گفتگوی صمیمی دفاع پرس با سردار میرتقی؛

بزرگان بی خرد جامعه در جریان فتنه 88 دزد عقاید مردم بودند

سردار میرتقی با بیان اینکه بزرگان بی خرد جامعه در جریان فتنه 88 دزد عقاید مردم بودند، گفت: باید آحاد ملت خواستار محاکمه سران فتنه باشند، که البته حق هم دارند که مطالبه کند، خواستار این مطلب باشد.
کد خبر: ۲۱۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ - 04January 2017

به گزارش دفاع پرس از البرز، سالروز حماسه بزرگ 9 دی را پشت سر گذاشتیم. روزی که در سال 88 ملت ایران حماسه ای نو آفریدند. خوشحالم که آن سال من نیز قطره ای کوچک از آن دریای خروشان بودم. تجمع مردم ولایتمدار کرج به همین مناسبت بعد از ظهر امروز در مصلی کرج برگزار خواهد شد.

فرصت را غنیمت می شمرم و برای صبح وقت ملاقاتی از سردار نبرد فاتحانه حلب در سوریه می گیرم که این روزها به دلیل جراحت شدید هر دو پایش در حال استراحت است. البته خیلی سخت می شد او را در منزل یافت. سردار سید حمزه میرتقی با بزرگواری به من وقت ملاقات می دهد. می دانم که بعد از ظهر حتما او را در مراسم مصلی کرج خواهم دید.

موقع نماز ظهر می رسیم. من هم نمازم را می خوانم و منتظر می شوم تا ایشان هم نمازشان تمام شود. لباس رسمی پوشیده. بعد از نماز و تعارفات معمول از من و همکارم عذرخواهی می کند و از ما می خواهد که به علت درد پا روی تخت دراز بکشد و صحبت کند. به اتاق ساده اش می رویم. عصا را کنار می گذارد و با درد دراز می کشد. ضبط صوتم را روشن می کنم و از او می خواهم با موضوع " فتنه 88 و حماسه 9 دی " برایمان صحبت کند.

با آرامش و ذکر نام خدا شروع می کند:

قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 جریاناتی پیش آمد که منجر به فتنه 88 و در نهایت با هدایت هوشمندانه حضرت آقا و بصیرت ملت به حماسه 9 دی ختم شد.

بعضی از همفکران جریان فتنه از ماه ها قبل در مورد احتمال تقلب در انتخابات صحبت می کردند. هرچند داعیه داران این مساله در سال های گذشته خودشان به نحوی دست اندرکار برگزاری انتخابات در سطح کشور بودند. گفتن این جملات از جانب این افراد خطرناک بود. چون تمام وجهه مردمی بودن روند انتخابات را زیر سوال برد!

یکی از امتیازات و افتخارات انقلاب اسلامی این است که از سال 57 تا 88 به طور متوسط هر سال یک انتخابات در کشور برگزار کردیم و این از شاخص های نظام مردم سالاری دینی است. ما همیشه این افتخار و این مساله را درمجامع بین المللی مطرح می کردیم و آن ها هرگز جرات این که بگویند شما یک قشر خاص هستید و حکومت دست شماست را نداشتند.

در فتنه 88 بعضی اشخاص معلوم الحال با نگاه منفعت طلبانه و طلبکار از انقلاب باعث شدند که این وجهه ما در نگاه غرب زیر سوال برود...

درب اتاق به صدا در می آید. یک از دوستان سردار است همراه خانمی که بعدا فهمیدم پرستار است وارد می شوند. سردار از ما می خواهد که مصاحبه را متوقف کنیم تا دکتر و دست یارش پانسمان پاهایش را عوض کنند.

از من می خواهند که به علت روحیه لطیفم از اتاق خارج شوم. بیرون می آیم و حدود نیم ساعت خودم را با دختر کوچولویی که می فهمم نوه سردار است سرگرم می کنم. دخترش نگران بیرون اتاق قدم می زند و از رنج جراحت پدر بعد از نبرد سوریه می گوید. دلم می گیرد. سال ها جنگ و بعد نبرد سوریه و حالا درد و رنج زخم هایی تمام نشدنی...

همسر محترم سردار می گوید: دکترها می خواستند پاها را که کاملا خرد شده بودند قطع کنند، ولی خودشان اجازه ندادند و گفتند این پاها را حالا حالاها برای پاسداری از نظام و انقلاب لازم دارم!

بالاخره کار دکتر تمام می شود. وارد اتاق می شوم. روی صورت سردار پر از دانه های درشت عرق است و داخل سطل پر از باندهای خونی...  اما لب هایش که از شدت تحمل درد سفید شده می خندد...

از من می خواهد سوالی مطرح کنم تا بتواند ذهنش را روی مطلب متمرکز کند.

می گویم: بعضی آقایان در سخنرانی های اخیر خواستار محاکمه و اعدام عناصر اصلی فتنه 88 شده اند. نظر شما چیست؟ می گوید: من با این که با این مساله درکل موافق هستم اما نسبت به ساختار این حرف نقد دارم. فتنه 88 در عین این که برای نظام دستاوردهای خوبی داشت، اما هزینه سنگینی هم داشت. برای بازگشت آرامش به مردم در آن روزها شهید دادیم.

باید آحاد ملت، نه فقط قشر حزب اللهی خواستار محاکمه باشد، که البته حق هم دارند که مطالبه کنند، خواستار این مطلب باشد. چون ما نمی خواهیم دوباره برای روزهای محاکمه شاهد تنش در جامعه باشیم و برای روند محاکمه و اعدام عناصر اصلی فتنه نظام هزینه پرداخت کند.

9 دی زمانی حماسه شد که وحدت تمام مردم برای خاموش کردن جریان فتنه شکل گرفت. دیگر فقط بحث انتخابات نبود، مقابله با نظام بود. مردم برای تثبیت نظام آمدند. چون مردم از قبل نیز با شرکت در انتخابات و حضور در صحنه های مختلف اجتماعی محبت قلبی خود را به این نظام نشان داده و خواستار این نظام بودند و هستند.

به نظر بنده باید بعد از 9 دی 88  تا امروز آنقدر بصیرت مردم را نسبت به زوایای مختلف فتنه 88 بالا می بردیم که امروز وقتی می گوییم سران فتنه باید محاکمه و در نتیجه اعدام شوند، همه آن را درک کنند.

سردار کمی با درد در جایش جا به جا می شود و این طور ادامه می دهد: سران فتنه در کشور چند گناه بزرگ و نابخشودنی در پرونده شان دارند. یکی از مهم ترین گناهانشان تشدید تحریم ها علیه ایران است. وقتی دشمن فهمید فضای فکری بخشی از جامعه، هر چند کوچک، ملتهب است فرصت را غنیمت دانست و دست به کار شد.

سران فتنه با اشراف کامل در زمین دشمن بازی می کردند. از آن جا که اسرائیل احساس کرد ایران دیگر امکان حمایت از غزه را ندارد پس جرات حمله پیدا کرد و جنگ 33 روزه را به جامعه جهانی و مردم مظلوم غزه تحمیل کرد. پس می بینیم سران فتنه باعث ریخته شدن خون مسلمین در خارج از حوزه جغرافیایی ایران هم شده اند و وحدت جامعه اسلامی بین المللی را زیر سوال بردند.

در این برهه از زمان باید بصیرت و آمادگی لازم در بین مردم و جامعه برای محاکمه و اعدام سران اصلی فتنه ایجاد شود. باید در مورد اثرات فعالیت های فتنه گران با مردم به صراحت صحبت شود و تمام مطلب برای مردم روشن شود.

سران فتنه با گستاخی تمام، هرگز برائت نخواسته و از عملکردشان ابراز پشیمانی نکردند. آن ها وقتی ادعای دشمن در مورد ارتباط مستقیم با خودشان را انکار نمی کنند، چه معنی می توان  برداشت کرد؟ چرا با وجود ادعای آزادی خواهی کشتار مردم غزه را محکوم نکردند؟ و ده ها سوال دیگر که سران فتنه هرگز به آن ها پاسخ ندادند.

احساس می کنم سردار خسته شده است. اما ایشان در کمال قدرت نفسی تازه می کند و این طور ادامه می دهد: اگر قشر عمومی جامعه به عمق فتنه 88 و ضرر و زیان های آن نسبت به تمام ارکان جامعه پی ببرند، خودشان به صورت خودجوش تکلیف فتنه گران را مانند روز 9 دی روشن خواهند کرد.

یکی از درایت های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آن زمان همین روشنگری بود که باعث شد نظام برای در حصر بودن سران فتنه دوباره دچار هزینه نشود. با این روشن گری همه فهمیدند که همین حصر هم نهایت رافت اسلامی در مورد این فتنه گران بوده است. 

در جریان فتنه 88 مقام معظم رهبری بیشتر از  هر چیزی به حفظ جمهوریت نظام پرداختند. حتی پیشنهاد دادند که آرا دوباره شمارش شود، اما سران فتنه که فکر نمی کردند حضرت آقا با این پیشنهاد دست و پایشان را برای حیله گری ببندد، نپذیرفتند.

فتنه گران در پاسخ این سوال که آیا دلیل برای تقلب در انتخابات دارید متفق القول پاسخ می دادند که ما نمی گوییم تقلب شده، بلکه می گوییم در جریان انتخابات تخلفاتی صورت گرفته است . پاسخ این مشکل هم که به صورت واضح و روشن در قوانین مربوط به انتخابات آورده شده است و مرجع رسیدگی به تخلفات انتخابات هم مشخص شده است. ولی آن ها با حیله گری می خواستند با استفاده از ترفند بازی با کلمات و آشفته کردن افکار مردم به نیات خودشان دست پیدا کنند و برخلاف قوانین موجود خواستار ابطال انتخابات ریاست جمهوری با توجه به چند تخلف فرضی در انتخابات بودند!

اما مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با شجاعت و هوشیاری کامل از آرا مردم صیانت کردند و اجازه به هدر رفتن آرا و زیر سوال بردن سلامت انتخابات را به آن ها ندادند.

فتنه گران در ظاهر از مردم سالاری و دموکراسی دم می زدند، اما در عمل جامعه را به دو قسمت شهروند درجه یک و درجه دو تقسیم می کردند. یعنی قشری که به نفع آن ها سخن می گفت دارای شعور سیاسی بود و شهروند درجه یک محسوب می شد. در مقابل آن مردمی که برخلاف نظر آن ها رای داده بودند بی شعور سیاسی خوانده شده و صلاحیت برای تصمیم گیری در مورد مسائل مهم سیاسی کشور را نداشتند.

فتنه گران و طراحان فکری آن ها این الگو را از مدل دموکراسی آمریکایی برداشت کرده بودند.آن آمریکایی که به گفته رسانه ها و منتقدان آمریکایی در برگزاری انتخاباتش دچار مشکل است. مانند همین انتخابات ریاست جمهوری اخیر.

فتنه گران به مردم به چشم ابزاری برای رساندن آن ها به مقاصدشان نگاه می کنند و هیچ ارزشی برای خواسته های مردم قائل نیستند. پشت حرف های قشنگشان نیات پلیدی است. من معتقدم اگر این مسائل برای مردم روشن شود، قضیه فتنه 88 بدون پرداخت هیچ هزینه ای از جانب نظام، توسط خود مردم به صورت خودجوش حل خواهد شد.

در ادامه می پرسم: سردار به نظر شما قشر بی خرد در جریان فتنه 88 چه کسانی بودند؟ سردار میرتقی پاسخ داد: قطعا صفت "بی خرد" شامل قشر عمومی مردم نمی شود. بی خرد افراد شاخص جامعه بودند. بی خرد برخی مسئولان جامعه بودند که جذب فتنه شدند و تشخیص سره از ناسره و حق را از باطل برای مردم سخت کردند. در این بین هم خوب عده ای در تشخیص راه صحیح دچار اشتباه شدند و زمان برد تا هوشیاری خود را به دست بیاورند. 

من عمیقا معتقدم که مسئولان و بزرگان بی خرد جامعه در جریان فتنه 88  دزد عقاید مردم بودند.

حتی  کسانی که سکوت کردند شاید به اندازه آن ها گناهکار نبودند، اما بی تقصیر هم نیستند. چون می توانستند راه را برای مردم روشن کنند و از سلامت انتخابات که آبروی مردم و نظام بود حمایت کنند، اما سکوت کردند. درست مانند کسانی که در روز عاشورا سکوت کردند و به جای یاری رساندن به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در گوشه ای نظاره گر بودند و برخی از آن ها می گریستند.

سردار میرتقی با اشاره به فواید فتنه برای جامعه سخنانش را این طور به پایان رساند: از دستاوردهای خوب فتنه 88 که منجر به حماسه بزرگ و خودجوش 9 دی شد، این بود که مردم ما فهمیدند که هرکس که یک لقب خاص داشت، عنوان خاصی داشت، سمت خاصی داشت، گول او را نخورند. بدون تحلیل و بررسی سخنان او را نپذیرند. امروزِ اشخاص را ببینند و به قول حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) " حال فعلی افراد ملاک تشخیص است"

سردار دستگاه ضبط را خاموش می کند و با خنده می گوید واقعا خسته شدم. ما هم دیگر نمی خواهیم بیشتر از این مزاحمش شویم. می گوید می خواهم کمی استراحت کنم و برای حضور در مراسم مصلی کمی انرژی ذخیره کنم.

با وجود این همه درد از دیدن روحیه بالایش لذت می برم. خداحافظی می کنیم و برای شرکت در حماسه ای بزرگ راهی مصلی کرج می شویم.

انتهای پیام/



نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار