سردار اشتری خبر داد؛

کاهش 22 درصدی «فرار از خدمت» در کشور

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 22 درصدی وقوع جرم «فرار از خدمت» در کشور خبر داد و گفت: نیمی از فرار از خدمت‌ها قابل رفع شدن است.
کد خبر: ۲۱۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ - 31December 2016
کاهش 22 درصدی «فرار از خدمت» در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در هجدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح اظهار داشت: سالانه 28 میلیون خدمت توسط پلیس ارایه می‌شود، به عنوان مثال فقط در حوزه صدور گذرنامه 4 میلیون گذرنامه صادر می‌شود و 30 میلیون تماس با ناجا برقرار می‌شود.
 
وی افزود: قرارگاه جهادی صیانت نیروی انتظامی از سال‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده که اقدامات این قرارگاه در کاهش جرائم موثر بوده است، به عنوان مثال در تهران در بحث فرار از خدمت سربازان 12 درصد و در کل کشور 22 درصد کاهش را شاهدیم.
 
سردار اشتری تصریح کرد: فرار از خدمت باید ریشه‌یابی شود که در این رابطه می‌توان گفت 50 درصد فرار از خدمت قابل رفع شدن است و این موضوع حل شدنی است. در این میان نقش و نظارت فرماندهان بر مجموعه تحت امر خود نیز بی تاثیر نیست.
 
فرمانده ناجا بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری از جرایم بهره ببریم و با اتخاذ رویکردهای راهبردی و کاربردی و همچنین شناسایی بسترها و زمینه‌های فرار از خدمت، اقدامات مطلوب‌تری انجام دهیم. در حال حاضر در نیروی انتظامی 200 سرباز وجود دارد که 3 تا 5 فرزند دارند. باید زمینه‌های فرار از خدمت سربازان وظیفه نیز شناسایی و مرتفع شود.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حماسه 9 دی، گفت: مردم در 9 دی ماه سال 88 پس از هشت ماه فتنه‌گری فتنه گران، با حضور یکپارچه و کم نظیر خود بار دیگر با مقام معظم رهبری تجدید میثاق و انزجار خود را از عوامل فتنه اعلام کردند.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها