قنبری در مراسم گرامیداشت حماسه 9‌دی:

مردم ایران در «بصیرت» بی‌نظیر هستند/ بصیرت و درک ملت «فتنه 88» را مهار کرد

استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینکه مردم ایران در بصیرت و دانایی در طول تاریخ بی‌نظیر هستند، گفت: درک و بصیرت والای ملت ایران فتنه سال 88 را که در چارچوب رقابت انتخاباتی به وجود نیامده بود، مهار کرد.
کد خبر: ۲۱۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ - 29December 2016
مردم ایران در بصیرت بی‌نظیر هستند/ بصیرت و درک ملت کشورمان فتنه 88 را مهار کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت حماسه 9دی از سوی اداره عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و پرسنل ستادکل در مسجد جهاد با سخنرانی دکتر علی قنبری استاد دانشگاه و حوزه برگزار شد.

در این مراسم دکتر علی قنبری اظهار داشت: علت‌های مختلفی باعث شد تا مدت هشت ماه کشور دچار التهاب و خانواده‌ها دچار اختلاف شوند. طبقات جامعه اعم از پدر، پسر و ... در مقابل هم قرار گرفتند و انتخاباتی که می‌توانست یأس دشمن را رقم بزند، در کام ملت تبدیل به یک خاطره تلخ شد.

وی گفت: انتخابات سال 88 بر اساس همه نظرسنجی‌های داخلی و خارجی همانی شد که از صندوق‌ها بیرون آمد. در نظام انتخاباتی ایران ممکن است تخلفی صورت گیرد؛ اما هرگز امکان تقلب سازمان یافته‌ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تقسیم بندی‌های سیاسی، تقسیم بندی خودساخته و غیرقابل درکی است، تصریح کرد: سال 88 ائتلافی علیه نظام جمهوری اسلامی و امام حق شکل گرفت. آن کسی‌هم که در مسیر قانون قرار داشت خواسته و یا ناخواسته به سمت دشمن رفت و صحنه‌ای برای دویدن به سوی فتنه به وجود آمد. اما هرگز خود انتخابات مبدل فتنه نبود.

قنبری در ادامه خاطرنشان کرد: ماجرای 88 را اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم باید به روزهای رحلت امام(ره) برگردیم. پنجه‌های فتنه آنجا در هم گره خورد. بی‌نقص‌ترین سلسله بعد از سلسله عصمت و طهارت؛ سلسله مرجعیت است. خداوند قلب خبرگان را به سمت کسی برگرداند که از همه نسبت به نشستن در جایگاه رهبری بهتر بودند. ایشان رسما آن زمان اعلام کردند که من راغب نیستم و نمی پذیرم. خیلی‌ها از این موضوع خشنود شدند.

وی با بیان اینکه در سایه انتخاب مقام معظم رهبری به‌ عنوان رهبر، انقلاب اسلامی زینت پیدا کرد، گفت: شکست انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری نهم منشأ پیدایش فتنه سال 88 بود. تردید به سلامت نظام در برگزاری انتخابات زمانی به وجود آمد که همین رقیب شکست خورده در مصاحبه‌ای عبارت‌هایی را به زبان آورد و مدعی شد که من بنا ندارم که در مورد انتخابات شکایت به داورانی ببرم که نشان دادند نمی‌خواهند کاری کنند. من شکایت را همانند موارد قبل به پیشگاه عدل الهی مطرح می‌کنم و مطمئن بودم که اگر شکایت کنم نتیجه درستی به دست نخواهم آورد. چون آنهایی که باید به شکایت من رسیدگی می‌کردند خودشان مقصر بودند.

قنبری در ادامه افزود: پسر همین فرد گفت‌و‌گویی کرد و گفت که اگر پدرش به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شد، قانون اساسی را به منظور کاهش قدرت رهبری دینی تغییر می‌داد. نقش رهبری دینی را برابر با نقش ملکه شاه انگلستان قرار می‌داد. فتنه اینجاست، این‌ها دنبال این بودند که نقطه قوت و عزت ملت را بزنند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه 26 تیر ماه 88، تیر خلاص و مهر تایید بر ادعاهای جبهه ضد انقلاب در تقلب در انتخابات سال 88 بود، گفت: هنوز بعضی‌ها تردید دارند آیا فتنه‌ای در کار بود. بعضی‌ها خیال می‌کنند که ماجرا یک دعوای انتخاباتی بین دو گروه بوده است. خیلی‌ها هم نگاه شان خیرخواهانه است؛ اما این مطلب را غافل هستند که آن روز قضیه به این سادگی که فکر می‌کنند، نبود.

قنبری تصریح کرد: جریان فتنه در چارچوب رقابت انتخاباتی به وجود نیامد که بعد از انتخابات سرد شود. در این دوره از زمان برخی‌ها هدف آنها را دنبال می‌کنند. آنها دو لبه قیچی برای شکستن اعتبار مردم نسبت به مسائل دینی هستند.

وی گفت:‌ درک و بصیرت والای ملت ایران فتنه سال 88 را مهار کرد. مردم ایران در بصیرت و دانایی در طول تاریخ بی‌نظیر هستند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار