یادداشت/احمد دواتگر

9 دی ماه یوم الله دیگری بود که به غائله ضدانقلاب‌های داخلی پایان داد

نهم دی‌ماه، یوم الله‌ی دیگر از یوم الله‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که به غائله ضدانقلاب‌های داخلی پایان داده و بساط آن ها را از کف خیابان ها جمع نمود اما باید هوشیار بود و هوشیاری به این است که بدانیم دشمن همان دشمن است و تغییری در مواضع و یا اهداف آن ایجاد نشده است.
کد خبر: ۲۱۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ - 29December 2016

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، احمد دواتگر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان مازندران به مناسبت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت متن یادداشتی را به دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در مازندران ارسال کرد که در ادامه می آید:

بی شک دهمین مرحله ی انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در سال ۸۸ را می توان یکی از مهم ترین حوادث شکل گرفته در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست.

انتخاباتی که قبل و پس از پایان آن با حوادثی متفاوت همراه بوده است که همچنان با گذشت بیش از ۷ سال  بسیاری از ابعادش ناگفته باقی مانده و ضرورتا بایستی مورد واکاوی قرار گیرد.

در اهمیت انتخابات سال ۸۸ همین قدر بس که بدانیم قبل از برگزاری آن بوی فتنه به مشام می رسید تا آنجا که دامنه ی آن به شکل گیری حوادث تلخی منجر شد که از آن به فتنه ی بزرگ و یا کودتای مخلمی نام برده می شود کودتایی که تمام سعی و تلاش گردانندگان آن براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

در واقع انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عبرت ها؛ تجربه های تلخ؛ ریزش ها و رویش ها؛ بی مهری های فراوان از سوی خواص؛ آموزه ها ی مختلف و ... همراه بود که بررسی هر یک از آن ها می تواند برای روشنگری و آگاه ساختن نسل جوان امروز و حتی نسل های آینده مورد توجه قرار گیرد.

ریشه اصلی این فتنه بزرگ را بایستی در برخوردهای دوگانه از سوی کسانی دانست که به واسطه ی ناکامی در انتخابات کوشیدند تا شکست خود را نه در میدان مبارزات انتخاباتی و یا سر صندوق های رای؛ بلکه تلاش کردند تا این شکست را با کشاندن طرفدران خود در کف خیابان دنبال کنند در شکل گیری این توهم بزرگ خواص بی بصیرت نقش زیادی داشته اند خواصی که یا راه سکوت را در پیش گرفتند و یا محرک افزایش دامنه ی این فتنه بزرگ بوده و با فریب برخی از مردم، جامعه را  به مدت ۸ ماه با بحران های جدی روبرو نمودند لذا آن ها بازنده ی اصلی این میدان بودند.

این افراد حرف هایی را بر زبان جاری کردند که تا آن زمان از زبان دشمنان قسم خورده ی این نظام شنیده می شد انگار خواص بی بصیرت عملا در شناخت جبهه ی خودی و جبهه ی دشمن با مشکل روبرو گشته بودند و این مهم موجب شد تا برخی مردم در فضای دو دلی؛ شک و تردید نسبت به این انتخابات قرار گیرند.

مقام معظم رهبری در وصف این افراد در خطبه های نماز جمعه مورخ ۸۸/۳/۲۹ چنین فرموده اند: «برخی از خواص مردود شدند. علت این مردودی برخی از خواص در کلام و مواضعشان بود و برخی دیگر در عدم موضع و سکوتشان»

نگارنده معتقد است حمایت و یا سکوت برخی خواص در این فتنه ی بزرگ را بایستی در راستای تشویق و ترغیب عوامل فتنه و حامیانشان در ادامه کارهای نابخردانه ی آن ها معرفی نمود.

این در حالی بود که می توانستیم از حضور ۸۵ درصدی مشارکت مردم در این انتخابات به بهترین وجه در میادین بین المللی بهره برداری نمائیم اما حوادث تلخی که پس از انتخابات بر نظام تحمیل گردید عملا دستاوردهای این حماسه ی باشکوه را تحت الشعاع خود قرار داده و به جای شیرین نمودن کام مردم آن را به کامشان تلخ نمود و یا به جای اینکه قدرت چانه زنی ما را با دشمنانمان افزایش دهد موجب شد تا آن ها فرضیه ی به بن بست رسیدن و شکست جمهوری اسلامی ایران را در بوق و کرنا قرار دهند. لذا آن ها با تمام قوا به میدان آمدند تا بلکه این بار به خیال خام خود و در توهمی که بیش از سه دهه در آن غوطه ورند به اهداف خود که همان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد، دست یابند.

شاه کلید این فتنه ی عظیم و به بیانی روشن تر رمز این کودتای مخملی تقلب بوده است که قبل و بعد از انتخابات از سوی رسانه های معاند با نظام و عوامل داخلی آن ها در کشور دنبال می شد استارت این واقعه ی کثیف از ماه ها قبل توسط شبکه های فارسی زبان در بیرون از مرزها زده شده بود و هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شدیم عوامل داخلی آن ها بیشتر روی آن منور می دادند که این قبیل اقدامات نشان دهندی حوادثی تلخ در فردای انتخابات را نشان می داد حوادثی که پس لرزه های آن همچنان قابل رویت می باشد.

فتنه گران سال ۸۸ اگر چه تلاش داشتند تا به بهانه ی تقلب انتخابات را باطل  نمایند اما ایستادگی مقام معظم رهبری مانع از این بدعت خطرناک گردید تا جائیکه ایشان در نماز جمعه ی مورخ 29/3/88 فرموده بودند: «زیر بار بدعت های غیر قانونی نخواهم رفت امروز اگر چهارچوب قانونی شکسته شد در آینده هیج اتفاقاتی دیگر؛ معصونیت نخواهد داشت بالاخره در هر انتخاباتی بعضی برنده اند؛ بعضی برنده نیستند هیچ انتخاباتی دیگر مورد اعتماد قرار نخواهد گرفت و معصونیت پیدا نخواهد کرد.......اگر واقعا شبعه ای هست؛ از راه های قانونی پیگیری شود قانون در این زمینه کامل است و هیچ اشکالی در آن نیست.»

همانطور که در فرمایشات امام خامنه ای به آن اشاره شده است مراجعه به قانون تمام کننده ی همه ی مشکلات پیرامون انتخابات محسوب می شود اما متاسفانه مدعیان قانونگرایی بدون توجه به همان مرجع قانونی که آن ها را تائید کرده بود؛ بر طبل مبارزه با نظام و نهادهای قانونی تاکید داشتند و کاری کردند که جز واژه ی فتنه و براندازی نظام نمی توان عبارت دیگری برای آن انتخاب نمود.

امام خامنه ای در اولین خطبه های نماز جمعه که در ۲۹ خرداد سال ۸۸  این اقدام خائنانه را در راستای انقلاب مخمللی و براندازی نظام تعریف کرده و فرمودند: «این کاری که در داخل ناشیانانه از بعضی سر زد این ها را به طمع انداخت خیال کردند ایران هم گرجستان است یک سرمایه دار صهیونیست آمریکایی چند سال قبل طبق ادعای خودش که در رسانه ها و در بعضی از مطبوعات نقل شد گفت من ده میلیون دلار خرج کردم؛ در گرجستان انقلاب مخمللی راه انداختیم، حکومتی را بردم؛ حکومتی را آوردم، احمق ها خیال کردند جمهوری اسلامی ایران و این ملت عظیم هم مثل آنجاست. ایران را با کجا مقایسه می کنند؟ مشکل دشمنان ما این است که هنوز ملت ایران را نشناخته اند.»

در واقع حمایت دولت مردان کاخ سفید در فتنه ۸۸ از عوامل داخلی خود؛ را نمی توان انکار نمود آمریکایی ها تلاش داشتند تا با ایجاد شکاف در سطوح مختلف جامعه فضای کشور را دو قطبی نمایند این در حالی بود که برخی خواص توجه چندانی به این موضوع نداشته و حرف های خود را بیان می کردند از سوی دیگر حاکمان آمریکا با استفاده از فصای موجود در داخل ایران به دنبال یک اجماع جهانی برای دستیابی به تحریم های بیشتر علیه کشورمان بودند که تحریم های شکل گرفته بر علیه ایران در رابطه با موضوع هسته ای نمونه ای از  تلاش آمریکا پس از انتخابات سال ۸۸ می باشد.

در گزارشی که توسط انستیتو سابان  پیرامون سناریوهای دولت آمریکا در رابطه با ایران تنظیم شده است؛ به درستی می توان تشخیص داد که هدف اصلی از دخالت حاکمان کاخ سفید براندازی حکومت ایران و ایجاد حکومتی است که بیشترین همراهی با منافع آمریکا را دنبال نماید این مجموعه تعامل با اپوزیسیون داخلی جمهوری اسلامی ایران را برگ برنده اصلی در دست آمریکا می داند و معتقد است که از طریق آن می توان به ایران فشار وارد کرده و با تقییر حکومت ایران رفتار آن کشور را نیز تقییر داد.

در این گزارش آمده است:

آمریکا باید چند نقش متفاوت را در تحقق انقلاب مخملی در ایران ایفا نماید از جمله واگذاری کمک های مالی و حمایت از رهبران محلی انقلاب مخملی.

آمریکا از طریق رسانه هایی که تحت حمایت او هستند مانند voA و رادیو فردا باید افراد مستعد کمتر شناخته شده را به جامعه ایران معرفی کند.

لایحه حمایت از ایران آزاد که در سال ۲۰۰۶ تصویب شد به حمایت مالی و سیاسی از انجمن های جامعه مدنی و حقوق بشری مطبوعات ضد حکومت می پردازد.

دولت آمریکا  برنامه هایی تصویب نموده که از طرح های تقییر حکومت در ایران حمایت می کند و...

 حمایت آمریکا و همپیمانان آن کشور از جمله دولت خبیث انگلیس؛ فرانسه؛ آلمان؛ کانادا؛ و... از آشوبگران داخلی موجب شده بود تا این افراد به خیال خام خود همچنان توهم براندازی نظام را پی گیری نمایند حتی برخی حاکمان بی کفایت و بی لیاقت مرتجع عرب در منطقه همچون عربستان، کویت؛ و...  دفاع از فتنه گران را در دستور کار خود قرار داده بودند.

در آن روزهای پر التهاب تهران و برخی از شهرهای کشور شاهد صحنه های به آتش کشیده شدن اموال مردم؛ بانک ها بوده است این جماعت فارغ از عقل و اندیشه حتی به سطل های زباله نیز رحم نکردند هر چقدر به روزهای پایانی این اقدامات نابخردانه نزدیک می شدیم جماعت آن ها نیز کاهش می یافت زیرا بسیاری از افرادی که در دام این جماعت از خدا بی خبر گرفتار شده بودند خیلی سریع از مواضع خود عقب نشینی کرده و پی به ماهیت این دروغ بزرکی که گفته شده بود، بردند. رنگ باختن دروغ هایی که هیچگاه استدلالی صحیح برای آن بیان نشده بود به همراه تناقصاتی که در رفتار و سخن عاملان این فتنه وجود داشت؛ خود عامل عدم همراهی بسیاری از همان کسانی شد که فریب آن ها را خورده بودند.

بی حرمتی به ارزش های موجود جامعه ادامه یافت بی حرمتی هایی که در شعارها و عملکردهایشان نقش بسته بود شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران از زبان کسانی بیان گردید که در طول ۸ سال دفاع مقدس طعم باروت به مشامشان نرسیده بود همان کسانی که به خود جرات داده بودند تا با گستاخی هر چه تمامتر تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را پاره نمایند این بی حرمتی ها ادامه داشت تا آنکه به روز عاشورا رسید بی حرمتی به عاشورا حادثه ای نبوده است که بتوان از کنارش به راحتی عبور نمود صبر مردم طی ۸ ماه به انتهای خود نزدیک شد و در نهایت پس از ۳ روز از جسارتی که آشوب گران در خیابان های مرکزی تهران به راه انداخته بودند؛ به پایان رسید و این بار مردم در سراسر کشور به صورت خودجوش و فارغ از هرگونه گرایش سیاسی به خیابان ها آمده و پایبندی خود را به انقلاب؛ اسلام و ولایت فقیه به نمایش گذاشتند.

خروش مردم در نهم دی ماه ۱۳۸۸ نشان داد که آن ها حاضرند تا پای جان برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایستادگی نمایند.

نهم دی ماه یوم الله دیگر از یوم الله های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که به غائله ضدانقلاب های داخلی پایان داده و بساط آن ها را از کف خیابان ها جمع نمود اما باید هوشیار بود و هوشیاری به این است که بدانیم دشمن همان دشمن است و تقییری در مواضع و یا اهداف آن ایجاد نشده است دشمنی که همواره در حال توطئه بر علیه جمهوری اسلامی ایران می باشد لذا لازمه ی این بیداری تنها در بصیرت خلاصه می شود بصیرتی که نباید در شناخت دوست از دشمن شک و تردیدی به دل راه داد.

در پایان درود می فرستیم به روح  مطهر شهدای فتنه ی سال ۸۸ که در اوج مظلومیت و گمنامی به قیمت ریخته شدن خونشان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و اجازه ندادند تا دشمنان این کشور و ملت سربلند ایران به اهداف خود دست یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار