حجت الاسلام بهرامی تاکید کرد؛

لزوم اختصاص بودجه لازم برای «پیشگیری از وقوع جرم» در جامعه

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و قوه مجریه و نیز سایر قوا آنچنان که باید پیگیری نمی‌شود، به عنوان مثال بودجه لازم برای این موضوع اختصاص نمی‌یابد.
کد خبر: ۲۱۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ - 31December 2016
لزوم اختصاص بودجه لازم برای «پیشگیری از وقوع جرم» در جامعهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در هجدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح که در ستاد ناجا در حال برگزاری است، گفت: پیشگیری از جرم در جامعه و قوه مجریه و نیز سایر قوا آنچنان که باید پیگیری نمی‌شود، به عنوان مثال بودجه لازم برای این موضوع اختصاص نمی‌یابد اما علیرغم همه کاستی‌های موجود بر سر راه جامعه و سربازان؛ با افنخار اعلام می‌کنیم جرم فرار از خدمت 22 درصد کاهش یافته است.
 
وی افزود: شان سربازان باید حفظ و به روحیه و نیازهای آن‌ها توجه شود. اینکه سربازی سه ماه از خدمت خود را به مرخصی نرود، باعث سرخوردگی می‌شود و نباید اجازه دهیم حتی موارد معدود از این دست هم وجود داشته باشد.
 
حجت الاسلام بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: 3400 راهکار برای کاهش جرائم اعلام شده که بعد از حذف مشترکات، تعداد 98 راهکار به دست آمده است که در این رابطه 10 مولفه برای نیروهای مسلح و 5 مولفه نیز برای خارج از نیروهای مسلح تعریف شده است. همه باید در این زمینه کوشا باشند و حرکت‌ها مجاهدانه باشد، البته ما در کارها از جمله امر سربازی نباید تزلزل داشته باشیم، لذا ضروری است در این رابطه ثبات حاکم باشد.
 
وی تصریح کرد: زمانی برای خرید سربازی قانونی وجود داشت که این موجب شد خدمت وظیفه عمومی تزلزل پیدا کند؛ در حالی که نباید در خدمت وظیفه عمومی تزلزلی وجود داشته باشد چرا که همه باید یکسان باشند. مسئله فروش سربازی تمام شد و امروز ناچاریم خدمت وظیفه عمومی را به شکل فعلی ادامه دهیم اما نباید حالت تبعیض آمیز داشته باشد بنابراین ضروریست نسبت به سربازها در سراسر کشور ثبات و وحدت نظر داشته باشیم.
 
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت:‌ پیشنهاد می‌کنیم در مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح معاونت پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شود که در این صورت سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز همکاری‌های لازم را با این معاونت خواهد داشت.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها