هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت-10/

سامانه مخابراتی دوربرد «آسمان»‌ عملیاتی شد

سامانه مخابراتی دوربرد هوافضایی «آسمان» برای نخستین بار در هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت عملیاتی شد.
کد خبر: ۲۱۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ - 27December 2016
سامانه مخابراتی دوربرد عملیاتی شدبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت، سامانه مخابراتی دوربرد هوافضایی «آسمان» به منظور ایجاد ارتباطات امن و پایدار با بُرد بیش از 150 کیلومتر برای نخستین بار در رزمایش مورد بهره برداری قرار گرفت.

این رزمایش مشترک در گستره‌ای به مساحت 496 هزار کیلومتر در حساس ترین و پر ترافیک ترین محدوده آسمان کشور به شکل دو سویه در حال برگزاری است.
 
هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت که در نوع خود رزمایشی بزرگ، تخصصی و نیمه سراسری است بخش وسیعی از  منطقه جنوب کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران از ماهشهر تا چابهار به نقطه عمق، از اهواز و دزفول تا شیراز و متصل به کرمان و از چابهار به طرف دریای عمان و خلیج فارس در جزایر سه گانه تا مرزهای هوایی و دریایی کشور را در بر می‌گیرد.

در اجرا و برگزاری این رزمایش مشترک و سراسری یگان‌هایی از پدافند هوایی ارتش و سپاه به همراه یگان‌های کنترل عملیات از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروهای هوایی ارتش و هوافضای سپاه، توپخانه و دیده‌بانی نیروی زمینی ارتش و سپاه، دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج مشارکت و همکاری دارند.

این رزمایش مشترک در بیش از یک هزار نقطه دفاع هوایی در سطح تمام نیروهای مسلح و با بهره‌گیری از توان عملیاتی بیش از 17 هزار نفر از پرسنل پایور و وظیفه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن حضور دارند، در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها