هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت-6/ تا ساعاتی دیگر صورت می‌گیرد؛

پرتاب موشک‌های بومی از سامانه‌های «مرصاد» و «یا زهرا_3»

تا ساعاتی دیگر در هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت، سامانه‌های بومی مرصاد و یا زهرا_3 به سمت اهداف رهگیری شده پرتاب موشک خواهند داشت.
کد خبر: ۲۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ - 27December 2016
پرتاب موشک‌های بومی از سامانه‌های مرصاد و یا زهرا_3به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت، مرحله دوم رزمایش مشترک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(سه‌شنبه هفتم دیماه) در منطقه عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور آغاز شد.

طبق سناریوی اعلام شده در دومین روز از رزمایش که از دقایقی دیگر در منطقه عمومی رزمایش برگزار می‌شود، سامانه‌های ارتفاع پست و متوسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) عملیات دفاع هوایی را در مقابل انواع هواگردهای دشمن به نمایش گذاشته و ضمن انهدام اهداف متخاصم پوشش هوایی لازم را ایجاد می‌کنند.

براساس این گزارش سامانه‌های بومی مرصاد و یازهرا_3 به سمت اهداف رهگیری شده پرتاب موشک خواهند داشت.

سامانه پدافندی یازهرا_3 در سال 93 رونمایی شده و قادر است به طور همزمان 30 هدف را شناسایی و 12 هدف را رهگیری کند.

در این رزمایش که در گستره‌ای به وسعت 496 هزار کیلومتر مربع برگزار می‌شود، تمامی سامانه‌های دفاع هوایی اعم از راداری، موشکی، شنودی و جنگالی در سه ارتفاع کم، متوسط و بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این رزمایش نیمه سراسری، یگان‌های پدافندی، ارتش، سپاه، یگان‌های کنترل عملیاتی نداجا و ندسا، واحدهای توپخانه و دیده‌بانی نزاجا و نزسا و نیروی هوافضای سپاه پاسداران و نیروی هوایی ارتش به همراه یگان‌های پدافندی نیروی انتظامی و بسیج شرکت دارند.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار