دبیرکل جشنواره بین‌المللی هنر مقاومت به دفاع پرس خبر داد؛

آثار منتخب جشنواره «هنر مقاومت» به رویت رهبر انقلاب می‌رسد

حبیب‌الله صادقی گفت: دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام آمادگی کرده است، تا منتخب آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی «هنر مقاومت» در حسینیه امام خمینی (ره) به رویت ایشان برسد.
کد خبر: ۲۱۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۰ - 27December 2016
«حبیب‌الله صادقی» دبیرکل چهارمین جشنواره بین‌المللی هنر مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه این جشنواره حاصل رویکرد و مطالبه‌گری و پیگیری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس است، اظهار داشت: این جشنواره در چهار بخش؛ نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و مجسمه سازی برگزار شده است.

وی افزود: در این جشنواره از میان نزدیک به پنج هزار اثر رسیده به دبیرخانه، 567 اثر انتخاب شد و هیئت داوران به این نتیجه رسیدند که این آثار با اهداف و محورهایی که برای جشنواره در نظر گرفته شده است، تطابق دارد و آثار از جهت علمی، هنری، پژوهشی، نشانه شناسی در نوع خود حائز اهمیت و ممتاز است.

 آثار منتخب جشنواره «هنر مقاومت» به رویت رهبر انقلاب می‌رسد

دبیرکل چهارمین جشنواره بین‌المللی هنر مقاومت تصریح کرد: جشنواره این دوره به دنبال زبان شناسی، بیان‌ها و نشانه‌های جدید بود. این جشنواره به دلیل رویکرد هنر اجتماعی، هنر دفاع مقدس و هنر مقاومت، قطعاً در معرض آسیب‌های زیادی قرار دارد.  شعارزدگی، روایت‌های معمول ژورنالیستی و رسانه‌ای از جمله آسیب‌های چنین جشنواره‌هایی محسوب می شود.

وی گفت:‌ در جشنواره هنر مقاومت به دلیل بهره‌مند بودن از فضای تصویری سعی کردیم، به لحظه نشانه شناسی و پدیدار شناسی، مولفه و روایتی را اتخاذ کنیم که حاصل آن یک نمایشگاه تراز اول باشد. آثار رسیده به این جشنواره حاصل تلاش هنرمندان و اساتید آزادیخواه 76 کشور جهان بوده که بیشتر کارها در بخش‌های گرافیک و کاریکاتور صورت گرفته است.

صادقی خاطرنشان کرد: ‌گزارش این جشنواره به خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان بسیار ما را تشویق کردند. دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام آمادگی کرده است، تا منتخب آثار برگزیده جشنواره هنر مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) به رویت ایشان برسد. جامعه فرهنگی، فضائل فرهنگی رهبر معظم انقلاب را به خوبی می‌شناسد و نقش ایشان به عنوان راهگشای فرهنگ و هنر برکسی پوشیده نیست.

این هنرمند انقلابی بیان کرد: بارها آثار هنری زیادی را به رویت رهبر انقلاب رسانده‌ایم، راهنمایی‌های ایشان همیشه برای ما راهگشا بوده است. ایشان نگاه ویژه‌ای به نوآوری و ‌خلاقیت در آثار داشته‌اند.

دبیرکل جشنواره بین‌المللی هنر مقاومت با دعوت از همه مردم برای بازدید از این جشنواره گفت: نمایشگاه جشنواره هنرمقاومت که هم‌اکنون در موزه صبا در حال برگزاری است، تا 18 دی ماه ادامه خواهد داشت. از همه مردم دعوت می‌کنم تا برای دیدن مجموعه تلاش‌های هنرمندان نخبه، آرمانخواه و با غیرتی که دل در گرو هنر معاصر و نوگرایی ایران دارند، حضور پیدا کنند.

 آثار منتخب جشنواره «هنر مقاومت» به رویت رهبر انقلاب می‌رسد

وی افزود:‌ تلاش می‌کنیم با همکاری رایزنان فرهنگی کشورمان در حوزه کشورهای جهان اسلام، نگاه روشنگر این هنرمندان را که در حافظه تاریخی اندیشمندان جهان خواهد ماند به رویت توده‌های مردم برسانیم.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه‌های جامعه هدف این جشنواره توسط اساتید شناسایی شد‌ه‌اند، گفت: در راستای دستیابی به اهداف این جشنوتاره، هیئت علمی این جشنواره که متشکل از اساتید تراز اول کشور هستند، با مراجعه به این دانشگاه‌ها، محورهای دوره‌های گذشته که به نوعی پدافند در برابر دشمن بوده را به دانشجویان منتقل کردند.

وی گفت: جشنواره هنر مقاومت بر محور تفکر انسان صلح‌جو، مومن، آزاده و مسلمانی است که می خواهد، در جهان بر اساس مولفه‌ها و معناهای انسانی زندگی کند. در این دوره از جشنواره، به دنبال تغییر مولفه‌ها از ساختارهای پدافندی به سمت و سوی طراح و برنامه ریز حرکت کردیم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار