بازنده بزرگ نبرد«حلب» کیست؟ / تروریست‌های وابسته به آمریکا در بدترین شرایط هستند

یک سرتیپ ارتش سوریه با تشریح عوامل و دلایل پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه، آمریکا را بزرگترین بازنده نبرد حلب دانست که روز دوشنبه دوم دی به‌طور کامل از لوث تروریسم پاکسازی شد.
کد خبر: ۲۱۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ - 31December 2016
بازنده بزرگ نبرد«حلب» کیست؟ / تروریست‌های وابسته به آمریکا در بدترین شرایط هستندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرتیپ «محمد عباس» سرتیپ ارتش سوریه گفت: بدون تردید باید گفت که شهر حلب بیانگر پیروزی استراتژیک جمهوری عربی سوریه،  همپیمانان و  دوستانش و نیروهایی است که در رقم زدن این پیروزی کنار آن مشارکت داشتند، مردم و ارتش سوریه و همپیمانانش در حلب پیروز شدند.

می‌توانیم این پیروزی را در گسترش کمربند امنیتی اطراف شهر حلب و گسترش دایره اخراج افراد مسلح از منطقه‌ای که در آن حضور دارند به‌ویژه در مناطق «الراشدین4، الراشدین 5 و خان طومان» عملاً مشاهده کرد، می‌توان به‌سمت «المنصوره» حرکت کرد و شاید «ادلب» مقصد بعدی ارتش برای نبرد آینده باشد.

مهمترین تأثیر و پیامد پیروزی حلب از نظر این سرتیپ ارتش سوریه این است: شکست طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا که برای آن تلاش می‌کرد و می‌خواست از طریق به خدمت گرفتن تروریسم در سوریه، نظام سوریه و دیگر نظام‌ها این طرح را اجرا کند و تروریسم را در جنگ بیهوده در خاک سوریه مورد بهره‌برداری قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با شکست این طرح، قویاً معتقدم که روحیه گروه‌های تروریستی که برای اجرای این طرح (آمریکا) به خدمت گرفته‌ شده‌اند، در بدترین وضعیت خود قرار دارد، و در مقابل، پیمان و محور مقاومت و شرافت و بازدارندگی در بالاترین میزان آمادگی برای ادامه مقابله با این طرح آمریکا قرار دارد.

عباس تصریح کرد: نیروهای مسلح و نیروهای همپیمان و دوست ما نبردهای موفقیت‌آمیزی را به پیش می‌برند، آنها ابتکار عمل هجومی استراتژیک را در اختیار دارند به این معنا که طرف دیگر این ابتکار را از دست داده و دیگر قدرت انتقال به وضعیت تهاجمی سرنوشت‌ساز یا مؤثر را ندارد.

به‌گفته وی، شاید گروه‌های تروریستی مسلح دست به اقداماتی در برخی مناطق بزنند، شاید در محور شهر «تدمر» که شاهد تجاوز آمریکایی است، (آمریکا) بخواهد از طریق آن به محور مقاومت شریف بگوید که همچنان در صحنه حضور دارد و می‌تواند معادلات را برهم بزند.

سرتیپ ارتش سوریه خاطرنشان کرد: اما امروز نیروهای ارتش سوریه در منطقه تدمر شروع به انتقال به مرحله هجومی کرده و عملیات پیشروی را با وسایل تأثیرگذار موشکی و هوایی علیه مناطق تجمع داعشی‌ها انجام می‌دهند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها