لزوم توجه متفکران شیعه به جنبه های عقلی مهدویت احساس می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به اینکه بشر هم اکنون به دنبال معنای واقعی منجی است، گفت: لزوم توجه متفکران شیعه به جنبه های عقلی مهدویت احساس می‌شود.
کد خبر: ۲۱۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ - 30December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده نویسنده کتاب های قرآنی در گفت و گویی اظهار داشت:  یکی از مهم ترین اصل های اندیشه بشری مهدویت است.

وی ادامه داد: متاسفانه متفکران شیعه به جنبه های عقلی مهدویت و ظهور موعود کمتر نگاه عمیق و عالمانه انداخته اند. اصل نیاز بشر به حضور مهدی موعود در بسیاری از روایات ما و حتی در برخی تشرفات به محضر حضرت صاحب بیان شده است. 

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: زمینه سازی برای ظهور هم در همین راستا است، آشنایی مردم با مهدویت و آرمان مهدویت که اگر چنین حزب و جبهه ای در عالم ایجاد شود بدون شک زمینه برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) مهیا خواهد شد. 

وی تصریح کرد: مهدویت  راه پیش روی بشریت و آینده آنان را تا پایان تاریخ روشن ساخته است. این اصل امید بخش، با نگاه به منجی حرکتی از سرچشمه توجه به امام و هادی و راهبری زنده و آسمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده توضیح داد: با قرار گرفتن در حزب توحیدی مهدوی، انسان ها هرگز، در دنیای مدرن و صنعتی و بی خدایی معاصر، تنها و سرگشته نمی مانند و در هر فتنه و مصیبتی - آن گونه که در بیان زیبای روایات آمده است - به حصن حصین این اندیشه الهی (انتظار فرج) پناه می برند و برای حل مشکلات فردی و اجتماعی خود از آن یار غایب از نظر، چاره جویی می کنند .

وی یادآور شد: ما در دورانی زندگی می کنیم که فاصله بین تمدن ها از هر لحاظ به هم نزدیک شده، ظهور و افول قدرتها و مکاتبی که برای نجات بشر ظهور کردند کم نیستند. بشر هم اندیشه عدالتی مارکسیستی و هم اندیشه رفاه زده سرمایه داری را تجربه کرده و می کند. اتحاد بین دولت ها و تشکیل مجمع سازمان ملل برای صلح و امنیت جهان به کجا رسیده است. 

این نویسنده کتاب های مذهبی همچنین گفت: در دوران ما چه بسیارند که آرمان شهر خود را بر طبقه کارگر ساختند. ولی به نوعی دچار تحیر و گرفتاری شده اند. دنیایی که در آن، حکام و سیاست مداران، در پی اجرای دستورها و فرمان های الهی نیستند، بلکه می خواهند هر چه بیش تر به مطامع مادی خویش دست یابند، اندیشه ای که اکنون بشر به دنبال آن است اندیشه ای است که بتواند به معنای واقعی کلمه «منجی » و نجات بخش بشریت از آلام بی خدایی و افسردگی باشد.

وی ادامه داد: پرداختن به این اندیشه و کاویدن زوایای گوناگون آن، اندیشه احیای مجدد دین در عصر کفر را به ارمغان می آورد .

این کارشناس دینی تصریح کرد: آن چه ضرورت پرداختن به این مبحث مهم را دو چندان می کند، بستر سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است . حکومت دینی ما هم بر طرح تئوریک «تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت » و پژوهش در عرصه های گوناگون مرتبط به این امر، متولد شده است .

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه نکات بیان شده می توان نتیجه گرفت که اعتقاد به مهدویت در مجموع اعم از معتقدان و غیر معتقدان، را متاثر می سازد.
 
منبع: میزان
نظر شما
پربیننده ها