«قرار شهدا» به یاد شهدای ارامنه در کلیسا + تصاویر

«قرار شهدا» این هفته به مناسبت آغاز سال نو میلادی در پاسداشت شهدای ارامنه به میزبانی کلیسای «گریگور لوسارویچ مقدس» برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ - 31December 2016

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «قرار شهدا» این هفته به مناسب سال نوی میلادی در یادبود شهدای ارامنه و مسیحی در کلیسای «گریگور لوسارویچ مقدس» محله مجیدیه تهران برگزار شد.

«قرار شهدا» به یاد شهدای ارامنه در کلیسا + تصاویر 

در این برنامه که با بازدید از کلیسا همراه بود، اعضای قرار شهدای مجیدیه، پردیس، بومهن و دیگر محله های تهران با اهدای تاج گل به بنای یادبود شهدای ارامنه در کلیسا، یاد و خاطره 80 شهید ارمنی دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند.

خون شهدای ارامنه با خون شهدای مسلمان در راه آزادی وطن ریخته شده است

خاچاطوریان، رئیس کلیسای گریگور لوسارویچ مقدس منطقه مجیدیه در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان اظهار داشت: ما خود را ایرانی می دانیم، به همین جهت رزمندگان ارامنه دوشادوش رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی حضور یافتند.

وی تصریح کرد: از اینکه در ایران زندگی می کنیم، خوشحالیم؛ چرا که ایران کشوری امن است و با زندگی در کنار برادران و خواهران مسلمان هیچ مشکلی نداریم.

خاچاطوریان ادامه داد: ما ایرانی هستیم و هر کجا که لازم باشد، از حق ایرانی بودن خود دفاع می کنیم.

رئیس کلیسای گریگور لوسارویچ مقدس با تشکر از حضور گروه قرار شهدا در جمع خانواده شهدای ارامنه بیان داشت: خون شهدای ما با خون شهدای دیگر در هم آمیخته شد و امروز شاهد آزادی در کشور هستیم. ما نیز با آزادی کامل در کشور ایران زندگی می کنیم. شهدا خون خود را نثار کردند تا به راحتی در این کشور زندگی کنیم.

«قرار شهدا» به یاد شهدای ارامنه در کلیسا + تصاویر 
 
همانند شهدای ارامنه در مقابل مستکبران عالم تا آخرین قطره خون خود مقاومت می کنیم

در پایان یکی از اعضای قرار شهدا با قرائت متنی ضمن تشکر از ارامنه برای حضور پرشور آنان در دفاع مقدس و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اجرای کار فرهنگی در کشور گفت: قرار شهدا وابسته به هیچ ارگان، نهاد و سازمان دولتی نبوده است و به صورت کاملا خودجوش و مستقل توسط تعدادی از جوانان و نوجوانان با سلیقه و گرایش مختلف شکل گرفته است که هر هفته روزهای پنجشنبه به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یک ساعت خاص، در چند نقطه از تهران و شهرستان پردیس، بومهن، بندرعباس و آبسرد کنار هم جمع شده و از شهدا یاد می کنند.

در ادامه این پیام با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مسیحیان ایران از انقلاب و جنگ سربلند بیرون آمدند» آمده است: ارامنه ی ایران با ایثار و از خودگذشتگی، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، نقش بسزایی در حفظ وحدت و آزادگی میهن عزیزمان داشتند.

در حال حاضر استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از پول و ثروت آل سعود وهابی با ایجاد جنگ و تفرقه در منطقه، بخصوص در کشورهای سوریه و عراق، با بکارگیری عناصر مزدور تکفیری بدنبال ویران کردن مناره های مساجد و ناقوس کلیساها می باشند تا صدای دین پیامبران اولوالعزم که همان پیام صلح و دوستی، عدالت و انسانیت، و سرخم نکردن در برابر ظالمان است شنیده نشود.

در ادامه این پیام آماده است: پیروان حضرت مسیح علیه السلام در کنار مسلمانان، در مقابله با تروریست ها متحد شده اند تا جایی که، شهید مسیحی «دانی جورج جحا» جان خود را در راه دفاع از مقدسات مسلمانان نثار می کند و در تصویر دیگر، رزمندگان جبهه مقاومت و یکی از فرزندان امام روح الله رحمت الله علیه پس از آزادسازی کلیسا از چنگ مزدوران تفکیری، با دست های خود، غبار از مقدسات مسیحیان می زداید.

همزمان با ایام حماسه ی شکوهمند نهم دی و ولادت حضرت عیسی مسیح علیه السلام، بچه های قرارشهدا، به منظور بزرگداشت شهدای والامقام ارامنه، در این کلیسای مقدس حضور پیدا کردیم تا یاد و خاطره ی این شهیدان را گرامی داشته و در کنار هموطنان عزیز مسیحی با شهیدانمان تجدید بیعت کنیم و بگوییم، همانند شما، در راه وحدت و اعتلای پرچم ایران اسلامی در برابر مستکبران عالم تا آخرین قطره خونمان مقاومت و پایداری می کنیم.

در پایان این بازدید، اعضای قرار شهدا در کنار اعضای کلیسای گریگور لوسارویچ مقدس عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار