چند خبر از فلسطین

ممانعت صهیونیست‌ها از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد‌الاقصی

پلیس رژیم صهیونیستی امروز جمعه با اعمال محدودیت‌هایی در حرم قدس شریف از ورود مردان زیر ۵۰ سال به مسجد الاقصی ممانعت می‌کند.
کد خبر: ۲۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 20June 2014

ممانعت صهیونیست‌ها از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد‌الاقصی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که به دلیل اعمال محدودیت هایی در مسجد الاقصی، مردان زیر 50 سال دارای کارت آبی از ورود به مسجد الاقصی برای اقامه نماز ممنوع هستند اما ورود زنان آزاد است.
 
پلیس رژیم صهیونیستی همچنین تصمیم گرفت که حضور خود در بخش قدیمی قدس و برخی از محله های آن را تشدید نماید.
 
سرخوردگی و ناامیدی نظامیان صهیونیست از یافتن 3 صهیونیست ربوده شده

 منابع صهیونیستی گزارش دادند که با گذشت یک هفته تلاش نظامیان صهیونیست برای یافتن اثری از 3 صهیونیست ربوده شده در الخلیل، هنوز هیچ سرنخی از آنها بدست نیامده است.
 
سایت اسرائیلی «واللا» گزارش داد که با گذشت یک هفته تلاش سربازان اسرائیلی در کرانه باختری، این سربازان دچار سرخوردگی و ناامیدی شده اند و علاوه بر آن شدت گرمای تابستان بر اجرای عملیات ها تاثیر گذاشته است و در حالی که چند روز پیش سربازان اسرائیلی هر خودروی عبوری را متوقف و داخل آن را بازرسی می کردند اما این روزها اعمال فشار بر شهروندان فلسطینی کاسته شده و سربازان تنها خودروهای مشکوک را متوقف می کنند.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیلی در طول ساعات شبانه روز به روستاها و شهرهای فلسطینی یورش برده و سعی می کنند افراد مظنون را بازداشت و اطلاعات جمع آوری نمایند.
 
اخطاریه صهیونیستها به خانواده یکی از رهبران حماس برای تخریب منزل وی

 ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز جمعه اخطاریه ای به خانواده «صالح العاروری» از رهبران و عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به منظور تخریب منزل وی در شهرک عاروره در شمال رام الله، ارائه کرد.
 
منابع محلی در روستای عاروره گفتند که نیروهای اشغالگر به خانواده «صالح العاروری» اخطاریه ای برای تخریب منزل وی ارائه کردند.
 
شاهدان عینی گفتند که ده ها سرباز در خیابان ها و محله های این روستا مستقر شده اند و اقدام به بازرسی منازل می کنند و بولدوزرهای رژیم اشغالگر نیز به شهرک عاروره در استان رام الله یورش آورده اند.
 
تهدید گردان های الاقصی علیه رژیم صهیونیستی

 گردان های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح در اردوگاه قلندیا، آغاز عملیات های نظامی خود علیه نیروهای اشغالگر را اعلام کرد و در همین راستا 20 فرد مسلح این گردان ها بامداد امروز با نیروهای اشغالگر درگیر شدند.
 
نیروهای اشغالگر شهر جنین را منطقه بسته نظامی اعلام کرده و گذرگاه قلندیا به سمت قدس را مسدود کردند و مسئولان رژیم اشغالگر تصمیم گرفتند محدودیت ها برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را تشدید کنند و از ورود مردان زیر 50 سال به این مسجد ممانعت می کنند.
 
از سوی دیگر منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر در شهرک دورا ( غرب الخلیل) یک نوجوان 14 ساله به نام «محمد جهاد دودین» را در جریان درگیری ها در این شهرک به شهادت رساندند.
 
عباس: هرگز اجازه نمی دهیم دولت فلسطین تحت نظام آپارتاید باقی بماند

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که ملت فلسطین و رهبران آن هرگز اجازه نخواهند داد دولت فلسطین تحت نظام آپارتاید باقی بماند.
 
عباس همچنین طی اظهاراتی در رام الله در جمع تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی و حدود یک هزار نفر از فلسطینیان مقیم آمریکا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول کامل به بن بست رسیدن مذاکرات سازش است.
 
وی افزود که شهرک سازی مردود است و نخستین سنگ بنای شهرک سازی که از سال 1967 گذاشته شد و تا آخرین آن غیر قانونی است و ما آن را به رسمیت نمی شناسیم.
 
یورش صهیونیست ها به دانشگاه آمریکایی در جنین

 نیروهای اشغالگر اسرائیلی امروز جمعه به جنین و دانشگاه آمریکایی یورش برده و طی آن چند نفر را زخمی کردند.
 
بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست ده ها منزل شهروندان فلسطینی را مورد بازرسی قرار داده و به مقر دانشگاه آمریکایی و ساختمان امور دانشجویی یورش بردند و تعدادی از کارکنان و نگهبانان دانشگاه را بازداشت کردند.
 
به گفته منابع فلسطینی، نیروهای اشغالگر به سمت «امیر سعدی صالح» (17 ساله)  در شهر جنین تیراندازی کرده و وی را از ناحیه کتف زخمی کردند.
 
حماس: ملت فلسطین قادر است انتفاضه سوم را شعله ور کند

 یکی از رهبران بارز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" مقاومت و آزادی اسرا با تمامی راهکارهای ممکن از جمله اسارت نظامیان اسرائیلی را حق مسلم ملت فلسطین دانست و تاکید کرد که فلسطینیان قادرند انتفاضه سوم را علیه دشمن صهیونیستی شعله ور کنند.
 
«صلاح بردویل» در جریان مشارکت در تظاهراتی در غزه در اعتراض به تعطیلی دفاتر شبکه ماهواره ای الاقصی در کرانه باختری تاکید کرد: ملت فلسطین قادر به شعله ور کردن انتفاضه سوم علیه دشمن صهیونیستی است، بر خلاف اظهارات محمود عباس که گفته از وقوع انتفاضه ای دیگر جلوگیری می کند.
 
بردویل تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند این حق مسلم را از ملت فلسطین سلب کند و زمانی که فشارهای دشمن صهیونیستی بر فلسطینیان افزون شود و اشغالگری این رژیم در اراضی فلسطینی ادامه یابد، وقوع انتفاضه سوم امری قطعی خواهد بود.
 
وی همچنین تاکید کرد که ما هرگز در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری سکوت نمی کنیم و اگر ادعاهای این رژیم در خصوص اسارت نظامیانش در الخلیل و دست داشتن مقاومت در آن صحت داشته باشد، پس آفرین به مقاومت.
 
این رهبر بارز جنبش حماس که رئیس شورای مدیریتی شبکه ماهواره ای الاقصی نیز هست، تصریح کرد که هدف دشمن صهیونیستی از تشدید جنایت هایش در کرانه باختری، نابودی مساله فلسطین و مقاومت و تمامی عواملی است که به نحوی با انتفاضه و خیزش ملت فلسطین در کرانه باختری در ارتباط است و به همین منظور به بازداشت اعضا و رهبران حماس روی آورده تا تمامی موانع پیش روی خود برای نابودی مساله فلسطین را از میان بردارد.
 

نظر شما
پربیننده ها