ستاد مرکزی اربعین حسینی از سفیر عراق در تهران تقدیر کرد/ تاکید بر صدور ویزای الکترونیکی

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از خدمات سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری مراسم اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۲۱۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ - 27December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «مجید آقابابائی» مدیر کل امور مرزی و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور «راجح الموسوی» سفیر کشور عراق در تهران، هیأت همراه و مدعوین به منظور هماهنگی برنامه های سال 1396 برگزار شد گفت : برای اینکه بتوانیم به تفاهمی برای ادامه کار برسیم می بایست جلسات به صورت ماهانه ادامه یابد و موضوعات مشترک میان دو کشور آسیب شناسی و فرصت ها و تهدیدهای سال جاری احصاء شود .

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت با اشاره به بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور وزیر کشور و به منظور جمع بندی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برگزاری مراسم اربعین برگزار شد گفت : دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در این نشست از دولت ، ملت ، نخست وزیر و سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

آقابابائی با بیان اینکه یکی از اهداف دو کشور، کاهش هزینه هاست، گفت : موضوع صدور ویزای الکترونیکی پیشنهاد می گردد تا در دستور کار قرار گیرد واین موضوع در روند کار وتسهیل ترددها وارتقا کنترل ها تأثیرگذار خواهد بود .

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از سفیر کشور عراق ضمن اعلام امادگی برای کمک به ایجاد زیرساخت ها وسامانه برای دولت عراق جهت صدور ویزای الکترونیکی، دعوت کرد ضمن حضور نمایندگانی از نهادهای ذیربط کشور عراق ، از نحوه صدور ویزای الکترونیکی بازدید به عمل آورد.

**با وجود ویزای الکترونیکی، بحث ویزای جعلی منتفی خواهد شد

«راجح الموسوی» سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی ایران، نیز موفقیت دوکشور برای برگزاری مراسم اربعین حسینی را به عنوان پیامی برای همه جهانیان مهم ارزیابی کرد و گفت : عامل مهم پیشرفت و موفقیت ، صداقت و ارتباط برادرانه میان دو کشور بود و همه جهانیان می دانند که این واقعیت روابط میان دو کشور را نشان می دهد.
راجح الموسوی صدور ویزای الکترونیک را از موضوعات مهم میان دو کشور برشمرد و گفت : با وجود ویزای الکترونیکی، بحث ویزای جعلی منتفی خواهد شد و اگر این موضوع عملی شود، نیازی به دفاتر موقت نخواهد بود و این یک موفقیت برای هر دو کشور درترددهای زایرین محسوب می شود .

در پایان، مهم ترین محورهای اساسی برای برنامه ریزی اربعین سال اتی مورد بررسی وتوافق دو طرف صورت گرفت.

منبع: ایرنا


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار