رئیس مرکز حقوقی توسعه یمن:

سعودی‌ها عامدانه در یمن دست به جنایت می‌زنند

طه ابوطالب اعلام کرد که گزارش‌های سازمان‌های حقوق‌ بشری در خصوص جنایت‌های عربستان در یمن تنها بخش ناچیزی از جنایت‌های این کشور علیه مردم یمن است.
کد خبر: ۲۱۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ - 27December 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، طه ابوطالب رئیس مرکز حقوقی توسعه یمن در واکنش به گزارش سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر در خصوص استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای در اوایل ماه جاری میلادی (دسامبر) در استان صعده گفت که این سازمان فقط بخش کوچکی از اقدام عربستان برای استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن را منتقل کرده است.

ابوطالب در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که جنایت‌های عربستان در استفاده از بمب‌های خوشه‌ای برزیلی و آمریکایی فراتر از گزارش‌های منتشر شده در سازمان دیدبان حقوق بشر است.

وی تأکید کرد: بارها از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری خواسته اقدامات جدی‌تری علیه ائتلاف عربی-سعودی اتخاذ کنند، زیرا این کشور با کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های یمن به عمد همه قوانین و پیمان‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

وی در واکنش به ادعای سعودی‌ها که حمله به یمن برای تحقق منافع مردم این کشور صورت گرفته گفت: کدام بخش از حمله به خاک یمن، تخریب زیرساخت‌ها، کشتار غیرنظامیان، محاصره کشور و گرسنگی تا حد مرگ به سود مردم یمن است و قرار است به وسیله آن منافع این مردم محقق شود.

گزارش‌های حقوق بشری از داخل یمن حاکی است که تنها در مناطق هم مرز با عربستان دست کم 60 هزار آواره یمنی از سوء تغذیه و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی رنج می‌برند.

پیشتر در پی گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای از نوع (BL-755) ساخت انگلیس از دسامبر 2015 تا ژانویه 2016 در نزدیکی شهر الخضراء یمن، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شد ریاض تنها برای اهداف نظامی و به صورت محدود از بمب‌های خوشه‌ای ساخت بریتانیا استفاده کرده است.

انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار