شهدای مسیحی جنگ تحمیلی/ 6

خمپاره دشمن «ژیلبرت» را آسمانی کرد

«ژیلبرت» که عضو بخش ورزشی انجمن فرهنگی ارامنه «چهارمحال» و بازیکن محبوبی در رشته بسکتبال بود، در 14 اکتبر 1980 میلادی حین انجام خدمت مقدس سربازی توسط دشمن بعثی به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۱۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ - 28December 2016
ژیلبرت ملکوم آبگاریان

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: اقلیت‌های مذهبی و به‌ویژه جوانان مسیحی در دفاع مقدس، دوشادوش سایر هموطنان خود به نبرد با دشمن متجاوز و دفاع از کشور و ناموس خود پرداختند.

با توجه به سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و در پیش بودن سال نو میلادی، به معرفی برخی از شهیدان مسیحی دفاع مقدس می‌پردازیم.

شهید ارمنی «ژیلبرت ملکوم آبگاریان» ازجمله ده‌ها هزار شهیدی است که در راه حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و استقلال سیاسی و استحکام آن در سنگر دفاع بر خاک افتادند.

ژیلبرت در سال 1960 میلادی در آبادان به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در آنجا فرا گرفت. پس از انتقال خانواده‌اش به تهران، ژیلبرت به مدرسه رفت و با دریافت دیپلم متوسطه عازم خدمت سربازی شد.

در یازدهمین ماه خدمت در پادگان شهر مشهد، وی را برای ماموریت به لشکر 77 در سرپل‌ذهاب فرستادند، که یکی از مناطق جنگی بسیار نزدیک به جبهه بود و هر روز در آنجا نبردهای شدیدی درمی‌گرفت.

شهادت ژیلبرت در 14 اکتبر 1980 (22 مهر 1359) روی داد. آن روز پادگان در محاصره نیروهای دشمن قرار گرفته بود و ژیلبرت که در سنگر قرار داشت، بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری این شهید با حضور انبوه مردم در آرامگاه ارامنه «نور بوراستان» تهران انجام شد.

ژیلبرت در بخش ورزشی انجمن فرهنگی ارامنه «چهارمحال» عضویت داشت و بازیکن محبوبی در ورزش بسکتبال به شمار می‌رفت.

«هویک» برادر بزرگ ژیلبرت درخصوص چگونگی دریافت خبر شهادت برادرش می‌گوید: در شب عروسی یکی از برادرانم خبر شهادت ژیلبرت را شنیدم؛ اما بغض و اندوه ژرف را در خود خفه کردم و موضوع را تا پایان جشن عروسی پنهان نگاه داشتم. سپس بعد از پایان مراسم، موضوع را مطرح کردم. اینگونه بود که عزادار برادرم شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار