شهدای مسیحی جنگ تحمیلی/ 10

روایتی کوتاه از زندگی نخستین شهید ارمنی جلفای اصفهان

«وارتان آبراهامیان» در حالی که تنها سه ماه از خدمت مقدس سربازی خود را پشت سر گذاشته بود، به فیض شهادت نائل شد.
کد خبر: ۲۱۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ - 31December 2016

/گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: اقلیت‌های مذهبی و به ویژه جوانان مسیحی در دفاع مقدس، دوشادوش سایر هموطنان خود به نبرد با دشمن متجاوز و دفاع از کشور و ناموس خود پرداختند.

با توجه به سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و در پیش بودن سال نو میلادی، به معرفی برخی از شهیدان مسیحی دفاع مقدس می‌پردازیم.

شهید «وارتان آبراهامیان» سال 1960 میلادی در روستای سنگرد از ولایت ارمنی‌نشین فریدن به دنیا آمد. در حالی که خردسال بود خانواده‌اش به اصفهان نقل مکان کردند و وارتان در مدرسه ابتدایی ارامنه «آرمن» مشغول تحصیل شد؛ اما به سبب وضع نامساعد مالی والدینش به ناچار ترک تحصیل کرد و به کار پرداخت. او سال‌های متمادی و تا زمان اعزام به خدمت سربازی، برای کمک به خانواده خود، در مغازه نانوایی واقع در جلفای اصفهان به پدرش کمک می‌کرد.

این کارگر زحمتکش، در حالی که تنها سه ماه از خدمت مقدس سربازی خود را در منطقه شمال غرب ایران، پشت سر گذاشته بود، به فیض شهادت نائل شد.

وارتان آبراهامیان نخستین سرباز شهید ارمنی از جلفای اصفهان است. پیکر این شهید به جلفای اصفهان انتقال یافت و مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری او با حضور انبوه عزاداران برگزار و پیکر پاکش در آرامگاه ارامنه جلفای اصفهان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار