ارتش سوریه به «عین‌فیجه» در حومه دمشق سیطره یافت

ارتش سوریه کنترل روستای عین فیجه در منطقه «وادی بردی» در ریف دمشق را به دست گرفت و با این پیروزی، انتظار می‌رود بحران آب در پایتخت به‌زودی تمام شود.
کد خبر: ۲۱۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ - 02January 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «رأی الیوم»، ارتش سوریه، یکشنبه شب کنترل روستای «عین فیجه» در منطقه وادی بردی در ریف دمشق را به دست گرفت و از چند محور وارد آن شده است.

اهمیت منطقه وادی بری از این جهت است که یکی از مخازن پمپاژ آب اصلی دمشق در این شهرک واقع شده و تروریست‌ها در روزهای گذشته، آن را آلوده به گازوئیل یا مواد دیگر کردند و سبب قطع آب شهر دمشق شدند.

گزارش‌ها حاکی است که درگیری‌های شدیدی در داخل این روستا میان ارتش سوریه و عناصر معارض مسلح در جریان است. نیروهای ارتش تلاش می‌کنند مناطق تحت سیطره خود در این منطقه و منابع آبی آن را به صورت کامل تثبیت و سپس به پاکسازی آن از مین یا بمب‌های کار گذاشته شده اقدام کنند.

منابع نظامی به خبرگزاری «اوقات الشام» اعلام کردند که انتظار می‌رود سیطره کامل ارتش به این روستا، طی چند ساعت آینده اعلام شود.

سیطره ارتش سوریه بر منابع آبی فیجه به مشکلات ساکنان دمشق، پایتخت پایان می‌دهد؛ گروه‌های شورشی آب شهر دمشق را از یک هفته پیش قطع کرده‌اند. ساکنان پایتخت اخبار منتشر شده از ریف دمشق را دنبال می‌کنند و منتظر وصل شدن دوباره آب هستند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها