بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌ مناسبت سالروز ۹ دی؛

میدان‌ دادن به جریان فتنه «بخشودنی» نیست

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد که فتنه خط قرمز نظام اسلامی و مردم انقلابی ایران است و میدان دادن برخی دولتمردان به جریان فتنه بخشودنی نیست.
کد خبر: ۲۱۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ - 28December 2016

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیانیه‌‌ای به‌ مناسبت سالروز حماسه تاریخی 9 دی از اهالی قلم و فرهنگ خواست تا همانند سال‌های گذشته باقوت و قدرت، حق جهاد تبیین و روشنگری را که لازمۀ دوران پس از فتنه است، به‌جا آورند و با تولید کتاب‌ها و آثار فرهنگی بصیرت‌افزا، ماهیت ضددین و وابستۀ این جریان ورشکستۀ سیاسی را بیش‌ از پیش رسوا کنند.

متن کامل بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

نُهم دی‌ماه روز یادآوری روزهای عجیب محرم 88 است. ازیک‌سو، تلخیِ فتنه و هتک حرمت به مقدسات و فرصت‌سازی برای دشمن، کام را می‌آزُرد؛ اما ازسوی‌دیگر، حضور حماسی و ده‌هامیلیونی مردم مؤمن در سراسر شهرها و خنثی‌کردن کید دشمنان خارجی و مستکبرِ نظام اسلامی و ولایت‌فقیه، حلاوتی دوچندان داشت.

اکنون، هفت سال از آن روز می‌گذرد و هنوز همۀ ما از تازگی‌ و طراوت و برکات و حلاوتش بهره‌مندیم.

فتنۀ سال 88 در نظام اسلامی، آزمونی بود که عیار خواص را نشان داد. درست است که باعث ریزش برخی خواص بی‌خاصیت هم شد؛ اما چه‌باک که از برکات نظام اسلامی و جریان حق، جوشش و رویش یاران مؤمن و خالص است که نوبه‌نو به یاری امام امت و رهبر و مولای مقتدر و مظلومشان می‌شتابند. و این آزمون‌ها و این ریزش‌ها و رویش‌ها همواره وجود دارد و بخشی از سنتِ لایتغیرِ الهی است.

البته تردیدی نیست که نهم دی‌ماه آن‌چنان ضربۀ مهلکی بر پیکرۀ اینان وارد کرد که تا مدت‌ها سر برنیاورند؛ ولی این هم حقیقتی است که اشراف سیاسی و به‌سوراخ‌خزیدگانِ نُه دی، از همان روزها، باز مترصد فرصتی دوباره برای تجهیزی دوباره و فرونشاندن دوبارۀ خنجرهای زهرآگین خود بر پشت ملت ایران بوده و هستند. امروز هم پس از هفت سال، با آرایشی نو و در هیئتی جدید، تحرکات خود را آغازیده و ایمان مردم به اصل انقلاب و امام و نظام اسلامی را نشانه رفته‌اند و شکرخدا اهل فرهنگ و اهل بصیرت، به‌وضوح این عزم فاسد را می‌بینند.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز آن قیام خدایی و مؤمنانۀ ملی، بر چند مسئله تأکید می‌کند:

اول، بر همۀ اهالی قلم و فرهنگ و به‌خصوص خانوادۀ شریف و مظلوم نشر انقلابی فرض است که همچون سال‌های گذشته باقوت و قدرت، حق جهاد تبیین و روشنگری را که لازمۀ دوران پس از فتنه است، به‌جا آورند و با تولید کتاب‌ها و آثار فرهنگی بصیرت‌افزا، ماهیت ضددین و وابستۀ این جریان ورشکستۀ سیاسی را بیش‌ازپیش رسوا کنند.

دوم، جریان فتنه و ساکتان و راضیان به فعل فتنه‌گران، در سال‌های اخیر، سودای نفوذ و بازگشت دوباره به کرسی‌های تصمیم‌گیری نظام مقدس ولایت را در سر دارند و مع‌الاسف با برخی سهل‌انگاری‌ها هم به اهدافشان نزدیک شده‌اند. میدان‌دادن برخی دولت‌مردان به جریان فتنه‌ بخشودنی نیست و تا همیشه، فتنه، خط قرمز مردم مؤمن و انقلابی و نظام اسلامی است و دراین‌راستا، لزوم و ضرورت مبارزۀ مستمر نیروهای جبهۀ انقلاب و مرزبندی صریح، روشن و قاطع همۀ ما با جریان غیرانقلابیِ جاخوش‌کرده در درون نظام اسلامی و تکیه‌گاه‌های همیشگی ضدانقلاب و جریان معارض بیش‌ازپیش حس می‌شود.

سوم، سیاست‌های فرهنگی در همۀ سطوح اجرایی باید علیه ریشه‌های فرهنگی و فکری و بنیان‌های آکادمیک فتنه و فتنه‌گران باشد. ما به‌صراحت از همۀ دست‌اندرکاران فرهنگ و اندیشه و آموزش عالی کشور می‌خواهیم از هرگونه حمایت مادی و معنوی از این جریان و عقبۀ وابستۀ تئوریک آن خودداری کنند و قوای خود را برای اصلاح و آفت‌زدایی از علوم انسانی فتنه‌انگیز و اندیشه‌های ضدمکتبی و ضدانقلابی و الحادی غربی تجهیز و تدارک نمایند.

انتهای پیام/121


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار