رویدادها و تحولات «عراق» در یک نگاه

عراق آماده میانجیگری برای حل و فصل بحران سوریه؛ خنثی‌سازی دو پاتک و انهدام بزرگ‌ترین شبکه تونلی داعش و بازداشت معاون البغدادی در موصل؛ حمایت بغداد از انقلابیون عربستان؛ نشست مشترک کمیته عالی کویت و عراق؛ و کمک 7 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به کودکان عراقی؛ از خبرهای مهم روز چهارشنبه عراق است.
کد خبر: ۲۱۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ - 28December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه عراق امروز با اعلام آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجیگری جهت دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه، تاکید کرد که دو کشور سوریه و عراق با آفت تروریسم روبه رو هستند و به دلیل همسایگی، ثبات شان بر روی یکدیگر تاثیر می گذارد.

وی عراق را به دلیل جایگاه خاصش در اتحادیه عرب و داشتن روابط خوب با سوریه و ایران و روسیه شایسته ایفای چنین نقشی دانست.

** نیروهای عراقی امروز دو پاتک گروهک تروریستی داعش در دو محور عویزه و غرب موصل را خنثی کردند و شماری از عناصر مسلح داعشی را به هلاکت رساندند.
'
محمد الوکاع' مسئول واحد رسانه ای ستاد فرماندهی عملیات نینوا همچنین از انهدام چهار خودرو بمب گذاری شده توسط داعش خبر داد.

** نیروهای اطلاعات نظامی عراق با هماهنگی بخش اطلاعات ارتش این کشور بزرگ ترین شبکه تونلی تروریست ها را در شمال موصل شناسایی و منهدم کردند.

تروریست ها از این تونل های مجهز به برق و سایر امکانات، به عنوان پناهگاه، حمل و نقل سلاح، عبور و مرور و فرار به هنگام حمله نیروهای عراقی به مناطق تحت نفوذ خودشان استفاده می کردند.

** گروه های مقاومت و الحشد الشعبی و نیروهای نظامی یک باند جنایتکار شامل 15 داعشی ازجمله 'ابوحارث المتیوتی' معاون 'ابوبکر بغدادی' سرکرده داعش را بازداشت کردند.

این باند بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اهالی منطقه محله البکر در ساحل چپ موصل دستگیر و توسط گردان اطلاعات سازمان مبارزه با تروریسم جهت بازجویی تحویل مقام های ذیربط شدند.

** عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان عراق اظهارات وزیرخارجه سعودی در مورد الحشد الشعبی را ناشی از داشتن تجربه اندک و دیدگاه نسنجیده دانست و در عین حال به دولت عراق پیشنهاد کرد که از ملت و انقلابیون عربستان در راه دستیابی به حقوق حقه شان حمایت کند.

به گفته 'مثال الالوسی'، الجبیر سعی دارد با چنین اظهاراتی علیه نیروهای داوطلب مردمی، افکار عمومی جهان را از جنایت کشورش علیه بشریت در یمن منحرف کند.

** شیخ 'صباح الخالد الصباح' وزیر امور خارجه کویت در صدر هیأتی برای دیدار با مقامات عالی رتبه عراقی و گفت وگو پیرامون راه های توسعه و گسترش روابط دو جانبه و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم راهی این کشور شد.

** 'جبار اللعیبی' وزیر نفت عراق که در راس هیات کارشناسی بلندپایه در کویت حضور دارد، قرار است با همتای خود در مورد مهم ترین پرونده های نفتی میان طرفین از جمله چاه های نفت مرزی میان دو کشور، صادرات گاز مازاد عراق به کویت و همچنین سرمایه گذاری شرکت های کویتی در صنعت نفت عراق مذاکره کند.

** 'ارشد الصالحی' رئیس جبهه ترکمن های عراق و نماینده پارلمان این کشور از دولت عراق خواست تا به ائتلاف ایران، سوریه و ترکیه در مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه بپیوندد.

به اعتقاد وی، در حالی که تمام منطقه هدف تروریست ها قرار گرفته و نشست سیاسی میان ترکیه، ایران و روسیه گامی برای بیرون راندن تروریسم از منطقه به شمار می رود، اگر چنین توافق ها و ائتلاف هایی در منطقه تشکیل نشود، همه منطقه در معرض حملات تروریست ها قرار می گیرد.

** صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف اعلام کرد که کشور های اتحادیه اروپا برای کمک به نزدیک به 11 میلیون کودک عراقی بالغ بر 7 میلیون یورو دیگر به این نهاد کمک مالی کرد تا مجموع کمک های مالی خود در سال 2016 را به 20 میلیون یورو افزایش دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار