کمک‌های تسلیحاتی عربستان به تروریست‌ها با هواپیماهای C-130

یک شاهزاده سعودی به ارسال مقادیر زیادی سلاح برای گروه‌های تروریستی از سوی عربستان به سوریه اذعان کرد.
کد خبر: ۲۱۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ - 27December 2016
کمک‌های تسلیحاتی عربستان به تروریست‌ها با هواپیماهای C-130به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به عنوان دو دشمن بالقوه جمهوری اسلامی ایران در منطقه شناخته می شوند. این دو رژیم فاشیست، عامل کشتار صدها هزار نفر در منطقه غرب آسیا هستند و جنایت‌هایی که تروریست‌های داعشی در سوریه و عراق مرتکب می‌شوند، نتیجه حمایت اسرائیل و عربستان از آن‌هاست.
 
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، با اشاره به دشمنی کشورهای عربی و غربی با نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشورهایی مثل عربستان و اسرائیل برای ناامنی جمهوری اسلامی ایران هر کاری می‌کنند و دسیسه می‌چینند ولی کشور ما نیز با قدرت، امنیت خود را به رخ همگان می‌کشد. علت اصلی این امنیت، مردم و ایمان آن‌ها به انقلاب اسلامی و خداست.

وی در این زمینه افزود: مردم ما به هیچ قدرتی جز خدا دل نبسته‌اند. بزرگ‌ترین قدرت مادی این دنیا آمریکا است و بزرگ‌ترین اصل انقلاب اسلامی نیز استکبارستیزی است و خدا را شکر که تاکنون، این ایستادگی و مبارزه، با رهبری و هدایت‌های ولایت فقیه انجام شده است.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: استکبارستیزی به بهترین نحو در نظام جمهوری اسلامی اجرا شده است؛ هرچند برخی در کشور، این اصل اساسی را نادیده گرفته‌اند. مردم و مسئولین ما هراسی از آمریکا و استکبار ندارند و حاصل این نترس بودن نیز امنیت موجود در کشور است.

در همین راستا باید گفت عربستان سعودی و اسرائیل، به عنوان دو دشمن قسم‌خورده ایران اسلامی، از تروریست‌ها در غرب و شرق کشور حمایت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا از این طریق به مقابله با جمهوری اسلامی ایران بپردازند.

این موضوع تا جایی پیش رفته که یکی از شاهزاده‌های سعودی نیز به این موضوع اذعان داشته است.  

اخیراً شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز از شاهزاده‌های خاندان سدیری، درباره ارسال مقادیر زیادی سلاح برای گروه‌های تروریستی ضد ایرانی توسط هواپیماهای نظامی عربستان سعودی به سوریه ابراز نگرانی کرده است.

مقرن گفته است: این کمک‌های نظامی توسط پنج پرواز سری هواپیماهای سی-130 به فرودگاه البندین در منطقه بلوچستان پاکستان و نزدیک مرزهای ایران ارسال شده است.

ولیعهد پیشین عربستان سعودی، همچنین به ارسال کمک‌های تسلیحاتی مشابه برای گروه‌های تروریستی مخالف ایران از طریق کویت و نزدیک مرزهای استان خوزستان ایران نیز اذعان کرده و گفته است: درباره پیامدهای منفی این گونه اقدامات بر امنیت عربستان سعودی به مقامات فعلی سعودی هشدار داده است.

باید گفت رژیم سعودی از تروریست‌ها در جنوب شرق و جنوب غرب ایران، حمایت تسلیحاتی و لجستیکی می‌کند. این حمایت‌ها به منظور از بین بردن زیرساخت‌ها و ناامنی ایران صورت می‌گیرد؛ خیال خامی که البته هیچگاه به واقعیت تبدیل نشده و نخواهد شد.

رژیم سعودی، با حمایت از داعش در عراق، به دنبال آن بود که از از این گروه تروریستی در استان "دیاله" برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

با وجود همه این تهدیدها، اما ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همواره در مرزهای غربی و شرقی تهدیدات را رصد می‌کنند و با خاطیان نیز برخورد شدید خواهند داشت. از جمله موارد قابل اشاره در این زمینه، برخورد ارتش و سپاه با تروریست‌های دست‌پرورده عربستان و اسرائیل(تروریست‌های جیش العدل، پژاک، کومله و ...)  قابل ذکر هستند.

شایان ذکر است که عربستان سعودی برای پشتیبانی از ایدئولوژی وهابیت، میلیاردها دلار در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده و این سرمایه‌گذاری‌ها منتج به ایجاد گروه‌های گوناگون تکفیری در منطقه غرب آسیا شده است.

دلیل دیگری که می‌توان در مورد نامگذاری عربستان سعودی به داعش سفید از آن یاد کرد اینکه؛ هم داعش و هم پادشاهی عربستان و هم اسرائیل معتقدند که مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا نگران‌کننده است و باید با آن جنگید و این وجه اشتراک بین رژیم سعودی و داعش و رژیم صهیونیستی باعث شده تا آن‌ها مواضع یکسانی در قبال جبهه مقاومت در منطقه داشته باشند.

با این همه، این ایران اسلامی است که مقتدرانه در برابر همه تهدیدها و خطرات بالقوه و بالفعل در منطقه ایستاده و دیر نباشد آن زمانی که دهان استکبار جهانی با مقاومت جبهه مقاومت به خاک کشیده شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار