هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت-23/

هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت پایان یافت

هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت دقایقی پیش با حضور جانشین فرمانده کل ارتش پایان یافت.
کد خبر: ۲۱۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ - 28December 2016
هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت پایان یافتبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت، امیر سرتیپ دوم ستاد «عباس فرج پور علمداری» سخنگوی رزمایش عصر چهارشنبه با اعلام خبر پایان رزمایش افزود: در این رزمایش آمادگی دفاعی یکان‌های پدافند هوایی، توانمندی یکان‌ها در رزم‌های ناهمتراز، هماهنگی سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح و تبعیت آنها از شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، رزم و واکنش به موقع نیروها و سامانه‌ها و عدم غافلگیری، توانایی تصمیم گیری، نحوه و کیفیت آموزش‌های ارائه شده و استقلال تاکتیکی یکان‌ها مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۷، مراکز کنترل و فرماندهی منطقه‌ای، سایت‌های موشکی ارتفاع بلند، متوسط و کوتاه، سامانه‌های پدافند هوایی موشکی و توپخانه‌ای سپاه پاسداران، سامانه‌های پدافندی و دیده‌بانی نیروی زمینی و هوایی، پست‌های دیده‌بانی نیروهای مسلح و بسیج مردمی، سامانه‌های شنود الکترونیکی و رادارهای بومی ثابت و سیار، هواپیماهای طرح پدافند هوایی و پهپادهای رزمی و شناسایی با هماهنگی کامل و به صورت یکپارچه و منسجم توانمندی های رزمی و عملیاتی خود را تحت نظارت داوران و کارشناسان نیروهای مسلح به معرض نمایش گذاشتند.
 
سخنگوی این رزمایش توضیح داد: همچنین عملکرد تاکتیکی، توان تصمیم گیری و میزان هماهنگی عملیاتی نیروهای جوان مستقر در قرارگاه حضرت علی اکبر(ع) که در کنار نیروهای باتجربه و پیشکسوت پدافند هوایی در رزمایش مشارکت داشتند مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
امیر سرتیپ دوم فرج پور اضافه کرد: در  ۷۲ ساعت گذشته و در اجرا و برگزاری مرحله نخست، دوم و پایانی این رزمایش مشترک و سراسری سه روزه عملیات کشف و شناسایی الکترونیکی هوایی، شلیک موفق سامانه های موشکی ارتفاع متوسط پدافند هوایی ارتش، اجرای عملیات جنگ الکترونیک آفندی، عملیات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و نخستین آزمایش عملیاتی سامانه بومی تلاش و انهدام پهپادهای متخاصم در جزیره خارک، ۱۲ مورد اخطار به هواپیماهای نیروهای فرامنطقه ای، ارائه خدمات بهداشتی و عملیات مردم یاری به ساکنین بومی در منطقه عمومی رزمایش و انجام ویزیت های رایگان پزشکی انجام شده است.
 
رزمایش مشترک و نیمه سراسری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام «مدافعان آسمان ولایت7» از دوشنبه ششم دی 1395 با اعلام رمز «یا قمر بنی هاشم» توسط امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده این قرارگاه به مدت سه روز در منطقه عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور آغاز شده بود..
 
این رزمایش مشترک سه روزه در گستره ای به مساحت 496 هزار کیلومتر در حساس ترین و پر ترافیک ترین محدوده آسمان کشور به شکل دو سویه برگزار شد.
 
این رزمایش که در نوع خود رزمایشی بزرگ، تخصصی و نیمه سراسری بود بخش وسیعی از منطقه جنوب کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران از ماهشهر تا چابهار به نقطه عمق، از اهواز و دزفول تا شیراز و متصل به کرمان و از چابهار به طرف دریای عمان و خلیج فارس در جزایر سه گانه تا مرزهای هوایی و دریایی کشور را در بر گرفته بود.
 
در اجرا و برگزاری این رزمایش مشترک و سراسری یگان هایی از پدافند هوایی ارتش و سپاه به همراه یگان های کنترل عملیات از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروهای هوایی ارتش و هوافضای سپاه، توپخانه و دیده بانی نیروی زمینی ارتش و سپاه، دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج مشارکت و همکاری داشتند.
 
این رزمایش مشترک و سراسری در بیش از یکهزار نقطه دفاع هوایی در سطح تمام نیروهای مسلح و با بهره گیری از توان عملیاتی بیش از 17هزار نفر از پرسنل پایور و وظیفه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن حضور دارشتند با موفقیت انجام شد.
 
هدف اولیه برگزاری این رزمایش سه روزه ایجاد یکپارچگی، اقتدار و انسجام در شبکه پدافند هوایی توسط جوان ترین سازمان رزم نیروهای مسلح یعنی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
 
در این رزمایش سیستم‌ ها و سامانه‌های مختلفی به صورت تلفیقی آزمایش و از  سامانه کنترل و فرماندهی فکور برای آزمایش تلفیقی سامانه‌ها استفاده شدند.
 
خاطرنشان می سازد، رزمایش مدافعان آسمان ولایت 6 مهر 1394 در منطقه عمومی شبستر استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار