خمینی (ره) است.

مجموعه داستان‌های کوتاه «باز هم عشق» و داستان بلند «دختری پشت پنجره» از دیگر کتاب‌های منتشر شده وی می‌باشد. همچنین داستان‌های دیگر این نویسنده در مجموعه‌های و نشریات مختلف به چاپ رسیده است. راجی حدود سه سال است که عضو انجمن قلم ایران بوده و جزو برگزیدگان ادبیات پایداری می‌باشد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار