روحانی در دیدار وزیر امورخارجه سوریه؛

ایران از برقراری آتش‌بس در سوریه استقبال می‌کند

رئیس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش‌بس در سوریه استقبال می کند تأکید کرد: باید مراقب بود تا در دوران آتش‌بس فرصتی برای تقویت تروریست‌ها بوجود نیاید.
کد خبر: ۲۱۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ - 31December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی» رئیس‌ جمهوری عصر امروز (شنبه) در دیدار «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه، با تبریک موفقیت‌ها و پیروزی‌های دولت، ‌ارتش و مردم مقاوم سوریه در مبارزه با تروریسم بویژه در حلب‌ گفت: پیروزی حلب این پیام را برای تروریست‌ها به همراه داشت که در راه غلطی که با جنایت و خونریزی انتخاب کرده‌اند هرگز موفق نخواهند بود.

رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز پس از پیروزی حلب شرایط خوبی برای انجام اقدامات میدانی علیه تروریست‌ها و فعالیت های سیاسی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه فراهم شده است، اظهار امیدواری کرد اقدامات آتی برای حل بحران سوریه و مذاکرات صلح، منجر به حاکمیت دمشق بر کل سوریه، ایجاد امنیت برای مردم سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور شود.

روحانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در میدان مقاومت و عرصه‌های مختلف سیاسی همواره در کنار ملت سوریه بوده و در آینده نیز به این حمایت خود ادامه می دهد و مطمئن هستیم در نهایت ملت سوریه پیروز و موفق خواهد بود.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه محور مذاکرات صلح باید حاکمیت دمشق بر سوریه و بازگرداندن ثبات و امنیت پایدار به این کشور باشد، اظهار داشت: ایران، روسیه و سوریه با اتحاد و هماهنگی در اقدامات و برنامه‌ریزی‌های آینده می‌توانند در این راستا موفق باشند.

روحانی همچنین اظهار امیدواری کرد دستاورد اجلاس آتی در آستانه قزاقستان، رسیدن به راه‌حلی برای برقراری صلح پایدار در سوریه باشد.

** ایران تأثیر بسزایی در تقویت روحیه مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست‌ها دارد

«ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ قدردانی و درود های 'بشار اسد' رییس‌ جمهوری این کشور به دولت و ملت ایران، گفت: هیچ شکی نداریم که حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسزایی در تقویت روحیه مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست‌ها داشته و خواهد داشت.

وزیر امور خارجه سوریه با تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های ایران و روسیه از دولت و ملت سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر 3 کشور در این راستا تأکید کرد.

ولید معلم جمهوری اسلامی ایران را دارای نقش و جایگاهی با اهمیت در منطقه دانست و خواستار توسعه و تقویت مناسبات و حمایت‌های تهران از دمشق شد.

وزیر خارجه سوریه را در این دیدار 'سرلشگر علی مملوک' رییس نهاد امنیت ملی این کشور همراهی می کرد.
 
منبع: ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار