حجت الاسلام نمازی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دشمنان به دنبال طراحی فتنه‌های پیچیده‌تر هستند/ «بصیرت» سلاح مبارزه با فتنه‌انگیزی‌ دشمنان است

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما باید همواره با سلاح بصیرت در برابر تهدیدات و فتنه‌های دشمن آمادگی داشته باشیم. دشمن یک روز با جنگ سخت به مقابله با ما آمد و امروز در عرصه جنگ نرم و با استفاده از فضای مجازی و نفوذ به دنبال مبارزه با ماست.
کد خبر: ۲۱۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ - 30December 2016
دشمنان به دنبال طراحی فتنه‌های پیچیده‌تر هستند/ «بصیرت» سلاح مبارزه با فتنه‌انگیزی‌ دشمنان استحجت الاسلام و المسلمین «حسن نمازی» رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص حماسه 9 دی و فتنه سال 88 اظهار داشت: مقام معظم رهبری تعبیر فتنه را برای کودتایی که در سال 88 رقم خورد، انتخاب کردند که تعبیری دقیق و عمیق بود؛ زیرا نامی جز فتنه نمی‌شد برای آن وقایع انتخاب کرد. از سوی دیگر دشمن به داخل کشور نفوذ کرده بود.

وی ادامه داد: تهدیدهای خارجی و تحریم‌ها نتوانست در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن ما را از پای درآورد اما خطرات داخلی و عدم تبعیت از ولایت فقیه ممکن است ما را به مشکلاتی گرفتار کند. دشمن که به این امر واقف بود، از سال‌ها قبل با برنامه‌ریزی وارد میدان مبارزه با انقلاب اسلامی شده بود.

حجت الاسلام نمازی با بیان اینکه فتنه و فتنه‌گران هر لحظه در کمین ما هستند، گفت: از صدر اسلام تا به امروز هر کجا که مردم با بصیرت جلو آمده‌اند، موفق بودند و تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌اند. هر زمان که جاهلانه عمل شده است، با شکست مواجه شده‌ایم.

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: فتنه سال 88، آزمون ولایت پذیری مردم بود. ملت در آن فتنه کاملا اثر تبعیت از ولی خدا را درک کردند. اگر غیر از این صورت می‌گرفت؛ در همان ماه اول نظام درهم می‌شکست.
 
وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها بعد عوامل و پشت پرده فتنه مشخص می‌شود. مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: «در آن حادثه بی‌نظیر، هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان‌ها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد.» بنابراین اگر باز هم این اتفاق تکرار شود، مردم مومنانه و ولایت‌مدارانه عمل خواهند کرد.
 
حجت الاسلام نمازی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی راه مقابله با دشمن است، گفت: یکی از وظایف رسانه‌ها، خبررسانی به موقع در راستای بصیرت‌افزایی است. همچنین یکی از مواردی که بصیرت را افزایش می‌دهد، بیان حقیقت است. با ورود به موقع رسانه‌ها در این زمینه می‌توان مقابل جنگ روانی دشمن ایستاد. اگر هر فردی در هر مقام و شغلی به وظایف خود به درستی عمل کند و همچنین پشتیبان ولی فقیه باشد، مشت محکمی بر دهان دشمن خواهد بود.
 
رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: دشمن با حیله‌گری به‌دنبال سلب مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است و از روش‌های مختلف سعی در خلع سلاح کردن ما دارد. دشمن از ما می‌خواهد موشک و... نداشته باشیم؛ زیرا با کاهش قدرت ما به راحتی می‌تواند بر کشور مسلط شود.

وی اظهار داشت: فیلتر کردن سایت‌هایی که در پیشبرد اهداف فتنه‌گران فعالیت‌ دارند تنها راه مقابله با آن‌ها نیست. سال 88 با یک جنگ روانی مردم را به خیابان‌ها کشاندند و راه مقابله با آن‌ها تنها بصیرت افزایی و افزایش آگاهی مردم است.
 
حجت الاسلام نمازی بیان کرد: در راهپیمایی روز 9 دی سیل عظیم مردم خروش و دشمن را سرکوب کردند. 9 دی، روز پیمان امت با ولی خدا بود. 9 دی، یعنی تبعیت مردم از رهبری و منکوب شدن دشمن؛ لذا این روز را باید جشن بگیریم و خاطره آن روز شیرین نباید فراموش شود. هر کجا که مردم با ولی خدا پیمان بسته، آثار و برکات آن پیمان را شاهد بوده‌ایم که رشد مردم و قوی شدن اسلام بوده است.
 
رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد:دشمن همواره به دنبال دشمنی با ما است و ما نباید از دشمن، دوستی طلب کنیم. اگر گاهی دشمن از ما تشکر کرد، بدانیم که در راه او گام برداشتیم و آن گام ما اشتباه بوده است و باعث تعجب و تاسف است که برخی به دشمن اعتماد دارند.
 
وی ادامه داد: مردم عزیزمان یا باید بصیر باشند و تحلیل داشته باشند و با اینکه از انسان بابصیرت و نافذی که رهبر معظم انقلاب است، پیروی داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نمازی تصریح کرد: ما باید همواره با سلاح بصیرت در برابر تهدیدات و فتنه‌های دشمن آمادگی داشته باشیم. دشمن یک روز با جنگ سخت به مقابله با ما آمد و امروز در عرصه جنگ نرم و با استفاده از فضای مجازی و نفوذ به دنبال مبارزه با ماست.

وی اضافه کرد: ما باید از حوادث گذشته عبرت بگیریم و به فراموشی نسپاریم و علاوه بر داشتن بصیرت، جهادی و انقلابی عمل کنیم. اگر اینگونه باشد می‌توانیم به مقابله با فتنه‌های پیچیده‌‌تر آینده بپردازیم و این را بدانیم که دشمنان قسم خورده ما همواره بیدارند و به دنبال طراحی فتنه‌ها هستند.

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پیروز واقعی حماسه 9 دی، ولی فقیه و مردم بودند، گفت:دشمن واقعی ما آمریکاست. امام خمینی(ره) آمریکا را به شیطان بزرگ تعبیر کردند و ما باید توجه داشته باشیم که شیاطین بر ما غالب نشوند. یکی از راه‌های تسلط شیاطین بر ما، دنیاطلبی و پیروی از هوای نفس است. همچنین در داخل کشور، وحدت کلمه را نیز نباید فراموش کنیم و همواره پشتیبان ولی فقیه باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: آمریکا و مستکبرین در دشمنی با ما تردیدی ندارند، چون ما مانع ظلم و تجاوزگری و کسب منافع به ناحق آنان در کشور و منطقه شده‌ایم. خوش خیالی است اگر تصور کنیم که رییس جمهور جدید آمریکا، از این دشنمی دست بردارد و کوتاه بیاید. آن حرف‌های آقای ترامپ، شعارهای انتخاباتی بود. واقعیت این است که تصمیم گیرنده اصلی در آمریکا، یک سیستم است که در هر دولت روش‌های این دشمنی تغییر می‌یابد.

حجت الاسلام نمازی در پایان گفت: نباید اجازه بدهیم که روز 9 دی از یادها برود و این روز باید همیشه زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام/131
 
نظر شما
پربیننده ها