سردار حسنی آهنگر:

همایش ملی «جریان نفوذ و نظام سلطه» بهمن ماه امسال برگزار می‌شود

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) از برگزاری همایش ملی جریان نفوذ و نظام سلطه در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۱۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ - 31December 2016
همایش ملی «جریان نفوذ و نظام سلطه» بهمن ماه امسال برگزار می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در تشریح اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: هدف اصلی این همایش تبیین و واکاوی اندیشه‌های علمی و عملی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه نفوذ است؛ به گونه‌ای که زمینه‌ای برای مصون‌سازی بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه‌های نظام سلطه فراهم گردد.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین تهدید نفوذ به عنوان یکی از راهبردهای اصلی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در شرایط و دوره پسابرجام‌ افزود: با توجه به ریشه دشمنی غرب به رهبری آمریکا با دولت-ملت ایران، شناسایی و تبیین جنبه‌های «نفوذ» و سلطه دشمن از ضرورت انکارناپذیری برخوردار است به گونه‌ای که مقام معظم رهبری نیز بارها دغدغه خودشان نسبت به موضوع نفوذ را بیان فرموده‌اند.

حسنی آهنگر ادامه داد: مقام معظم رهبری از همان دهه 60، همواره در فرصت‌های مختلف موضوع نفوذ را مطرح کرده‌اند، اما ایشان در سال 94 به‌خصوص پس از برجام و توافقات هسته‌ای، توجه ویژه‌‌ای به موضوع «نفوذ دشمن» معطوف داشته‌اند و کلیدواژه‌ «نفوذ» از پرتکرارترین کلیدواژه‌های مورد استفاده‌ ایشان در ماه‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری به مردم و مسئولان در بیانات اخیر پیرامون مقوله "نفوذ" تصریح کرد: این موضوع، تعهد و تکلیف دانشگاه جامع امام حسین(ع) را به عنوان یک دانشگاه انقلابی دوچندان ساخته است.

سردار حسنی آهنگر با اشاره به برگزاری همایش محدود جریان نفوذ و نظام سلطه در آبان ماه امسال گفت: همایشی با همین عنوان به صورت محدود در سطح نیروهای مسلح در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد که محور اصلی آن نفوذ نظام سلطه در مراکز آکادمیک بود. این نفوذ به دنبال تغییر محاسبات و مدیریت اذهان و قلوب نخبگان و اندیشمندانی است که قرار است آینده¬ جوامع اسلامی و جامعه ایران انقلابی توسط آنان رقم بخورد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: پس از تجربه برگزاری موفق همایش قبل در سطح نیروهای مسلح، درصدد برآمدیم همایش آینده را به صورت ملی برگزار کنیم و نفوذ را در تمامی ابعاد مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم .

رییس همایش ملی جریان نفوذ و نظام سلطه در تشریح محورهای این همایش بیان داشت: محورهای اصلی همایش عمدتا ناظر بر مفهوم‌سازی نظری، روش شناسی و راهبردپژوهی درخصوص نفوذ و روش‌های پیشگیری و مقابله با آن است. همچنین چندین محور نیز باموضوع گونه‌شناسی نفوذ تدوین شده که مبتنی بر فرمایشات امام خامنه‌ای‌حفظه الله تعالی است.

سردار حسنی آهنگر خاطرنشان کرد: شاید بتوان در نگاه عمیق و حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به ابعاد گوناگون نفوذ پنهانی دشمن در کشور، ابعاد اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، اعتقادی و سیاسی و ایجاد خلل در باورهای انقلابی و دینی را درنظر گرفت و این ابعاد نیز در زیرمحورهای همایش گنجانده شده است.

سردارحسنی آهنگر مقابله با نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن را نیازمند بصیرت‌افزایی دانست و تصریح کرد: بصیرت افزایی در جامعه سازوکار خاصی را می طلبد و باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی جامعه به شکلی جهادگونه برای تحقق این امر تلاش کنند. ما امیدواریم که در این همایش ملی که در حقیقت نقطه  آغاز بررسی علمی مقوله نفوذ است، شاهد همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌ها، مسئولان و مدیران در فرایند مقابله با نفوذ نظام سلطه در کشور باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار