فرمانده میدانی تروریست‌ها به شکست در نبرد سوریه اذعان کرد

یکی از سران میدانی گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه که خود را گروه‌های انقلابی می‌نامند، در پی ناکامی‌ها پس از حلب، می‌گوید «انقلاب رو به پایان و نابودی است».
کد خبر: ۲۱۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ - 28December 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس،‌ یکی از سرکرده‌های مهم گروهک احرار الشام به شکست آنچه وی آن را «انقلاب سوریه» می‌نامد، اذعان کرد.

«لبیب النحاس» گفت: انقلاب از هم فروپاشیده و تصمیمات گروه‌های معارض طی روزهای آینده مشخص خواهد کرد که مسیری که معارضان در پیش خواهند گرفت، به هلاکت منتهی خواهد شد، یا باعث آزادی آن‌ها می‌شود.

مدیر روابط خارجی-سیاسی احرار الشام با بیان اینکه دیگر زمان «آزمون و خطا» به پایان رسیده است، از وجود توطئه‌های پشت پرده برای نابودی وضعیت میدانی موجود و هدف قرار دادن کسانی خبر داد که مخالف ادغام مورد نظر هستند.

وی ادامه داد: وضعیت میدانی، بین منحل شدن در پروژه ایدئولوژیکی سخت و رویارویی با قطب بندی مخیّر شده است و واقعیت آن است که گزینه‌های پیشرو گسترده‌تر از این دو گزینه است ولی آن‌ها [تصمیم گیرندگان] با هدف تحقق پروژه خود به هر قیمتی که شده، عمدا به دنبال محدود کردن آن گزینه‌ها و تحریک برخی گروه‌ها هستند.

این سرکرده احرار الشام در ادامه افزود: این اقدام باعث خواهد شد آن‌ها به سمت ائتلاف‌های خطرناک و انتحارگونه حرکت کنند.

النحاس هشدار داد که اقدام به وارد کردن عناصر داعشی به استان ادلب تحول بسیار خطرناکی است و اگر عقلای همه گروه‌ها از جمله جبهه فتح الشام (النصره سابق) دست به کار نشوند، پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت.

به نوشته وبگاه «الوصال» وابسته به معارضان، این سرکرده احرار الشام گفت که ادغام درست بر اساس توافقات سری، تهدید و درخواست کمک از افراطی‌ها صورت نمی‌گیرد و همچنین منجر به انزوای انقلاب نمی‌شود، بلکه متکی به حمایت و تأیید واقعی مردم است.

وی ادامه داد: ادغام گروه‌ها مبتنی بر فتواهای کنسرو شده از سوی برخی شخصیت‌های شرعی و دینی صورت نمی‌گیرد که معارضان را تهدید به عقوبت الهی کرده و مخالفان خود را از بهشت محروم می‌کنند، ادغام صحیح با تعطیل کردن اتاق‌های جنگ و ضربه زدن به شرایط میدانی به منظور مجبور کردن سایر گروه‌ها برای اطاعت نیز تحقق نمی‌یابد.

لبیب النحاس به کسانی که آن‌ها را مریض‌های روانی و شکست خورده‌ها می‌نامید، اشاره کرد و گفت که این افراد جایی در سوریه ندارند.

سرکرده احرار الشام به نبرد حلب نیز اشاره کرد و این گونه گفت که حلب نشان داد که جنگ نیازمند مکانیزم‌های دیگری غیر از مکانیزم‌های نظامی است.

وی افزود: ادغام گرو‌ه‌ها به هر قیمتی صحیح نیست و ادغام پیشنهاد شده اخیر برای وضعیت میدانی و انقلاب فاجعه بار است و این مردمند که تاوان آن‌ها را خواهند داد.

انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار