هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت-19/

شناسایی و رهگیری جنگنده‌های فرامنطقه‌ای در جریان رزمایش/ 12 مورد اخطار به هواگردهای فرامنطقه‌ای

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت_7 گفت: در طول سه روز گذشته هواپیماهای فرامنطقه‌ای که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشتند، قبل از نزدیک شدن به این مناطق توسط سامانه های راداری و شنودی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) شناسایی شده و پس از دریافت اخطار مسیر خود را تغییر داده و از منطقه رزمایش دور شدند.
کد خبر: ۲۱۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ - 28December 2016
شناسایی و رهگیری جنگنده‌های فرامنطقه‌ای در جریان رزمایش/ 12 مورد اخطار به هواگردهای فرامنطقه‌ایبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت، امیر سرتیپ دوم «عباس فرج پور علمداری» سخنگوی رزمایش با اشاره به علاقه مندی هواگردهای نیروهای فرامنطقه ای به جمع آوری اطلاعات و شناسایی منطقه عمومی رزمایش گفت: در سه روز گذشته بیش از 12 مورد اخطار به هواپیماهای نیروهای فرامنطقه ای در خصوص عدم نزدیک شدن به محدوده هوایی آسمان منطقه عمومی رزمایش داده شده است.

براساس این گزارش انواع سامانه های موشکی، راداری، الکترونیکی و شنودی در بردهای مختلف اعم از سامانه پدافندی s200، سامانه پدافندی تلاش، سامانه موشکی مرصاد و یازهرا3، سامانه پدافندی افق، سامانه های منحرف کننده و انواع آتشبارهای توپخانه در کالیبرهای مختلف در منطقه عمومی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 مستقر شدند.

این رزمایش مشترک سه روزه در گستره ای به مساحت 496 هزار کیلومتر در حساس ترین و پر ترافیک ترین محدوده آسمان کشور به شکل دو سویه در حال برگزاری است.

این رزمایش که در نوع خود رزمایشی بزرگ، تخصصی و نیمه سراسری است بخش وسیعی از منطقه جنوب کشور جمهوری اسلامی ایران از ماهشهر تا چابهار به نقطه عمق، از اهواز و دزفول تا شیراز و متصل به کرمان و از چابهار به طرف دریای عمان و خلیج فارس در جزایر سه گانه تا مرزهای هوایی و دریایی کشور را در بر می گیرد.

در اجرا و برگزاری این رزمایش مشترک و سراسری یگان هایی از پدافند هوایی ارتش و سپاه به همراه یگان های کنترل عملیات از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروهای هوایی ارتش و هوافضای سپاه، توپخانه و دیده بانی نیروی زمینی ارتش و سپاه، دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج مشارکت و همکاری دارند.

این رزمایش مشترک و سراسری در بیش از یکهزار نقطه دفاع هوایی در سطح تمام نیروهای مسلح و با بهره گیری از توان عملیاتی بیش از 17 هزار نفر از پرسنل پایور و وظیفه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن حضور دارند در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار