فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش به مسجد الاقصی

سازمان های صهیونیستی که در جهت تقویت افسانه بی اساس «معبد سلیمان» فعالیت می‌کنند اعلام کردند قصد دارند با تشکیلات گروه‌هایی به مسجد الاقصی یورش برده، و «شمعدان تلمودی» را به منظور برپایی مراسم خاص «عید حنوکا» به زور وارد مسجد کنند.
کد خبر: ۲۱۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ - 28December 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس،‌ بر اساس اعلام سایت گروه «امنای معبد»، برخی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی از جمله خاخام افراطی «یهودا گلیک»، «میکی زوهر»، «شولی موعلم»، پروفسور «اریه الدد» و دو خاخام به نام «یسراییل اریل» و «شیمون البیوم» بر این قبیل حمله‌ها نظارت خواهند کرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،‌ گروه‌های صهیونیستی از چند روز قبل بزرگ‌ترین گروه از شهرک نشینان را به منظور استفاده از آنها در حمله به مسجد الاقصی تا پایان هفته جاری جمع کرده‌اند.
 
بنابر اعتقادات صهیونیست‌ها، «عید حنوکا» به منظور بزرگداشت «شورش مکابی‌های حشمونی» و «پیروزی بر یونانی‌ها و سلوکیان» برگزار می‌شود. این عید همچنین شامل تعطیلات دینی و ملی و از سرگیری سیطره صهیونیست‌ها بر قدس برگزار می‌شود و یک هفته ادامه دارد.
 
بر اساس اطلاعیه‌های سازمان‌های یادشده صهیونیستی، پلیس این رژیم ضمانت‌های متعددی به شهرک‌نشینان مبنی بر تأمین آزادی عمل کامل برای آنها در این حمله و جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها داده است.
 
گفتنی است، مرکز مطالعات «معبد سوم» با بهانه برگزاری آیین‌های تلمودی در مسجد‌الاقصی سعی کرده است با انتشار فیلم‌های تحریک‌آمیز، صهیونیست‌ها را برای حمله به مسجد الاقصی تحریک کنند.

همچنین رقابت شدیدی بین خاخام‌ها برای حمله به این مسجد درگرفته است، و سازمان‌های یادشده با تأمین آب و غذا و انتخاب راهنماهایی از میان رهبران گروه‌های معبد، سعی می‌کنند صهیونیست‌ها برای شرکت در این حمله ترغیب کنند.
 
«یهودا گلیک»، حمله صهیونیست‌های موسوم به حریدیم به مسجد الاقصی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت که تعداد آنها این روزها رو به افزایش نهاده است و آنها هم به مهاجمان به مسجد الاقصی اضافه شده‌اند.
 
گروه افراطی «امنای معبد» ادعا کردند که تعدادی از شهرک نشینان، مراسم ازدواج خود را در محوطه مسجد الاقصی برگزار کرده‌اند و همچنین تعدادی از جوانان نیز رسیدن خود به سن بلوغ را در این مسجد جشن گرفته‌اند.
 
«گلیک»‌ همچنین به افزایش تعداد یهودیان حریدیم در حمله به مسجد الاقصی و شرکت دانشجویان مدرسه‌های نظامی و دینی شهرک ‌«عتنائل» در الخلیل در این حمله اشاره کرد.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها