پرویز سروری:

خاتمی امکان تقلب در انتخابات را رد کرده بود/ تلاش دشمن برای کشاندن بحران سوریه به ایران

عضو شورای شهر تهران گفت: خاتمی هم معترف بود که با نحوه برگزاری انتخابات در ایران، ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد، اما امکان تقلب وجود ندارد.
کد خبر: ۲۱۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ - 28December 2016
موسوی می‌گفت مردم می‌توانند اختیارت رهبری را محدود کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب «9دی» عصر امروز با حضور «پرویز سروری» عضو شورای شهر تهران و مسئولان موسسه روایت فتح، در نمایشگاه نشر «روایت فتح» برگزار شد.

پرویز سروری در این مراسم با اشاره به نقش مردم در حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دکترین هر کشور مبتنی بر مقتضیات همان کشور شکل می‌گیرد. ما از ابتدای پیروزی انقلاب دکترین دفاعی خود را مبتنی بر حضور مردم قرار دادیم و در همه عرصه‌ها هم با این مدل پیش رفتیم.

وی در ادامه به موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: اگر کشور در طول این سال‎‌ها از خطر توطئه‌ها در امان مانده، به دلیل حضور مردم است، که در حماسه 9 دی هم این اتفاق افتاد.

عضو شورای شهر تهران با یادآوری سخن رهبر معظم انقلاب در ایام فتنه 88 مبنی بر اینکه «من از اقدامات نیروی انتظامی تشکر می‌کنم، اما این مسئله نباید باعث شود که یک مأمور نیروی انتظامی، حق مردم را تضییع کند»، افزود: رهبر هیچ کشوری در دنیا، وقتی کشور دچار آشوب شهری می‌شود، چنین حرفی نمی‌زند. این نشان‌دهنده احترام رهبری به حضور مردم است. رهبر انقلاب در همان روزها فرمودند «نباید تصور شود کسانی که در خیابان‌ها در حال اعتراض هستند، معاندند. آنها پاره‌های تن کشورند که باید برای آنها روشنگری شکل بگیرد.»

سروری با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان با «سیدمحمد خاتمی» در سال 88 توضیح داد: در جلساتی که با خاتمی داشتیم، او هم معترف بود که با نحوه برگزاری انتخابات در ایران ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد، اما امکان تقلب وجود ندارد. ما از وی خواستیم که همین حرف را علنی بزند، که این کار را نکرد. من این نظر خاتمی را خدمت مقام معظم رهبری منتقل کردم. نظر ایشان این بود این سخن باید علنی گفته شود، که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. شخص موسوی هم به صراحت می‌گفت اگر همه کسانی که به من رای دادند بگویند تقلبی صورت نگرفته، من می‌گویم که تقلب شده است.

عضو شورای شهر تهران با یادآوری نقش غرب در جریان فتنه تصریح کرد: یک مشاور بلندپایه امنیت ملی آمریکا اعتراف کرده که قرار بود تجزیه کشورهای اسلامی را از ایران شروع کنیم. هنوز دشمن از نظریه خود دست نکشیده است. آنها قصد دارند ناآرامی‌های سوریه را به ایران بکشانند. امروز که جبهه مقاومت، آمریکا را به زانو درآورده است، متوجه شده‌اند که ایران مرکز اقتدار و پیروزی است.

سروری در پایان با بیان اینکه هر اقدامی در جهت شناساندن این حماسه خودجوش ارزشمند است، خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی کار بزرگی بود. هرچند که بی‌حرمتی به عاشورا واقعه دردناکی بود، اما مردم در این روز فقط در اعتراض به هتک حرمت عاشورا وارد صحنه نشدند. این در حالی است که عده‌ای می‌خواهند اقداماتی را که فتنه‌گران پیش از عاشورا انجام دادند، کم اهمیت جلوه دهند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار