گزارش لحظه‌به‌لحظه از عراق

تأکید عمار حکیم بر مجازات خائنان به ملت عراق/ مانور نظامی در کربلا

مانور نظامی در کربلا و تأکید رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر مجازات کسانی که بدون مقاومت موصل را تسلیم داعش کردند از جمله اخبار مهم عراق به شمار می رود.
کد خبر: ۲۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ - 20June 2014

تأکید عمار حکیم بر مجازات خائنان به ملت عراق/ مانور نظامی در کربلا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مهر، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.

پنجشنبه 29/3/93
 
18:30: مانور در کربلا
 
"عمار الحکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق طی سخنرانی در کنفرانس مبلغان مذهبی که امروز در نجف اشرف برگزار شد گفت: باید هرچه سریعتر در خصوص اقدامات خیانت کارانه برخی که بدون هیچ مقاومتی موصل را تسلیم داعش کردند تحقیق و بررسی صورت بگیرد.
 
وی همچنین تأکید کرد همه کسانی که به عراق و مردم این کشور خیانت کردند مجازات شودند.
 
از سوی دیگر رسانه های خبری از یک مانور نظامی در استان کربلا خبر دادند.
 
این مانور نظامی بسیاری با مشارکت برخی از ساکنان استان کربلا و عشایر این استان  در کنار نیروهای امنیتی عراق برگزار شد.
 
"عقیل الطریحی" استاندار کربلا در این خصوص گفت: این مانور نظامی حاوی این پیام است که شهروندان و ساکنان کربلا بمثابه سپری برای عراق هستند و از دولت و ارتش حمایت می کنند.
 
17:2: 6 کشته و دهها زخمی در حملات تروریستی در بغداد/ هلاکت تروریست سعودی در بیجی
 
16:59:ابراز نگرانی همزمان عربستان و ترکیه از عملیات نظامی خارجی در عراق
 
16:59:ارائه طرح آزادسازی موصل توسط پارلمان عراق
 
"کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز(پنج شنبه) اعلام کرد که طرح آزادسازی استان نینوی و شهر موصل آماده شده است.
 
"عباس البیاتی" عضو این کمیته در این خصوص گفت: برای بازپس گیری و پاکسازی سازی موصل  از عوامل داعش کاملا آماده هستیم.
 
14:47:پاکسازی کامل پالایشگاه بیجی/ جنایات هولناک داعش در موصل و تکریت
 
"قاسم عطا" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز(پنج شنبه) اعلام کرد که ارتش توانست کنترل امور را در پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین به طور کامل به دست گیرد.

عطا همچنین از هلاکت 70 نفر از اعضای داعش که در جریان پاکسازی این پالایشگاه و همچنین هلاکت 48 تروریست دیگر در استان الانبار خبر داد.
 
14:03:بیانیه داعش به زنان موصل: هم اکنون وقت جهاد نکاح است
 
گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در نهمین روز اشغال موصل، دومین شهر بزرگ عراق  با انتشار بیانیه ای از  ساکنان این شهر خواست که دختران خود را به منظور جهاد نکاح(اشاعه فساد و فحشا به اسم نکاح) تسلیم داعش کنند.
 
13:57:اعلام آمادگی زنان کربلا برای نبرد با داعش
 
"عقیل الطریحی" استاندار کربلا اعلام کرد: تعداد کسانی که برای نبرد با داعش داوطلب شده اند به 25 هزار نفر می رسد که در میان آنها زنان نیز وجود دارند. وی تصریح کرد: هم اکنون 1500 نفر از داوطلبان انتخاب و برای نبرد با داعش به التاجی، سامرا و بغداد اعزام شده اند.
 
استاندار کربلا خاطر نشان شد تاجران و سرمایه داران ساکن کربلا آمادگی خود را برای ارائه حمایتهای مالی از آموزش نظامی نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی اعلام کرده اند.
 
نظر شما
پربیننده ها